صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای طرح ملی تحول کاشت حلزون، بیمارستان فوق تخصصی بعثت یکی از 16 مرکز کاشت حلزون گوش در کشور شناخته شده که درمان بیماران نیز رایگان انجام می‌‌‌شود.
به گزارش هگمتانه، محمدمهدی مجذوبی از کسب رتبه برتر علوم پزشکی همدان در زمینه انجام خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی از سوی وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدیم رتبه دوم کشوری اداره نظارت بر درمان را هم در شاخص دقت و رتبه سوم را در شاخص پویایی در بین دانشگاه‌های تیپ یک به دست بیاوریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای پیشرفت خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی عنوان کرد: طی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در جذب و به کارگیری پزشکان متخصص رخ‌ داده و بر خلاف کمبود نیروی متخصص در کشور، همدان شاخص قابل‌ قبولی را در این زمینه داشته است. وی عنوان کرد: از سال 1390 تا 1400 تنها 13 نیروی متخصص در شهرستان کبودراهنگ مشغول فعالیت بودند که این عدد امسال به 30 پزشک متخصص رسیده است.
مجذوبی با بیان اینکه در حال حاضر 36 پزشک متخصص در تویسرکان آماده خدمت‌ به مردم هستند بیان کرد: این در حالی است که رقم موجود طی دو سال گذشته کمتر از 16 متخصص بود، در شهرستان رزن نیز تعداد نیروهای متخصص از 15 به 25 پزشک متخصص رسیده است. وی مقایسه‌ای از دستاوردهای حوزه درمان همدان با پیش از انقلاب اسلامی داشت و افزود: پیش از انقلاب، تعداد مراکز فیزیوتراپی پنج مورد، آزمایشگاه‌ها 12 مورد و داروخانه‌ها 23 مورد بود اما در حال حاضر در استان 213 مرکز فیزیوتراپی، 93 آزمایشگاه و 195 داروخانه در حال ارائه خدمات است، همچنین تعداد دندانپزشکان از 21 نفر به 146 دندانپزشک رسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی، بسیاری از کودکان به دلیل ناهنجاری‌های مادرزادی در گوش، دچار ناشنوایی و کر و لال می‌شدند‌ گفت: از ابتدای طرح ملی تحول کاشت حلزون، بیمارستان فوق تخصصی بعثت یکی از 16 مرکز کاشت حلزون در کشور شناخته شده که درمان این بیماران نیز به صورت رایگان انجام می‌‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم رادیولوژی بانوان در تمام شهرستان‌ها و مناطق محروم استان فعال شود که در حال حاضر اغلب شهرستان‌های همدان از نعمت پزشک متخصص در اکثر رشته‌ها همانند قلب و عروق، جراحی زنان، کودکان، داخلی و رادیولوژی برخوردار هستند. وی یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و جذب پرستاران جدید، شاخص پرستار به تخت در استان از 0.9 به 1.2 ارتقا یافته است. مجذوبی با بیان اینکه با جذب دو متخصص رادیوانکولوژی برای نخستین‌بار در سال جاری خدمات شیمی‌درمانی در شهرستان ملایر انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم و با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد ارائه خدمات رادیوتراپی دولتی نیز در مرکز جامع همدان هستم.
به نقل از فارس، وی با بیان اینکه در حوزه پرستاری طی سال‌های اخیر در ارائه خدمات بهتر به شهروندان اقدامات خوبی صورت‌گرفته است، گفت: شاخص پرستار به تخت در سال 1399، 0.9 درصد بوده که امسال به 1.2 درصد رسیده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: