صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: 25 پروژه عمرانی به ارزش 2 هزار و 500 میلیارد ریال در منطقه 4 شهرداری همدان به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، روز چهارشنبه هفته گذشته آیین افتتاحیه 25 پروژه شهرداری منطقه 4 با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر همدان، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان همدان و برخی از مدیران شهرداری به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در مجتمع عین‌القضات همدانی برگزار شد.
مدیر شهرداری منطقه چهار همدان در این مراسم اظهار کرد: 25 پروژه عمرانی به ارزش 2 هزار و 500 میلیارد ریال در این ایام مبارک دهه فجر افتتاح می‌شود و شهروندان از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.
اجرای فاز 2 بوستان شهید باهنر کوی فرهنگیان
علی طهماسبیان با اشاره به احداث و تجهیز فاز 3 بوستان فدک بلوار آیت‌الله نجفی گفت: فاز 2 بوستان شهید باهنر کوی فرهنگیان نیز سال گذشته آغاز و امسال به پایان رسید.
وی با اشاره به تملک و احداث کندرو در بلوار ارتش گفت: تملک و احداث کندرو در بلوار آیت‌الله نجفی را انجام دادیم.
مدیر شهرداری منطقه چهار همدان از تملک و احداث کندرو در بلوار سردار شهید همدانی سخن گفت و افزود: تملک و احداث بلوار مقاومت کوی اسلامشهر سال گذشته آغاز شد و امسال به پایان رسید.
وی با اشاره به احداث معبر باستان در دباغخانه عنوان کرد: تعریض خیابان دباغخانه نیز امسال اجرایی شد و تملک و احداث بلوار 35 متری کوی فرهنگیان امسال اجرا و به اتمام رسید.
طهماسبیان با بیان اینکه تملک، احداث و تجهیز بوستان کوثر پشت حوزه علمیه خواهران سال گذشته آغاز و امسال تکمیل شد خاطرنشان کرد: 18 چشمه سـرویس بهداشـــتی برای بانوان و آقایان در میدن سپاه احداث شد که دارای اتـــاق مـــادر و کـــودک، نمازخانـــه ویـــژه آقایـــان و خانم‌هـــا و اتـــاق نگهبانـــی به مســـاحت 200 مترمربع است.
تملک 6 پلاک برای بازگشایی معابر کوی اسلامشهر
وی با اشاره به احداث و تجهیز پارک در محله قلعه‌سبزی طی امسال افزود: سکوهای نشیمن، تأمین روشنایی پارک، احداث خانه بازی شن و ماسه کودکان در بلوار آیت‌الله نجفی اجرا شد.
مدیر شهرداری منطقه چهار همدان با اشاره به تملک 6 پلاک برای بازگشایی معابر کوی اسلامشهر گفت: تملک سه پلاک به منظور بازگشایی معابر کوی امام خمینی(ره) که از سال گذشته آغاز شده بود، در خیابان مدنی اجرایی شد.
وی به لوله‌گذاری کوچه گلها در کوی علی‌آباد اشاره کرد و افزود: این اقدام برای هدایت آب‌های سطحی به طول 330 متر، زیرسازی و آســـفالت مسـیر انجام شد.
اجرای 13 مورد پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری
طهماسبیان با اشاره به اجرای نهـــری در کوی ولیعصر(عج) با هدف هدایـــت آب‌های سطحی در ادامه از اجرای 13 مورد پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در این منطقه طی امسال خبر داد و افزود: پوشش رودخانه کوی کوثر در خیابان شهید پیری نیز انجام شده است.
وی با اشاره به اصلاح و بازسازی و دیوارکشی رودخانه‌های‌ کوی کوثر، کوی امام خمینی(ره) و کوی منوچهری گفت: در بلوار ارتش آسانسور برای پل عابرپیاده جانمایی شد.
مدیر شهرداری منطقه چهار همدان با اشاره به اصلاح و جداول رفوژ وسط بلوار ارتش که سال گذشته آغاز شد و امسال به اتمام رسید افزود: زمین چمن مصنوعی بوستان شهید باهنر در کوی فرهنگیان به مساحت 612 مترمربع بازسازی شد.
وی با اشاره به تعویض جداول بلوار آیت‌الله نجفی که سال گذشته آغاز شد خاطرنشان کرد: جداول هر دو سمت بلوار آیت‌الله نجفی به طول یک‌هزار و 700 متر اصلاح و بازسازی شده است.
انجام 90 هزار تن آسفالت‌ریزی در شهر همدان
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان نیز اظهار کرد: امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی از بودجه شهرداری دیده شده بود که اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت.
وحید علی‌ضمیر با تأکید به اینکه امروز شهرداری توانسته به توفیق خوبی دست یابد و بخش مهمی از پروژه‌هایی حوزه عمرانی محقق شده است گفت: شهرداری با سربلندی و افتخار توانسته به نقاط مهمی که در حوزه عمرانی هدف‌گذاری شده بود، دست یابد.
وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی خوبی در حوزه هوشمندسازی ترافیک صورت گرفته است افزود: با وجود تمام مشکلات و نوسانات اقتصادی توانستیم پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه منابع درآمدی باید محقق می‌شد و با مشکلاتی گریبان‌گیر بودیم اما با این وجود شهرداری توانست آنچه هدف بود را محقق کند گفت: اتمام پروژه پل سردار همدانی مهمترین اتفاق بود که سال‌ها مشکلاتی در داشت اما امسال توانستیم با پیگیری‌ آن را به نتیجه برسانیم و مشکل ترافیکی آن منطقه حل شود.
13 تقاطع‌ چراغدار هوشمند می‌شود
وی بیان کرد: در حوزه هوشمندسازی تقاطع‌های چراغدار قراردادی منعقد شده و قرار است 13 تقاطع به صورت کامل و به صورت کامل هوشمند عمل کند.
علی‌ضمیر با بیان اینکه بخش مهمی از پروژه‌های نیمه‌تمام اجرایی شده و به مرحله افتتاح رسیده است افزود: امیدواریم پروژه‌هایی نظیر پارکینگ آقاجانی‌بیگ که مورد مطالبه مردم است نیز ابتدای سال آینده به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه ساماندهی و پوشش رودخانه‌ها که بخش عمده‌ای از آنها در منطقه چهار بود، اجرا شده و یک کار بزرگی است افزود: امسال در بیش از 30 نقطه پیاده‌روسازی و اصلاح نهری‌ها اجرا شده است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان از اقدامات شهرداری منطقه چهار قدردانی کرد و گفت: با وجود مشکلاتی که در تأمین قیر و مصالح داشتیم بیش از 90 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام دادیم که بخش مهمی از آسفالت در شهرداری منطقه 4 صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال میزان آسفالت را به بیش از 110 هزار تن برسانیم.
وی با بیان اینکه پوشش رودخانه کوی کوثر در شهرداری منطقه 4 مطالبه مردم بود که امسال اجرایی شد گفت: با وجود تمام مشکلات و نیز تأکیداتی که امام جمعه همدان داشتند، این پروژه اجرایی و در مدت یک ماه به اتمام رسید.
علی‌ضمیر با اشاره به اهمیت پارک‌های احداث شده در منطقه چهار افزود: امیدواریم با تلاش مضاعف در ادامه مسیر بتوانیم اقدامات پیش‌بینی شده در شهرداری را به اتمام برسانیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و بعثت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: تقارن این ایام بیانگر این است که دهه فجر یک ارتباط منطقی با بعثت رسول الله(ص) دارد.
محمود مسگریان بیان کرد: بعد از 1400 سال از بعثت رسول گرامی اسلام، انقلاب اسلامی با همان اهداف و شعار بر پایه ارزش‌ها و اعتقادات دینی و برای دفاع از ارزش‌های اسلامی به وجود آمد و توانست معادلات جهانی را تغییر دهد و توجه جهان را به خود جلب کند.
اقدامات خوب عمرانی در شهرداری منطقه چهار همدان
وی ضمن قدردانی از شهرداری به ویژه شهرداری منطقه چهار در تحقق پروژه‌ها کفت: آقای طهماسبیان با تلاش روزافزون و جهادی خود پروژه‌های خوبی را تقدیم مردم شهیدپرور همدان کرده است، هرچند حق مردم بیش از اینهاست و امیدواریم در سالهای آینده پروژه‌های مهمتر و ارزشمندتری را در شهر داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: آنچه امسال در سطح شهر همدان اتفاق افتاده براساس بودجه‌ای بوده که شورای شهر تکلیف کرده و نسبتا خوب بوده و البته پروژه‌های دیگری است که باید اجرایی و تقدیم مردم کنیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از طرح ویژه‌ یادمان شهید گمنام در بوستان فدک که به زودی محقق می‌شود، رونمایی و تعدادی از پروژه‌ها با حضور مسؤولان استانی و مدیریت شهری به صورت نمادین افتتاح شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: