صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه اگر پای صندوق رای نرویم یعنی هزینه‌هایی که برای انقلاب شده را نادیده گرفته‌ایم گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن به خاطر متکی بودن به مردم است.
به گزارش هگمتانه، روز شنبه گذشته مراسم بزرگداشت حماسه 21 بهمن مردم همدان با محوریت شهید محراب آیت‌الله مدنی با حضور مسؤولان استانی و کشوری در تالار معلم همدان برگزار شد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در این مراسم اظهار کرد: افتخار دارم در جشن انقلاب در منطقه دین، علم، هنر و تمدن هستم، در شهر عالم‌پرور با عالمان متدین و بزرگوارانی مثل شهید آیت‌الله مدنی که نمونه مقاومت، علم و ایثار بودند و همچنین بزرگانی که در حوزه علم و اندیشه برخواسته از منطقه همدان بودند و حماسه آفریدند.
عباسعلی کدخدایی با بیان اینکه خانم دباغ و شهید همدانی از دیار هگمتانه رشادت‌ها و حماسه‌ها آفریدند گفت: امیدوارم خداوند همواره نعمتش را بر این منطقه جاری کند و همچنان مردم همدان در پای انقلاب استوار باشند.
وی عنوان کرد: این پیروزی مهم را به 11 اسفند روز سرنوشت‌ساز و انتخابات هم گره خواهیم زد و مردم بار دیگر برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق رای خواهند آمد‌.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه بزرگترین جهاد و مبارزه با دشمن دعوت مردم به حضور در پای صندوق رای است افزود: نظام انقلاب اسلامی نظامی متکی بر مردم بوده و اگر از ابتدا به فرمایش امام(ره) توجه کنید، می‌بینید که چقدر بارها به این موضوع اشاره داشتند.
کدخدایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون مردم بوده که رژیم شاهنشاهی را برکنار و نظام انقلاب اسلامی را برپا کردند گفت: امام(ره) ساختار نظام سیاسی ما را در روزهای اول انقلاب بنا نهادند، خیلی‌ها گفتند زود است اما ایشان تأکید داشتند که باید زودتر انجام شود.
کدخدایی با بیان اینکه امام(ره) اصرار به تدوین قانون اساسی در روزهای ابتدای انقلاب داشتند که خوشبختانه اوایل انقلاب هم تدوین و تصویب شد ادامه داد: نگاه حضرت امام(ره) به مردم در اصل ششم قانون اساسی به خوبی بیان شده است، در تمام ساختار سیاسی ما نقش مردم بسیار پررنگ است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم اشاره دارند تمام مقامات سیاسی ما توسط مردم انتخاب می‌شوند خاطرنشان کرد: هیچ قانون اساسی در دنیا جز در ایران نداریم که برای مردم جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شود؛ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان قانون مترقی نقش مهمی برای مردم در نظر گرفته است‌.
وی تصریح کرد: مردم با انقلاب خواستار استقلال و آزادی و حکومت اسلامی بودند بنابراین این سه مطلوب در قانون اساسی متبلور شده است، همانجایی که احکام اسلامی لحاظ شد و همانجا که نظام باید با اتکا به آرا اداره می‌شد.
کدخدایی با بیان اینکه مردم در رژیم شاهنشاهی هیچ نقشی نداشتند و حتی شاه هم با همه تبلیغاتی که داشت اختیاری از خود نداشت‌ ادامه داد: اگر خاطرات رجال اهل رژیم شاه را مطالعه کنید این مسائل را متوجه می‌شوید؛ خاطرات اعلم را ببینید که چطور شاه با هرکسی که ملاقاتی داشت و تصمیمی می‌گرفت باید سفرای انگلیس و شوروی را صدا می‌زدند و گزارش کار داده می‌شد.
وی با بیان اینکه وقتی مردم با صندوق رای رئیس جمهور خود را انتخاب می‌کنند و او هم دیگر مجبور نیست به اجنبی پاسخ دهد و دشمنی‌های استکبار با ایران به خاطر همین است افزود: امروز جوانان ما با همت خود تحت تدابیر رهبری افتخارات زیادی کسب کردند و مقام معظم رهبری هم اگر می‌فرمایند به قله‌ نزدیکیم به خاطر اشراف به این مسائل است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در نظام شاهنشاهی 4 میلیون بشکه نفت را با 30 میلیون جمعیت تولید می‌کردیم اما شرایط شهرهایی مثل اصفهان و همدان را در آن دوران ببینید چه بود گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که به ازای هر یک دلار نفت ایران، دو دلار به خاطر اسلحه از آنها می‌گرفتیم.
وی با اشاره به اینکه امروز با وجود تحریم‌ها روی پای خود ایستاده‌ایم و دشمن هم در این 45 سال یک لحظه از توطئه دست نکشیده و به هر شکلی برای زمین زدن انقلاب اسلامی تلاش کرده است عنوان کرد: بی‌تردید رمز پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن به خاطر متکی بودن به مردم است.
کدخدایی با اشاره به اینکه انتخابات در پیش است و مثل همیشه توطئه‌های دشمنان برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای دیده می‌شود ادامه داد: این همه شبکه‌ فارسی‌زبان ایجاد شده تا علیه نظام اسلامی کار کنند؛ کدام‌یک برای گفتن واقعیت شکل گرفته است؟! پاسخ این است، هیچ‌کدام.
وی با تأکید به اینکه باید مراقب توطئه‌های دشمن باشیم و بدانیم چه کسانی با چه نیتی با مردم ما دشمنی می‌کنند افزود: مهمترین موضوع امروز مشارکت مردم در انتخابات است، مقام معظم رهبری همواره به مشارکت مردم تأکید کردند و امسال هم در ابتدای سال به چهار راهبرد مشارکت، حضور حداکثری، سلامت و امنیت در انتخابات اشاره داشتند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما همیشه در انتخابات مشارکت داشتیم و سلامت و امنیت هم لحاظ شده و حضور گسترده مردم در انتخابات وجود داشته چراکه مردم به شهدا و امام(ره) و رهبر خود لبیک گفته و می‌گویند افزود: امروز دشمن به دنبال این است در جامعه القا کند که انتخابات در سرنوشت مردم تأثیری ندارد در حالی که مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دو نهادی هستند که در سرنوشت ما بی‌تردید مؤثرند و باید در انتخابات شرکت کنیم.
وی با بیان اینکه مردم اعتراضاتی هم به عملکرد برخی مسؤولان دارند اما اینها نباید باعث شود از تغیین سرنوشت خود چشم‌پوشی کنیم گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند انتخابات لیله‌القدر جمهوری اسلامی است، انتخاباتی که با ایثارگری و فداکاری‌ها به ثمر نشسته است.
کدخدایی با بیان اینکه اگر امروز پای صندوق رای نرویم یعنی هزینه‌هایی که برای انقلاب شده نادیده می‌گیریم گفت: شهید سلیمانی می‌گویند برای دشمن کوچه باز نکنیم، یعنی اجازه ندهیم دشمن بهره خود را ببرد، مردم عزیز ما که همواره پای نظام و انقلاب ایستادند، باید هوشیار باشند که هستند.
مردم ستون خیمه انقلاب اسلامی هستند
نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با بیان اینکه عدالت گمشده بشر امروز است اظهار کرد: به ما وعده داده شده در آخر‌الزمان حجت الهی خواهد آمد و عالم پر از ظلم و جور را از عدالت پر خواهد کرد.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که رویکردهای اجتماعی و اقتصادی آن پر از تناقض است، دنیایی که حرف از حقوق بشر می‌زند اما جنایت علیه بشریت را تبدیل به امری عادی کرده است.
وی ادامه داد: شاید تا چند سال پیش وقتی خبر شنیدن فوت مثلا صد نفر در حادثه‌ای شنیده می‌شد برای بشریت زجرآور بود اما امروز در غزه هزاران نفر کشته می‌شود اما انگار یک مسأله عادی شده است.
شعبانی با بیان اینکه امام(ره) حرفی نو را برای بشر مطرح کرد افزود: اگر نسل جوان دیروز ما جذب امام خمینی شد چون حرف‌ ایشان مطابق با فطرت‌ها بود و هر کس در درون خود اخلاق‌محور بود و به ارزش‌های الهی توجه داشت، جذب این مرد بزرگ می‌شد.
امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر آرمان‌های الهی در جامعه محقق شد و پیروزی به دست آمد دلیل همه آنها این بود که ستون خیمه انقلاب اسلامی بر دوش مردم بود گفت: هیچ خیمه‌ای در عالم بدون حضور مردم برافراشته نمی‌شود، چه ستون دیانت باشد و چه ستون سیاست.
وی با بیان اینکه ستون دیانت بر دوش مردم برافراشته می‌شود و خیمه سیاست بدون حضور مردم برافراشته نمی‌شود افزود: آرمان‌های الهی و حاکمیت الهی بدون حضور مردم محقق نمی‌شود.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در طول 45 سال گذشته نیز هر کجا مردم بودند و حضور داشتند، موفقیت به دست آمده است گفت: در آستانه انتخابات هستیم و توجه به مردم به معنای واقعی کلمه مطرح است.
شعبانی با بیان اینکه هر کسی که در این کشور مسؤولیت دارد باید خدمتگزار باشد و امام(ره) جریان ولایت و محبت را در این زمینه مطرح می‌کنند ادامه داد: در لایه‌های معنایی کلمه ولایت به معنای واقعی کلمه، محبت خوابیده است و ولایت جدای از محبت نیست و حاکمیت دینی بدون محبت معنا ندارد و عملکرد ما مسؤولان باید نمود محبت به مردم را داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند بین مردم و نظام جدایی ایجاد کند گفت: ما اگر معتقد به نظام اسلامی هستیم موظفیم مردم را هوشیار کنیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.
شعبانی افزود: انتقادهایی به برخی از عملکردها هست و مشکلات هم داریم اما به معنای این نیست که در مسیر درست قرار نداریم؛ یک ملت مسیر درست را انتخاب کرده و حرکت می‌کند و این مسیر درست دست‌اندازهایی هم دارد.
وی با بیان اینکه مشکلات و کمبودها اتفاقا به جایی برمی‌گردد که از آرمان‌های خود فاصله گرفته‌ایم خواستار توجه به این مهم شد‌.

  تأیید صلاحیت 78 درصدی کاندیداهای مجلس در همدان
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه آنهایی که می‌گفتند انقلاب اسلامی چهلمین سال خود را نخواهد دید، آرزوی خود را به گور بردند افزود: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات خبرگان رهبری با ماه عبادت و بندگی متقارن شده است، در دوره‌های انتخابات قبل سلامت و مشارکت وجود داشته و این دوره نیز همراهی‌ و هم‌افزایی از سوی شورای نگهبان، هیأت نظارت و... در اوج است.
حجت الاسلام جلال مرادی افزود: در استان همدان 391 نفر از کاندیدهای مجلس تأیید صلاحیت شدند که آمار 78 درصدی تأیید صلاحیت را داریم.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان به ثبت‌نام نهایی 557 نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مشارکت در روز انتخابات هم به اوج برسد.
فرماندار شهرستان همدان نیز اظهار کرد: سال‌های گذشته که در دفتر آیت‌الله شعبانی بودم، برنامه‌ریزی شد به نیروهای پیشکسوت استان توجه ویژه شود بنابراین در راستای وحدت و هم‌افزایی گردهمایی ایجاد شد.
‌ مسلم مخفی گفت: همدان روزهای گرانقدری را پشت سر گذاشته و قبل و بعد از انقلاب همواره نام این خطه خوب درخشیده که باید به این روزها بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه حماسه بیست‌و‌یکم بهمن ماه سال 57 توسط مردم همدان به عنوان محور وحدت مبارزات، مطرح می‌شود که تصمیم گرفتیم به این روز بپردازیم عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره به مسأله وحدت و هم‌افزایی توجه ویژه داشتند که امیدواریم ما هم بتوانیم زمینه‌ساز ارتقای وحدت و همدلی باشیم.

  دشمن در فضای مجازی به دنبال یاس و ناامیدی جوانان ماست
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه دشمنان مطالبی با این عنوان که مگر نیاز به انقلاب بود و اصلا انقلاب چه کار کرده است را وارد ذهن نسل جوان می‌کند گفت: شبکه‌های معاند به شدت مشغول شبهه‌افکنی هستند و می‌خواهند نظام منحوس پهلوی را تطهیر کنند.
حسن رضانیا گفت: بیانیه 14 آبان را از زبان شاه و رژیم منحوس و ناتوان پهلوی بدهید جوانان بخوانند تا متوجه شوند چرا انقلاب شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: یک مرجع بزرگ دینی که فقط خدا را می‌شناسد، ظرفیت‌های مردمی را بیدار می‌کند و این ولایت اجتماعی امروز به ما خواص می‌گوید که تکلیف بزرگی داریم و باید تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: هرکدام از ما تکلیف داریم جوانان و دانشگاهیان را به صحنه شرکت در انتخابات بیاوریم که اگر دانشگاه به حرکت درآید، جامعه به حرکت درخواهد آمد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: