صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: انتظارات مردم همدان از یک نماینده مجلس نه تنها صداقت، پاک‌دستی، عمل به وعده‌ها و پرهیز از دادن وعده‌های خارج از وظایف قانونی است بلکه توجه به مردم و تلاش برای وضع قوانینی است که به رفاه اجتماعی، توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم بیانجامد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، 10 آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، با تصویب مجلس شورای اسلامی، روز مجلس نامگذاری شده است.
از آنجا که نظام برنامه‌ریزی کشور مبتنی بر چانه‌زنی است و نمایندگان استان‌های مختلف کشور نیز از راه چانه‌زنی با دولت برای دریافت بودجه بیش‌تر برای حوزه‌های انتخابیه خود و تصویب پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کنند، نقش مجلس در کشور بسیار حائز اهمیت است.
بدون‌شک وجود نمایندگان کارآمد در مجلس یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود چرا که می‌توانند با جذب سرمایه‌‌گذار داخلی و خارجی در رونق اقتصادی و کاهش بیکاری نقش مهمی ایفا کرده و به‌عنوان واسط دولت و مردم با رایزنی با مقامات دولتی زمینه‌ساز تصویب طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در سطح استان باشند.
نماینده‌گان همچنین باید برای به نتیجه رسیدن مصوبات در کشور و حوزه انتخابی خود تلاش کنند و در صورت کوتاهی مدیران استانی آن را به مردم گزارش کرده و به‌راحتی از آن چشم‌پوشی نکنند.
به دلیل جایگاه و نقش مهم مجلس، مردم‌ همدان نیز به این نهاد سرنوشت‌ساز جهت محرومیت‌زدایی و توسعه‌ استان همواره نگاه امیدوارانه‌ای داشته‌اند چراکه همدان با توجه به وضعیت زیست‌محیطی و موقعیت ارتباطی شایسته‌ عقب‌ماندگی نیست و مردم توقع دارند که نمایندگان آن‌طور که باید از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی در جهت توسعه‌ استان استفاده کنند.
آقای رحیمی یکی از شهروندان همدانی در این خصوص می‌گوید: نمایندگان مجلس باید بیشتر به فکر مردم و کشور باشند و قانون‌های جامع و خوبی را در جهت توسعه وضع کنند.
وی با اشاره به اینکه وجود مجلس یکی از ضروریات کشور است گفت: یکی از ارکان اصلی کشور قوه مقننه است، افتخار ما به وجود نمایندگانی اصلح است که امیدواریم این دوره از انتخابات نیز شاهد انتخاب اشخاصی صادق، پاک‌دست و دلسوز مردم باشیم که بتوانند به نفع مردم کارهای مهمی را در کشور انجام دهند.
این شهروند بازنشسته همدانی با تأکید به اینکه امیدواریم این دوره از انتخابات نیز شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم تا نقش مهمی در سرنوشت خود و کشور ایفا کنند افزود: هرآنچه آراء نمایندگان بالا باشد پشتوانه خوبی خواهد بود که دلگرم‌تر بتوانند کارهایی را پیش ببرند.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نقش قابل‌توجهی در توسعه دارند و اگر طرح‌هایی خوبی را بتوانند تصویب کنند که قابل اجرا باشد قطعا می‌توانند وضعیت کشور را بهبود ببخشند تأکید کرد: اقدامات کلیدی و سرنوشت‌ساز کشور به دست مجلس است و مجلسی‌هایی باید پای کار باشند که بتوانند اهداف مردم را محقق کنند و کشور را به توسعه برسانند.
خانم همایونی یکی دیگر از شهروندان همدانی که کارآموز وکالت بود نیزاظهار کرد: وضع قوانین اهمیت بالایی دارد اما در حالتی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد که بتوانیم به آن جامعه عمل بپوشانیم، یعنی قوانین ما قابلیت اجرایی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه از تئوری تا عمل فاصله زیادی است و گاهی قوانین آن انتظارات موجود را برآورده نکردند چرا که به خوبی به مرحله عمل نرسیده‌اند گفت: این موضوع باعث می‌شود گاهی مردم وجود قانون را حلال مسائل ندانند.
این شهروند همدانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نقش مهمی را در توسعه کشور دارند که به اعتقاد من می‌توان حتی نقش80 تا90 درصدی را برای آنها قائل شد افزود: در راس امور کشور سه قوه فعالیت می‌کنند که مهمترین نقش را قوه مقننه دارد و کلید اصلی دست این قوه است که قانون‌گذاری ‌کند.
وی در خصوص لزوم به‌روزرسانی قوانین نیز بیان کرد: وکلا، قضات، دستگاه قضایی و عامه مردم به این موضوع انتقاد دارند چرا که بخشی از قوانین موجود را منسوخ شده می‌دانند، در حالت کلی یک قانون بی‌اثر و مرده نمی‌تواند اهدافی را محقق کند.
همایونی تأکید کرد: در کنار قوانین مهم، ضروری است قوانینی که اجرایی نمی‌شوند، مدام به‌روزرسانی شوند تا با توجه به شرایط موجود کارآیی لازم را داشته باشند.
یکی دیگر از شهروندان نیز با بیان اینکه گاهی نمایندگان طرحی را ارائه می‌دهند که احساس می‌کنیم به فکر مردم نیستند نظیر طرحی که اخیرا در خصوص بازنشستگان داده شده است اظهار کرد: نمایندگان باید به فکر منافع مردم باشند و نه اینکه ما احساس کنیم به فکر منافع خود هستند.
وی با اشاره به اینکه مجلسی که از بطن جامعه برخاسته و با درد مردم آشنا باشد، باید بتواند کاری برای مردم انجام دهد و نه اینکه عده‌ای به فکر منافع خود باشند افزود: قوانین خوبی داریم و ما نیز تابع قانون هستیم به شرط اینکه به نفع مردم باشد، در حالی که امروزه می‌بینیم قوانین نیز اکثرا به نفع خود نمایندگان شده و زمانی قابل اجراست که به نفع آنها بوده و اگر به نفع آنها نباشد، کنار می‌گذارند و قانون جدیدی را وضع می‌کنند.
خانم بیات که خانه‌دار بود نیز با بیان اینکه ما نمایندگانی را انتخاب می‌کنیم که بخواهند برای مردم کار کنند اظهار کرد:‌ آنها باید دلسوز مردم باشند و قانون‌گذاری‌هایشان در راستای حل مشکلات مردم و جامعه باشد.
وی با اشاره به نقش مهم مجلس در کاهش بیکاری و بهبود وضعیت معیشت مردم افزود: کاهش گرانی‌ها، حل مشکلات جوانان و فراهم شدن امنیت در جامعه به دست مجلس است.
این شهروند همدانی گفت: همه مسائل و موضوعات ابتدا در مجلس مطرح و تأیید و به قوانین تبدیل می‌شود که قطعا این نهاد نقش تعیین‌کننده در توسعه کشور خواهد داشت.
یکی دیگر از شهروندان نیز با بیان اینکه مجلس در سرنوشت کشور دخیل است و تصمیماتی که نمایندگان مجلس می‌گیرند، مهم است اظهار کرد: امیدواریم این دوره از انتخابات افراد متخصص، باسواد، مؤمن و متعهد رای بیاورند تا بتوانند به درستی از حقوق مردم دفاع کنند.
خانم رجب‌زاده با اشاره به اینکه امیدواریم قوانینی که نمایندگان وضع می‌کنند باعث آبادانی و توسعه کشور شود گفت: قوانین در راستای اقدامات عمرانی مثلا در توسعه راه‌ها مهم است و نمایندگان در این راستا نقش اثرگذاری دارند.
وی بیان کرد: برخی از قوانین باید به‌روز شوند تا با توجه به پیشرفتی که جهان دارد، ایران نیز عقب نماند و شاهد اتفاقات خوبی در کشور باشیم.
خانم کریمی و تربیت‌عینی دوستانی بودند که می‌گفتند امسال 18 سالشان شده و قراراست برای نخستین بار پای صندوق‌های رای حاضر شوند و نمایندگان اصلح خود را انتخاب کنند.
خانم کریمی در این خصوص اظهار کرد: تضمین‌کننده موفقیت‌های نمایندگان مجلس، رفتار آنها و عمل به خواسته‌های مردم است، آنها باید حرف دل مردم را بشنوند و در جهت اجرای آن اقدامات مؤثری را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید برای هر رای مردم ارزش قائل شوند و نه اینکه تنها به هنگام رای‌گیری مردم را بشناسند و بعد از یاد ببرند گفت: ما افرادی را انتخاب خواهیم کرد که مطمئن باشیم پیگیر امور مردم در مجلس خواهند بود و به دنبال حل مشکلات جامعه هستند.
این شهروند همدانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید پشت مقام معظم رهبری باشند و ولایت‌پذیری مهمترین خصیصه آنها باشد عنوان کرد: آنها باید بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
خانم تربت عینی نیز اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید به قول‌هایی که می‌دهند عمل کنند و نه اینکه تنها سخنور خوبی باشند و حرف‌هایی بزنند و به آنها عمل نکنند.
آقای قلی‌پور نیز همچنین در انتخابات امسال مجلس رای اولی است و در خصوص نقش این نهاد اظهار کرد: مجلس یکی از قوای سه‌گانه و رکن اصلی قانون‌گذاری در کشور است؛ نمایندگان مجلس نقش محوری و اساسی در کشور دارند.
وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم نمایندگان مورد نظر را انتخاب کنیم تا خواسته‌های ما را تحقق ببخشند بیان کرد:‌ کسانی که همسو با ما بوده و نظرات مشترکی دارند، می‌توانند در اجرای سیاست‌ها در کشور مؤثر باشند و بتوانند امور را پیش ببرند.
این شهروند همدانی با اشاره به اینکه همه ما نقش کلیدی و اثرگذار در تعیین سرنوشت خود داریم گفت: مردم در این دوره از انتخابات نیز باید در صحنه باشند و با رایی که به افراد اصلح می‌دهند، بتوانند توسعه کشور را رقم بزنند.
وی بیان کرد: برخی از نمایندگان مجلس وعده‌هایی را پای انتخابات دادند و مردم به آنها اعتماد کرده و انتخابشان کردند، به امید اینکه مسائل و مشکلاتشان را پیگیری کنند اما بعد از انتخابات به کلی فراموش کردند؛ چنین نمایندگانی نباید پای کار بیایند.
قلی‌پور خاطرنشان کرد: مردم باید هوشیار باشند و کسانی را انتخاب کنند که مشکلات آنها را از نزدیک حس کرده و بخواهند مسائل آنها را پیگیری کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: