صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: متأسفانه در سطح شهر همدان افرادی در حال جمع‌آوری زباله و یا تکدی‌گری هستند که هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود و سازمان‌های مربوطه جلسه‌ای داشتند که چطور این پدیده اجتماعی را رفع کنند.
به گزارش هگمتانه، روز دوشنبه کمیسیون مشترک فرهنگی، اجتماعی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با حضور فرمانده انتظامی شهرستان همدان، رئیس پیشگیری، رئیس نظارت بر اماکن، رئیس اداره مبارزه با سرقت و رئیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان، معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان، معاون خدمات شهری شهردار همدان، مدیر خدمات شهری شهرداری همدان و معاون اجتماعی سازمان فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر همدان در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه در سطح شهر شاهد صحنه‌هایی هستیم که زیبنده نیست، با وجود پیشرفت‌های زیادی که بعد از انقلاب اسلامی داشتیم و تلاش شبانه‌روزی که برای به ثمر نشستن بسیاری از دستاوردها صورت گرفته اما در سطح شهر وجود افراد متکدی و زباله‌گرد معضلی شده‌ است و هدف این جلسه نیز این است که تدابیری برای مدیریت این امر صورت گیرد.
سعید شهابی‌نیا با بیان اینکه باید ساماندهی در این حوزه صورت گیرد چرا که روز به روز بر معضلات شهر افزوده می‌شود و معتادان متجاهر، متکدی و زباله‌گرد چهره شهر را نازیبا می‌کنند در ادامه آموزش تفکیک زباله از مبدا را در مدارس کاری ارزشمند خواند و گفت: آموزش شهروندی در حوزه استفاده از سامانه «بهروب» مهم است.

حضور  160  زباله‌گرد در سطح شهر همدان
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز با بیان اینکه تاکنون 160 نفر در حوزه جمع‌آوری زباله در سطح شهر شناسایی شدند که به صورت پیاده و با چرخ‌هایی اقدام به جمع‌آوری زباله می‌کنند اظهارکرد: 130 خودرو نیز در سطح شهر اقدام به جمع‌آوری زباله می‌کنند که کد گرفتند.
بابک مهدی آزاد با اشاره به اینکه تعدادی از خودروها نیز دارای کد نیستند و اگر در سطح شهر مشاهده شود با آنها برخورد کرده و خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود گفت: تقریبا100 مغازه در سطح شهر اقدام به جمع‌آوری زباله خشک و ضایعات می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه 291 واحد جمع‌آوری زباله و ضایعات به دلیل نزدیکی به سطح شهر در جاده ینگیجه مستقر هستند عنوان کرد: این واحدها هم تعدادی خودرو برای خرید زباله خشک و ضایعات به سطح شهر اعزام می‌کنند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه طی چند وقت اخیر تعدای از این مغازه‌های خرید ضایعات پلمب شده‌اند خاطرنشان کرد: یک شرکت با عنوان «بهروب» در سطح شهر فعال است که اقدام به جمع‌آوری زباله‌های خشک از درب منازل مردم با استفاده از اپلیکیشن می‌کند تا کمتر شاهد زباله‌گردی در سطح شهر باشیم.

  عضویت 3100 خانواده در «بهروب»
وی با اشاره به اینکه تاکنون 3 هزار و 100 خانواده همدانی عضو سامانه «بهروب» شده‌اند که عدد قابل توجهی در قبال 170 هزار خانوار در شهر همدان نیست گفت: در سطح شهر همدان هشت کودک در حوزه جمع‌آوری زباله فعالیت داشتند که پنج نفر از آنها به اداره بهزیستی معرفی شدند و سه نفر نیز هنوز شناسایی نشده‌اند.
مهدی‌آزاد با بیان اینکه 8 نفر از زنان نیز اقدام به جمع‌آوری زباله در سطح شهر می‌کردند که شناسایی شده‌اند افزود: البته آمار کسانی که اقدام به جمع‌آوری زباله در سطح شهر می‌کنند، متغیر است و بخش قابل توجهی از آنها معتادانی هستند که برای تأمین مخارج مواد مخدر خود اقدام به زباله‌گردی می‌کنند و دائمی نیستند.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از زباله‌گردها نیز به صورت فصلی کاری می‌کنند و زمانی‌که مثلا به کار کشاورزی مشغول باشند از جمع‌آوری زباله از سطح شهر دست می‌کشند خاطرنشان کرد: مغازه‌هایی که اقدام به جمع‌آوری ضایعات می‌کنند درآمد بالایی دارند وگرنه افرادی که پیاده در سطح شهر فعال هستند آنچنان درآمدی ندارند و اغلب مخارج یومیه خود را از این طریق تأمین می‌کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز معضل زباله‌گردی را ناشی از مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: شهرداری همواره پای کار است و با تعامل خوبی هم که با مجموعه نیروی انتظامی دارد، این امکان فراهم می‌شود تا به صورت قهری برخورد کند و موضوع زباله‌گردی در سطح شهر ساماندهی شود اما نهایت تکلیف چیست و اینکه کسانی که از این طریق امرارمعاش می‌کنند بعدا چطور می‌توانند مخارج خود را تأمین کنند، مسأله است.
حامد جلیلوند با اشاره به اینکه عمده سرقت‌های خرد نیز توسط این قشر از جامعه اتفاق می‌افتد گفت: اغلب مشکلاتی که برای تاسیسات و ابنیه‌های شهر هم شاهد هستیم به این قشر برمی‌گردد که برای نمونه می‌توان به مشکلات پل‌های عابر پیاده اشاره کرد.
وی با بیان اینکه راه درمان باید اساسی باشد و تصمیماتی زودگذر این معضل را حل نخواهد کرد افزود: امروز جلسه‌ای با حضور کارشناسانی از شرکتی معتبر شهر مشهد داشتیم تا در خصوص پردازش زباله تصمیماتی داشته باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه این افراد از سایت پسماند همدان بازدید داشتند و آمادگی شهر همدان را برای راه‌اندازی سایت پسماند مشاهده کردند خاطرنشان کرد: خوشبختانه با درایتی که آقای حسینی؛ شهردار همدان داشتند در سفر رئیس جمهور به این شهر اعتباری برای راه‌اندازی کارخانه پردازش زباله گرفته شد.
آمادگی همدان برای راه‌اندازی کارخانه پردازش زباله
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری همدان امکان راه‌اندازی کارخانه پردازش زباله را دارد اما در خصوص جمع‌آوری زباله‌گردان قطعا دستور قضایی و تمهیدات قانونی خاص لازم است گفت: باید برای تخریب محل‌های ضایعاتی رای به پلمب هم داده شود.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه طی دو ماه اخیر در خیابان‌ها یکی‌یکی دنبال زباله‌گردها گشتیم و برای برخی از آنها پرونده تشکیل دادیم چرا که اغلب فاقد سند هویتی هستند اظهارکرد: در حال حاضر تقریبا 170 نفر افراد پیاده زباله‌گرد شناسایی شدند و چون این روزها فصل کار است، ممکن است بیشتر از این تعداد هم باشند و به مرور به آنها افزوده شود.

 همدان متکدی حرفه‌ای ندارد
مرتضی رضایی با اشاره به اینکه همدان متکدی حرفه‌ای ندارد مگر در فصل تابستان کف‌بین‌ها و فال‌بین‌ها باشند که آنها را نیز امسال با همکاری پلیس جمع‌آوری کردیم گفت: برخی متکدیان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و آنها را به این سازمان‌ها معرفی کرده‌ایم و در مجموع برای تعداد کمی از افراد پرونده تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه کودکان کار و زنان متکدی را شناسایی و به بهزیستی معرفی کردیم و طرح جمع‌آوری معتادان متکدی هم با همکاری نیروی انتظامی اجرایی شده است افزود: در حال حاضر گرمخانه همدان بعد از کش و قوس فراوان به میدان شاهد منتقل شده است و طبقه فوقانی آن نیز تجهیز و دارای ظرفیت 200 نفر است.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه از 80 نفر در گرمخانه پذیرایی می‌کنیم که تغذیه، درمان و اسکان می‌شوند اما هر آنچه به فصل سرد سال نزدیک می‌شویم تعداد آنها بیشتر خواهد شد گفت: زمستان سال گذشته گاهی تعداد این افراد به 200 نفر هم می‌رسید.

 پیگیری راه‌اندازی فضای تخصصی گرمخانه در همدان
وی از شواری شهر همدان درخواست داشت برای ساخت گرمخانه در محل تعیین شده مساعدت کنند و افزود: محلی که ما در نظر گرفتیم شورای شهر ایراد گرفته است که امیدواریم تسهیل کنند تا فضای تخصصی گرمخانه در شهر همدان داشته باشیم.
رضایی با اشاره به حضور افرادی در گرمخانه که می‌توانند زیر پوشش بهزیستی قرار گیرند گفت: برای مثال افراد ضایعه نخاعی در گرمخانه نگهداری می‌شوند که می‌توانند زیر پوشش بهزیستی قرار گیرند و امیدواریم این مجموعه همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی با بیان اینکه افرادی که در گرمخانه نگهداری می‌شوند اکثرا فاقد سند هویتی هستند که با هماهنگی نیروی انتظامی تشخیص هویت شدند افزود: تقریبا 70 درصد این افراد فاقد کارت شناسایی هستند که ما به دنبال سند هویتی برای آنها بودیم.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به حضور16 نفر فوق دیپلم به بالا و 4 نفر لیسانسه در گرمخانه همدان و با بیان اینکه حتی رئیس بانک هم بوده گفت: امیدواریم سازمان‌هایی مثل بهزیستی به کمک ما بیایند و تعدادی از آنها زیر پوشش این مجموعه قرار گیرند.
وی در خصوص اینکه گفته شد افرادی که با خودروهایی اقدام به جمع‌آوری زباله می‌کنند، لباس قابل شناسایی بپوشند عنوان کرد: فرمانداری با پوشیدن کاور مخالف است و دلیل آن را هم راهی برای قانونی کردن کار زباله‌گردی می‌داند.
رضایی با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما زمانی شروع شد که پیمانکاری بازیافت زباله از سطح شهر جمع شد، فعالیت دوباره این شرکت را خواستار شد.

ترک اعتیاد معتادان گمنام ان‌ای (NA) در فرهنگسراهای شهرداری
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه آموزش تفکیک زباله از مبدا در مدارس آغاز شده است اظهار کرد: در حال حاضر تمام افرادی که در انجمن ان‌ای (NA) هستند در فرهنگسراها فعالیت دارند.
حسین رضایی با بیان اینکه ما این افراد را زیر پوشش قرار داده و آموزش‌هایی را می‌دهیم گفت: حتی خانم‌ها هم در این مراکز حضور دارند و در فرهنگسراها و در فضای آرام مشغول آموزش مشاغل و ترک اعتیاد هستند.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان نیز ضمن قدردانی از شورای شهر در برگزاری این جلسه اظهار کرد: بعد از یک دهه شاهد برگزاری این جلسه در شورای شهر هستیم تا زباله‌گردان و متکدیان از سطح شهر جمع‌آوری شوند و این اقدامی ارزشمند است.
مهدی نجفی با اشاره به اینکه در حال حاضر در موضوعات اجتماعی جزیره‌ای کار می‌کنیم و هر کدام از ما آنها را وظیفه سازمان دیگری می‌دانیم اما شرعا و قانونا وظیفه همه ماست گفت: افرادی که زباله‌گردی می‌کنند یا معتاد هستند، شهروند محسوب می‌شوند و حقی دارند.

  گرمخانه‌ 24 ساعته فعالیت کند
وی با بیان اینکه شهرداری همکاری لازم را در جمع‌‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر دارد و بهزیستی هم ساماندهی می‌کند افزود: گرمخانه باید 24 ساعته باشد این نباشد 7 صبح فردی از آنجا خارج شود و جایی را نداشته باشد برود، کسی که نه مسکنی دارد و نه ماوایی باعث مزاحمت مردم در سطح شهر می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه موضوعات اقتصادی و اجتماعی باعث شده زباله‌گردها در سطح شهر باشند و باید فکری به حال آنها کرد گفت: خواهشمندم جلسات کارشناسی با مطالعه و کار علمی در حوزه گرمخانه صورت گیرد.
وی با تأکید به اینکه معتاد متجاهر پدیده اجتماعی است و همه در قبال آنها نقش دارند افزود: امیدوارم با همکاری شورای شهر و اقدامات شهرداری شاهد وجود گرمخانه استاندارد در سطح شهر باشیم.
نجفی با اشاره به اینکه خودروهای حمل زباله باید در سطح شهر قابل شناسایی باشند گفت: اگر ملاحظات امنیتی و اجتماعی در پوشش کاورها وجود دارد حرفی نداریم اما باید ساماندهی در دستور کار باشند و راهکارهایی در این زمینه ارائه شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه همدان استان امنی به شمار می‌آید و جرایم خشن را در این استان شاهد نیستیم و اگر سرقتی هم بوده سرقت خرد است افزود: البته سرقت‌های خرد مردم را اذیت می‌کند و باید فکری به حال این معضل کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه سرقت‌های خرد و تکدی‌گری به معتادان متجاهر برمی گردد و باید برای ساماندهی آنها برنامه داشت گفت: هیچ جرم‌انگاری در حوزه معتادان نشده و اینها بیمار هستند و باید برای درمان آنها کمک کرد.
وی با اشاره به اینکه اگر جای نگهداری برای معتادان متجاهر داشته باشیم و امکانات جمع‌آوری آنها از سطح شهر هم باشد می‌توان از طریق بهزیستی هم آنها را ساماندهی کرد افزود: در حال حاضر فضای مناسب برای غربالگری این افراد نداریم که می‌طلبد شهرداری این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

  جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر حضور متکدیان و زباله‌گردها را کم می‌کند
نجفی با بیان اینکه یکی از سازمان‌های مردم نهاد موفق در حوزه درمان معتادان مراکز «ان ای» هستند گفت: شهرداری نیز اقدام خوبی در حوزه «ان ای» انجام داده است که قابل تقدیر است، اگر معتادان متجاهر از سطح شهر جمع شوند بخش مهمی از متکدیان و زباله‌گردها هم جمع خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه این روزها متأسفانه شاهد رشد قارچ‌گونه مکان‌های جمع‌آوری زباله و ضایعاتی هستیم و خانه‌هایی در سطح شهر به ضایعاتی تبدیل شدند گفت: به خاطر سودی که زباله‌گردی و جمع‌آوری ضایعات دارد، وضعیت خوبی را در سطح شهر شاهد نیستیم و باید جمع‌‌آوری آنها در دستور کار جدی باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان با تأکید بر اینکه تنها پلمب این مراکز جواب نمی‌دهد و باید در این خصوص فراتر از قانون جلو رفت چرا که پدیده اجتماعی است افزود: انتظار داریم جلسات شورای شهر مستمر شود و بتوانیم این موضوعات را ساماندهی کنیم.

  پشت فروشگاه اتکا همدان به محل تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده است
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مناطقی در سطح شهر به محل تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده است عنوان کرد: برای نمونه پشت فروشگاه اتکا رها شده است، با اینکه در به در در نهضت ملی مسکن دنبال زمین می‌گردیم اما در این مکان شاهد تجمع معتادان متجاهر هستیم و متأسفانه پشت فروشگاه اتکا بستری برای تجمع و حضور معتادان شده است.
نجفی با بیان اینکه مرکز شبانه نگهداری بانوان را داریم اما خانم‌هایی هستند که در محله‌هایی در ساعت‌های مشخصی جمع می‌شوند که در بین آنها مادر و دختری هم هستند گفت: این افراد حامی اجتماعی ندارند و مجبورند تکدی‌گری کنند، باید اینها را حمایت کرد و به نوعی ساماندهی شوند.
وی بیان کرد: قوانین سرقت‌های خرد تغییراتی داشته است و اینطور نیست که سارقین خرد به راحتی بعد از دستگیری آزاد شوند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان نیز با قدردانی از اقدامات شهرداری در ساماندهی افرادی که در گرمخانه هستند اظهار کرد: متأسفانه ما افرادی را در گرمخانه می‌بینیم که سال‌ها مغازه و کسب و کار داشته اما امروز زباله‌گردی می‌کند و وقتی دلیل را جویا می‌شویم، ورشکستگی را عامل می‌دانند. ‎
امیر کوکاییان با بیان اینکه این افراد را ساماندهی کردیم و برخی از آنها به بهزیستی معرفی می‌شوند گفت: تجربه خوبی در مراکز نگهداری زنان به نام «شلتر» و «دی آی سی» داشتیم این بود که مراکز «دی آی سی» که روز کار می‌کردند و «شلتر» که در شب فعال بودند را به هم متصل کرده و سعی کردیم زنان دیگر از این مراکز خارج نشوند و بتوانیم برای آنها در طول روز برنامه‌های فرهنگی و اشتغال داشته باشیم که نتیجه خوبی هم داشته است اما چیزی که مغفول مانده توانمندسازی آنهاست.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای تشکیل شوند و غربالگری این افراد را تقویت کنیم چرا که برای خیلی از این افراد می‌توان اشتعالزایی کرد، به نحوی که تسهیلاتی را به سمت آنها سوق دهیم و حرفه‌آموزی داشته باشند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه تپه پیسا که زمانی محل تجمع معتادان متجاهر بود، جمع شد اما این افراد به سطح شهر آمدند و معضل حل نشد گفت: امروز مسأله این است که آیا جمع‌آوری زباله‌ها را به شرکت‌ها بدهیم، مشکل حل خواهد شد یا خیر و نباید کاری کرد که پای عده‌ای را به سمت اقداماتی نظیر سرقت باز کرد بلکه به نوعی برایشان اشتغال ایجاد کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه می‌طلبد کمیته مشترک هفتگی با حضور نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد، نماینده‌ای از دادستان و اداره کار و فنی و حرفه‌ای تشکیل شود و برای نکاتی که در این جلسه عنوان شد، فرایند تعریف شود اظهار کرد: باید این فرایند توسط گروه علمی تهیه شود تا به نتایج خوبی دست یافت.
اکبر کاووسی امید با اشاره به اینکه بسیاری از موضوعات و مسائل را می‌توان با برنامه و ثابت‌ قدمی پیش برد گفت: نقشه راهی باید ترسیم کرد که طبق آن حرکت کرد، خوشبختانه امسال شورای شهر در حوزه مسائل اجتماعی ورود خوبی داشته که می‌تواند پیگیری اقدامات مهمی را در پی داشته باشد، به طوری‌که در این راستا با فرمانداری کمیته مشترک اشتغال را تشکیل داده‌ایم.
  مسأله زباله‌گردی ریشه‌یابی شود
رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه اعضای شورای شهر همدان همواره در خصوص حل مسائل اجتماعی مطالبه‌گر بوده‌اند اظهار کرد: وقتی مردم از معضلات اجتماعی رنج می‌برند، باید عادی شود، به یک فرهنگ جدید تبدیل شده و باعث می‌شود ترحم هم باشد.
محمود مسگریان با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم برای حل مشکل روبنایی کار کنیم و مسائل ریشه‌‌ای بررسی نشود گفت: در این جلسه در حوزه مسائل اقتصادی نکات خوبی مطرح شد و شاید بالا رفتن قیمت پسماند و زباله‌های خشک باعث شده افرادی رغبت کنند روزانه در این حوزه فعالیت داشته باشند.
وی ریشه‌یابی مسأله زباله‌گردی را مهم دانست و افزود: باید علت ایجاد این پدیده ناملموس اجتماعی که مردم از آن رنج می‌برند، شناسایی شود؛ یکی از شعارهای نامزدهای شورای شهر برای جلب آرای مردم این بوده که ما پدیده زباله‌گردی را جمع خواهیم کرد و د رواقع آنها در جریان کار نبودند که به این سادگی نیست.
رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه اکثر زباله‌گردها مبتلا به اعتیاد هستند افزود: وقتی یک بررسی از افراد موجود در گرمخانه داشته باشید متوجه خواهید شد که آنها افراد شاخصی بودند و برخی دارای شغل و درآمد خوبی بودند اما به دلایل مختلف که بخشی به شخصیت آنها برمی‌گردد، مبتلا به اعتیاد شدند و به این سمت رو آورده‌اند.

  کار جزیره‌ای نتیجه نمی‌دهد
وی با اشاره به اینکه نسبت به برخی از افراد مسؤولیت داریم و باید آنها را به جامعه و زندگی سالم برگردانیم و این کار یک سازمان نیست بلکه باید همه سازمان‌ها ورود کنند گفت: باید توانمندی‌های همه سازمان‌ها یک جا جمع شود تا بتوان در این حوزه کاری کرد و کار جزیره‌ای نتیجه نخواهد داد.
مسگریان با بیان اینکه باید از ظرفیت سازمان‌هایی نظیر اداره کار، کمیته امداد و بهزیستی برای اشتغال آنها استفاده کرد افزود: یک آقایی در مشهد پیدا می‌شود و آنجا کارخانه‌ای احداث می‌کند که کارکنان این واحد تولیدی یا معتاد هستند یا سارق و زندانی و یا کسانی که محکومیت دارند.
وی ادامه داد: چرا یک فرد در مشهد می‌تواند مشکل این قشر از جامعه را حل کند و بسیاری از آنها را سامان دهد و به جایگاه اجتماعیشان برگرداند اما مجموعه‌ای به نام شهرداری که در طول سال 3 هزار و 750 میلیارد تومان اعتبار دارد، نمی‌تواند کاری انجام دهد.

  پاتوق معتادان متجاهر در همه جای شهر
رئیس شورای شهر همدان با تأکید به اینکه اینطور نیست که ما در بخشی از حاشیه شهر مشکلاتی داشته باشیم بلکه پاتوق معتادان در بالای شهر و منطقه‌ای مثل استادان هم هست گفت: اماکنی وجود دارد که معتادان تجمع می‌کنند و زمینه آزار و اذیت مردم را فراهم می‌کنند و در همه جای شهر هم پراکنده هستند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اداره بهزیستی در حوزه مراکز ماده 16 اقدامات خوبی انجام داده و بازدیدی که از اردوگاه داشتیم سال گذشته شورای شهر همدان 500 میلیون تومان اعتبار برای آنجا اختصاص داد افزود: امسال یک میلیارد و 700 میلیون تومان نیز اعتبار برای آنجا اختصاص یافت و اخیرا هم مصوبه‌ای داشتیم که ابلاغ شد تا زیرساخت‌هایی تغییر یابد که افراد بیشتری پذیرش شوند.
مسگریان با بیان اینکه این جلسات باید مستمر ادامه یابد تا شاهد حضور معتادان و زباله‌گردان در سطح شهر نباشیم گفت: از ابتدای دوره ششم حداقل سالی چند دوره جلسه در خصوص زباله‌گردی داشتیم و در این جلسات عنوان کردند که می‌خواهیم سامانه‌ای طراحی کنیم که مردم زباله‌های خود را تحویل شرکتی دهند و بعد عوارض نوسازی آنها به خاطر این مسأله کم شود اما اتفاقی نیافتاد.
وی با اشاره به اینکه مطالبه اعضای شورای شهر این است که این اقدام به طور جدی پیگیری و حل شود و این نباشد که سال آینده زمانی که دور هم جمع می‌شویم بگوییم نتوانستیم کاری انجام دهیم افزود: شهر مشهد با آن وسعتی که دارد چنین پدیده زباله‌گردی را ندارد اما چرا باید در همدان باشد چون آنها برنامه داشتند و هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شورای شهر این آمادگی را دارد که طرح‌های اثرگذار را با بهره‌گیری از تجارب دیگر شهرها حمایت کند گفت: وقتی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر اعتباری در شورای شهر مصوب کردیم برخی ایراد می‌گرفتند که شما نمی‌توانید مصوب کنید پولی که متعلق به شهر است در خارج از شهر برای محل جمع‌آوری معتادان هزینه شود در حالی که ما معتقد بودیم آنها مربوط به این شهر هستند و مردم شهر اذیت می‌شوند و اگر این معضل را ساماندهی کنیم مردم شهر منتفع خواهند شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: