صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: 18 ورزشکار همدانی با حضوری پرقدرت در بازی‌های 2023 می‌خواهند نام خود را در عرصه ورزش جاودانه کنند.
شمارش معکوس برای آغاز نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2023 در حال سپری شدن است و کمتر از 3 روز دیگر ورزشکاران قاره کهن در یکی از شهرهای چین به نام هانگژو با هم به رقابت می‌کنند.
هانگژو یکی از پایتخت‌های قدیم چین بین سالهای 907 الی 978 بوده و این شهر تاریخی بدلیل مرکز تولید ابریشم چین از قدیم جزو شهرهای مهم جاده ابریشم بوده است.
مارکو پولو از این شهر به عنوان زیباترین شهر چین و بهشت روی زمین نام برده و هانگژو یک از یکصد شهر برتر دنیا بر اساس فهرست جهانی مراکز مالی است و جمعیت این شهر بیش از ده میلیون نفر است.
اما کاروان ورزشی کشورمان که در دوره گذشته مسابقات در جاکارتا اندونزی با کسب 62 نشان رنگارنگ در رتبه ششم این رقابتها قرار گرفت این روزها خود را آماده حضوری پر قدرت دربازی‌های آسیایی می‌کنند. ورزشکاران همدانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با حضوری پرقدرت در بازی‌های 2023 می‌خواهند نام خود را در عرصه ورزش جاودانه کنند.
با پیگیری صورت گرفته توسط اداره کل ورزش و جوانان و در راس آن حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان و پیگیری حوزه معاونت ورزش طی یکسال اخیر بیش از 30 ورزشکار مستعد برای حضور در این رقابتها شناسایی شدند که در نهایت حضور 12 ورزشکار، یک داور و 5 مربی مربی در این بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی قطعی شده است.
طی هفته و ماه‌های اخیر مدیرکل ورزش و جوانان استان با حضور در اردوهای مختلف تیم‌های ملی همواره پیگیر وضعیت ورزشکاران استان بوده و طی هفته اخیر مراسم بدرقه برای ورزشکاران آسیایی برگزار شد و حتی علی حقیقی در یک روز تعطیل با حضور در اردوی تیم ملی گلبال پیگیر آخرین وضعیت ورزشکاران استان شد.
در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به آخرین وضعیت ورزشکاران؛ مربیان و داوران اعزامی به هانگژو 2023
  پینگ پنگ
وقتی نام پینگ پنگ همدان به میان می‌آید ناخود آگاه همه نگاه‌ها به سمت نابغه جوان این رشته شیما صفایی می‌رود؛ شیما صفایی جوان می‌خواهد با هنرنمایی در هانگژو راه خودش را برای رسیدن به المپیک پاریس هموارتر کند.

  قایقرانی:
در قایقرانی کیمیا زارعی جوان که تجربه حضور در بازی‌های آسیایی را دارد طی یکسال اخیر به طور مستمر در اردوهای تیم ملی حضور داشته و سخت به دنبال صید مدال در آب‌های هانگژو است تا با کسب مدال در هانگژو به پاریس 2024 سلام کند.

  کبدی:
پس از قهرمانی کبدی ایران در بازی‌های 2018 جاکارتا حالا همه نگاه‌ها به افتخارآفرینی کبدی کاران کشورمان در هانگژو چین است و امیدواریم مانند دوره گذشته که کبدی کاران استان خوش درخشیدند اینبار نیز میلاد جباری و محمدرضا کبودراهنگی افتخارآفرینی را تکرار کنند و پا جای پای حمید میرزایی پارسا گذاشته و در کنار مربی پر افتخار استان وحید خراقانی قهرمانی در بازی‌های آسیایی را جشن بگیرند.

  تیراندازی:
این بار در تیراندازی نام جدیدی از همدان به گوش می‌رسد و مینا قربانی جوان پا جای پای افتخارآفرینانی همچون مه‌لقا جام بزرگ و ساسان شهسواری گذاشته و می‌خواهد با کسب مدال در هانگژو پرچم تیراندازی همدان را بالا نگه دارد، ساسان شهسواری مربی ارزشمند استان هم که سابقه تیراندازی در بازی‌های آسیایی را دارد نیز در هانگژو به عنوان مربی حضور خواهد داشت.

  جودو:
در جودو مریم بربط قهرمان ارزنده استان همدان تنها نماینده جودو بانوان ایران در هانگژو خواهد بود و همه نگاه‌ها در جودو بانوان به این بانوی پرتلاش و با انگیزه استان خواهد بود.

 بازی های پاراآسیایی 2023
 ورزش نابینایان و کم بینایان:
از 12 ورزشکار اعزامی به هانگژو سهم ورزشکاران استان در بازی‌های پاراآسیایی 5 ورزشکار و سه مربی خواهد بود و در دوومیدانی وحید علی نجیمی که دو مدال طلای دوره گذشته را در کارنامه خود دارد این دوره نیز به همراه مهرداد مرادی در هانگژو خواهند دوید و مهدی رحیمی مربی همدانی نیز به عنوان کادر فنی در هانگژو حضور خواهد داشت. توپ را با قدرت روی زمین به سوی دروازه‌ای که نمی‌بینند، هل می‌دهند و صدای زنگی که در توپ است، مسیر توپ را نشان می‌دهد. بله صحبت از گلبال است میلاد سوری و نعمت الله سرافراز می‌خواهند در هانگژو به همراه مربی خود کولیوند توپ را به سمت موفقیت هل دهند.

 جانبازان و معلولین:
در جانبازان و معلولین، همدان سه نماینده در هانگژو خواهد داشت، زهرا نجاتی عارف که سابقه حضور در بازی‌های آسیایی را دارد اینبار نیز می‌خواهد همراه خاطره صادقیان مربی خود سرویس را به زمین موفقیت بزند و همراه تیم ملی صاحب مدال شود. اما در کاروان اعزامی همدان چهره جدیدی در شطرنج معلولین دیده می‌شود و او کسی نیست جز فاطمه بیات که می‌خواهد سنت شکنی کند و همدان را در شطرنج صاحب مدال کند. امیدواریم ورزشکاران پایتخت و تاریخ و تمدن ایران زمین با تلاش و پشتکار بتوانند حضوری موفق در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی داشته باشند و بار دیگر پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاز در بیاورند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: