صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه

ضابطان موظف به برخورد
با جرایم مشهود هستند
رئیس قوه قضاییه گفت: ضابطان موظفند و اختیار دارند که با جرایم مشهود برخورد کنند و مرتکب چنین جرایمی را به دستگاه قضایی تحویل دهند؛ مسؤولان قضایی نیز موظفند مطابق با قانون، انصاف و با توجه به همه جوانب و ابعاد موضوع، تصمیمات مقتضی را در قبال مرتکبان جرم مشهود اتخاذ کنند.

3600 سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های مختلف آماده است
کارشناس دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: سه هزار و 600 پست شغلی برای افراد دارای معلولیت آماده و قرار است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تکلیف این پست‌ها مشخص شود. منصور الله وردی افزود: اقدام مثبتی به نفع معلولین اعمال می‌شود که اگر فرد دارای معلولیت در این سهمیه قبول نشود، سهمیه‌اش محفوظ می‌ماند. به گفته او، در چند سال اخیر، سه هزار و 600 سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت در دستگاه‌ها باقی مانده است که افراد در سنوات گذشته یا در این سهمیه‌ها قبول نشده اند یا به طور کلی، شرکت نکرده اند.

تکذیب پرداخت حق‌الزحمه به اعضای هیأت عالی مولدسازی از سوی رئیس دیوان عالی کشور
رئیس دیوان عالی کشور اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره پرداخت حق‌الزحمه به اعضای هیأت عالی مولدسازی را تکذیب کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دوشنبه (27 شهریور) در نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به مباحث مطرح شده در فضای مجازی با عنوان حق‌الزحمه‌های کلان اعضای هیأت عالی مولدسازی از محل فروش اموال و املاک، اظهار کرد: ضمن تکذیب جدی این موضوع، اعلام می‌کنم که تا به حال یک ریال هم به اعضای این هیأت داده نشده و در آینده نیز داده نخواهد شد؛ حتی در کمیته فرعی مولدسازی نیز که یکی از نمایندگان قوه قضاییه در آن حضور دارد، به هیچ وجه قرار نیست مبلغی به اعضاء پرداخت شود

انتشار 5 تصویر از ویژگی‌های منحصر به فرد جهان پر انرژی
تصاویر جدید رصدخانه پرتو ایکس «چاندرا»، 5 تصویر از ویژگی‌های منحصر به فرد جهان پر انرژی را نشان می‌دهد. مجموعه‌ای از 5 تصویر جدید از رصدخانه پرتو ایکس چاندرا ناسا زیبایی فضا را در طول موج پرتو ایکس دیده می‌شود نشان می‌دهد. داده‌های چاندرا با داده‌های تلسکوپ‌های دیگر که در نور مرئی و طول موج‌های فروسرخ فعالیت می‌کنند ترکیب شده اند تا برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد جهان پر انرژی را نشان دهند. به نقل از فارس، این تصاویر طیفی از اجرام از قلب کهکشان راه شیری تا بقایای ابرنواخترها را نشان می‌دهد. هر کدام از این تصاویر مجموعه‌های مختلفی از داده‌ها را با هم ترکیب می‌کنند تا منظره‌ای خیره کننده از اجسامی ایجاد کنند که در غیر اینصورت به این شکل توسط چشم انسان قابل درک نیست.

باتری نوین با کمک الکترولیت مبتنی بر آب ابداع شد
نوع جدیدی از یک باتری ایمن و کارآمد و غیرسمی با همکاری محققان استرالیایی و چینی ابداع شده که در آن از الکترولیت مبتنی بر آب استفاده شده است. محققان دانشگاه فلیندرز در جنوب استرالیا و دانشگاه علم و فناوری ژجیانگ چین نخستین باتری رادیکال آلومینیومی آبی جهان را ابداع کردند. این باتری از الکترولیت مبتنی بر آب به جای مواد خطرناک استفاده می‌کند. این ابزار می‌تواند ولتاژ ثابت 1.25 ولت و ظرفیت 110 میلی آمپر را همراه 800 چرخه شارژ ارائه کند. یافته‌های مذکور در ژورنال آمریکن کمیستری منتشر شده است. کای ژانگ از دانشگاه ژجیانگ چین با ژونگ فان جیا محقق دانشگاه فلیندرز برای کشف الکتروشیمی ثبات رادیکال‌ها تحقیقاتی انجام دادند. رادیکال‌های باثبات مولکول‌های آلی هستند که به طور وسیع در سیستم‌های آلی باتری‌های مختلف به کار می‌روند. البته هیچ گاه‌ای رادیکال‌ها در باتری‌های آلومینیوم- یونی استفاده نشده بودند زیرا درک کاملی از واکنش الکتروشیمیایی آنها در الکترولیت به دست نیامده بود. به نقل از مهر، محققان یک رادیکال با ثبات به نام TEMPO کشف کردند که در مجاورت اسید لوییس فرایند عدم تناسب برگشت پذیر را انجام می‌دهد و تشکیل باتری‌های رادیکال آلومینیوم را ممکن می‌کند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: