صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه گفتگو - اعظم مرادی صالح: رئیس و عضو هیأت بازرسی اتحادیه قرآن و عترت کشور و دبیر جامعه قرآنی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از کسب رتبه هفتم استان همدان در تشکیل جلسات خانگی قرآن کریم در کشور خبر داد و گفت: مرکز قرآنی حضرت ولی عصر علیه‌السلام از بدو تاسیس تا کنون، تعداد هشتاد هزار نفر حافظ قرآن تربیت کرده است.
قاسم جهان‌آرا در گفتگو با خبرنگار هگمتانه ضمن بیان اینکه دارای چهل سال سابقه فعالیت‌های قرآنی و عضو هیأت امنا بنیاد قرآن است و شش دوره هم رئیس و عضو هیأت بازرسی اتحادیه قرآن و عترت کشور بوده همچنین دبیرجامعه قرآنی عصر عج استان همدان است اظهار کرد: بیش‌ از 15 سال در رشته مدیریت مراکز پیش دبستانی قرآنی سابقه دارم که خروجی آن، تربیت بیش از دو هزار فارغ‌التحصیل مرکز پیش ازدبستان در مراکز مکتب القرآن و ندای ملکوت بوده است.
وی که به مدت بیش‌از پنج سال مسؤول ستاد راهبردی حفظ قرآن استان همدان را به عهده دارد افزود: با راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم، بیش از هفتصد نفر از استان همدان و دیگر استان‌های کشور، در این قالب و با کمک‌های مرکز، مشغول به حفظ قرآن کریم هستند که درحال حاضر هم با مدیریت واحد خواهران مرکز شهید مطهری در حال انجام است.
رئیس و عضو هیأت بازرسی اتحادیه قرآن و عترت کشور با اشاره به تربیت بیش از هشتاد هزار نفر از حافظان قرآن کریم در سطح استان همدان توسط مرکز قرآنی حضرت ولی عصر علیه السلام و با همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه استان همدان افزود: کلاس‌های روخوانی ‌و روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم با حضور اساتید برای علاقه‌مندان، در این مرکز برگزار می‌شود.
جهان‌آرا همچنین از برگزاری دوره‌های ارتقا سطح قرائت قاریان ممتاز در سطح استان همدان با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی خبر داد و گفت: همکاری در تربیت بیش‌از هفتصدوپنجاه نفر مربی حفظ قرآن کریم با اعزام به شهر مقدس قم و همچنین به‌صورت متمرکز در مرکز استان و در محل مرکز قرآنی شهید مطهری از جمله دیگر فعالیت‌های این مرکز قرآنی است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی صوت و لحن خواهران با حضور استاد و داور بین‌المللی خانم اسحاق نژاد و با حضور بیش‌از 80 نفر در دو دوره افزود: این دوره مهرماه سال گذشته به همت مؤسسه «ندای ترنم ملکوت» همدان و با حضور استاد، قاری و داور بین المللی قرآن کریم خانم ملیحه اسحاق نژاد طی دو روز، برگزار شد.
جهان‌آرا افزود: به منظور ارتقا سطح قرائت قاریان و مرتلین خانم و بازدهی مطلوب‌تر در خروجی نتایج مسابقات استانی و کشوری برگزاری دوره‌های پیشرفته تجوید و صوت و لحن ضروری و لازم به نظر می‌رسید که به لحاظ درخواست علاقه‌مندان این دوره برگزار شد.
رئیس و عضو هیأت بازرسی اتحادیه قرآن و عترت کشور و مدیر مؤسسه قرآنی «ندای ترنم ملکوت» بیان کرد: در این دوره هشتاد نفر از حافظان، اساتید و مربیان از سطح استان از جمله ملایر، نهاوند، اسدآباد و لالجین و برخی روستاها از جمله ازندریان، در مرکز فعالیت‌های قرآن و عترت شهید مطهری موقوفه شهید همراهیان حضور داشتند.
وی ادامه داد: این دوره برای اولین بار در استان همدان برگزار شد و قرار بر این شد که ادامه پیدا کند تا مربیان قرآنی همدان به سطح بالا و قابل قبولی در زمینه صوت و لحن دست پیدا کنند.
وی همچنین گفت: به حاضرین در این دوره گواهی حضور اعطا شد و ادامه دوره و آموزش‌ها نیز به صورت مجازی از سوی استاد قرآنی خانم اسحاق نژاد برگزار شد.

فعالیت پیش دبستانی قرآنی ندای ترنم ملکوت
رئیس و عضو هیأت بازرسی اتحادیه قرآن و عترت کشور و مدیر مرکز قرآن و عترت شهید مطهری که موقوفه شهید همراهیان است در ادامه از برگزاری دوره‌های مرکز پیش دبستانی زیر نظر آموزش وپرورش خبر داد و گفت: حدود 30 نفر برای سال تحصیلی 1402 و 1403 در این پیش دبستانی ثبت نام کردند.
قاسم جهان آرا همچنین از برگزاری دوره سیاسی وحیانی با حضور استاد الهی زاده، نویسنده و مفسرقرآن کریم و با حضور چهره‌های فرهیخته قرآنی از استان‌های همدان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، مرکزی و با همکاری دبیرخانه کارگروه قرآن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خبر داد.

اهداء پرچم جلسات خانگی قرآن به مربیان در اردوی زیارتی قم
وی با اشاره به همکاری مرکز قرآنی شهید مطهری در برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی گفت: در آخرین اردوی قرآنی که بیش از دویست و پنجاه نفر از مدیران و شاگردان جلسات قرآن خانگی حضور داشتند و به شهر مقدس قم سفر کردند، همزمان با غبارروبی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله، بیش‌ از سی پرچم جلسات خانگی به مربیان این جلسات اهدا شد.
جهان آرا همچنین گفت: دوره تدبر در قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآن کریم از شهر مقدس قم و به مدت بیش از چهار ماه و با حضور 80 نفر از اساتید و حافظان قرآن کریم برگزار شد.
رئیس و عضو هیأت بازرسی اتحادیه قرآن و عترت کشور در ادامه از راه‌اندازی نمایشگاه قرآن وعترت به‌صورت متوالی در مراکز مختلف همدان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سایر نهادهای فرهنگی خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مرکز قرآنی حضرت ولی عصر علیه‌السلام، هموار کردن مسیر برپایی مراسم جزءخوانی ماه مبارک رمضان در صدا و سیمای مرکز استان همدان است.
جهان آرا افزود: همکاری در شناسایی قاریان خوش‌خوان، ضبط و ارسال نمونه تلاوت‌ها و پیگیری تا پخش قرائت قرآن قاریان ممتاز استان از طریق شبکه استانی در قالب مسؤولیت نماینده شورای عالی قرآن کشور در استان همدان، از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.
*تشکیل هفتصد و پنجاه جلسه خانگی قرآن کریم
جهان آرا در ادامه از تشکیل بیش از هفتصد وپنجاه جلسه خانگی قرآن کریم در قالب قرارگاه جلسات خانگی استان زیر نظر جامعه قرآنی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خبر داد و گفت: به همت قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم استان همدان و جامعه قرآنی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، بیش از دویست نفر از مربیان و قرآن آموزان جلسات خانگی قرآن شهر لالجین، با حضور در شهر مقدس قم در مراسم غبار روبی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها شرکت کردند.
وی افزود: دراین سفر زیارتی که به مدت دو شبانه روز برگزار شد، همزمان در شب عید سعید فطر در مسجدمقدس جمکران احیا گرفته و در روز دوم با حضور در صحن و مرقد مطهر حضرت معصومه (س) شرکت کردند.
جهان آرا افزود: درکنار آیین غبارروبی که با سخنرانی حضرت حجت الاسلام حاج آقاسید مصطفی حسینی، ریاست جامعه قرآنی حضرت ولی عصر علیه السلام کشور و مداحی مداح آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز شد، به مربیان 35 جلسه خانگی قرآن کریم، پرچم مخصوص جلسات خانگی اهدا شد.

تشکیل 8 هزار جلسه قرآن خانگی به نام 8 هزار شهید استان همدان
وی ضمن بیان اینکه بیش از 45 جلسه قرآن محلی و خانگی در شهر لالجین با نام شهدا درحال فعالیت است اظهار کرد: تشکیل و راه‌اندازی 8 هزار جلسه قرآن کریم با نام 8 هزار شهید پرافتخار استان همدان در برنامه قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم قرار دارد که با همکاری مجموعه‌های قرآنی استان تحقق خواهد پذیرفت.
جهان آرا افزود: با تلاش و پیگیری قرارگاه جلسات خانگی استان همدان، این استان در جایگاه هفتم پویش ستاره‌های زمین (تشکیل جلسات خانگی قرآن کریم ) قرار گرفت.
وی همچنین گفت: دوره آموزش خبرنگاران قرآنی با حضور نمایندگان قرآنی از استان‌های شمال غرب کشور با میزبانی مرکز قرآن و عترت شهید مطهری موقوفه شهید همراهیان در همدان برگزار شد.
رئیس و عضو هیأت بازرسی اتحادیه قرآن و عترت کشور افزود: این مرکز قرآنی، به‌عنوان یکی از مراکز آموزش‌های حفظ تخصصی قرآن کریم، بیش‌ از 12 سال سابقه فعالیت در این رشته را دارد.

محکومیت عاملان هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
جهان آرا همچنین ضمن محکومیت عاملان هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: به همین دلیل و همزمان با سالروز شهادت چهارمین امام شیعیان حضرت زین العابدین علیه السلام، مراسم محکومیت جنایتکاران هتاک به کتاب مقدس مسلمانان جهان قرآن کریم، توسط فعالان جلسات خانگی قرآن کریم، منطقه انصارالامام همدان برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم که با حضور سخنرانان و مداح اهل بیت علیهم السلام برگزار شد، حاج محمد دلگرم، مدیر دفتر آستان قدس همدان، به بیان مطالبی پیرامون مقام و جایگاه قرآن کریم به عنوان بالاترین و والاترین رکن انسان‌سازی و تربیت دینی و اعتقادی مسلمانان پرداخت.
وی اظهار کرد: این مراسم باهمکاری بسیج خواهران، هیأت حضرت زینب سلام الله علیها بانوان، متولیان مسجد جامع روستای انصارالامام، جامعه قرآنی ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان همدان، واحد قرآن کانون خدمات رضوی شهرستان و کانون خدمات رضوی مسجد جامع منطقه برگزار شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: