صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: روز گذشته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به 21 هزار و 715 میلیارد ریال درآمد مالیاتی همدان، گفت: جمع کل درآمدهای وصولی این استان تا پایان بهمن ماه امسال به 23 هزار و 184 میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، روز گذشته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از تحقق 94 درصدی درآمدهای وصولی همدان خبر داده که از کل درآمد وصولی که بیش از 23 هزار میلیارد ریال بوده، 21 هزار و 715 میلیارد ریال از حوزه مالیات کسب شده است.
حسن پیمانی روز چهارشنبه در ستاد درآمد استان همدان بیان کرد: جمع کل درآمدهای وصولی این استان نسبت به مبلغ مصوب 24 هزار و 761 میلیارد ریال، تحقق 94 درصدی داشته همچنین در مقایسه با وصولی مدت مشابه سال قبل (15 هزار و 542 میلیارد ریال) نیز معادل 49 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: از عمده‌ترین درآمدها به ترتیب می‌توان به درآمدهای مالیاتی معادل 21 هزار و 715 میلیارد ریال، درآمدهای حاصل از مالکیت دولت معادل 12 میلیارد ریال، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا 608 میلیارد ریال، درآمد حاصل از جرائم و خسارت 818 میلیارد ریال و درآمدهای متفرقه استان با 31 میلیارد ریال اشاره کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اظهار کرد: در بررسی عملکرد درآمدهای عمومی 11 ماه امسال در مقایسه با سال قبل مشاهده می‌شود که درآمدهای مالیاتی 47 درصد، درآمد حاصل از مالکیت دولت 276 درصد، درآمد حاصل از فروش کالا و خدمات 42 درصد، درآمد حاصل از جرایم و خسارت 144 درصد و درآمدهای متفرقه 98 درصد افزایش داشته است.
پیمانی ادامه داد: بیشترین سهم درآمدهای عمومی مربوط به بخش درآمدهای مالیاتی است که در بین درآمدهای مالیاتی سهم مالیات‌های مستقیم 60 درصد و سهم مالیات غیر مستقیم 40 درصد است.
به نقل از ایرنا، وی افزود: در بین ردیف‌های مالیاتی بیشترین سهم درآمدی مربوط به مالیات ارزش افزوده با 29 درصد معادل 6 هزار و 249 میلیارد ریال، مالیات مشاغل با 18 درصد معادل سه هزار و 998 میلیارد ریال و مالیات اشخاص حقوقی و غیردولتی با 18درصد معادل سه هزار و 923 میلیارد ریال است.
گفتنی است سال هاست کسبه و اصناف همدان، میزان مالیات دریافتی در استان همدان را غیرعادلانه و اجحاف در حق کسبه می‌دانند.
میزان مالیات دریافتی همدان به گونه‌ای است که آبان ماه امسال حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت و فعالان صنعت و معدن همدان نیز به این امر واکنش داشت و عنوان کرد که سازمان مالیات هرچه را مصوب می‌کند، اداره مالیات همدان 20 درصد بیشتر می‌گیرد و به همین خاطر مالیات همدان بیشتر شده است.
پیرامون این موضوع با چند تن از اصناف همدان گفتگو داشتیم.
یکی از کسبه در حوزه کفش در این باره به خبرنگار هگمتانه گفت: مالیات در همدان اجحاف در حق کسبه است و حتی ما کسبه همدانی از اصناف تهران بیشتر مالیات می‌دهیم.
وی که تمایلی به ذکر نامش نداشت افزود: با یکی از همکارانم در تهران گفتگو داشتم و با اینکه آنها هم برای پرداخت مالیات مراحل مشابه ما را طی می‌کنند اما مالیات پرداختی آنها یک سوم آن میزانی است که ما در همدان می‌پردازیم.
یکی دیگر از کسبه همدان که در حوزه پوشاک فعال است با بیان اینکه همدان استان کشاورزی است و در زمینه صنعت نیز فعال نیست و در حوزه کشاورزی هم با توجه به خشک سالی‌ها زیان ده شده است، گفت: پس برای کسب درآمد راهی جز افزایش مالیات نمی‌ماند. وی ادامه داد: در این شرایط جز اینکه به اصناف فشار بیاید نتیجه دیگری حاصل نمی‌شود و اصناف مجبور می‌شوند برای تأمین مالیات روی قیمت اجناس بکشند.
این فعال حوزه پوشاک افزود: با توجه به فعالیت 30 هزار صنف در همدان و رکود درآمدی آنها و اینکه در همدان اشتغال زایی دیگری جز در حوزه اصناف وجود ندارد، آنها برای تأمین مالیات به افزایش قیمت‌ها رو می‌آورند که در این شرایط باز هم این اصناف هستند که آسیب می‌بینند و فروش آنها کم می‌شود.
وی مالیات همدان را زیاد دانست و گفت: مالیات در همدان عادلانه نیست و فشار بیمه نیز بر اصناف مضاعف شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: