صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه باغبان: منظور از غبار پاشی گیاهان ایجاد محیطی مرطوب برای آن‌ها به وسیله آب فشان یا اسپری آب است؛ به عبارتی اسپری کردن آب از فاصله ی 30-40 سانتی متری به گیاه، طوری که قطرات آب به صورت مه یا غبار روی برگ‌ها بشیند را غبارپاشی یا مه پاشی گیاه می‌گویند.
به نوشته وبگاه نارگیل؛ غبارپاشی به خاطر تأمین رطوبت گیاه در محیط یا فصول خشک و یا به خاطر خنک شدن گیاه در روزهای گرم انجام می‌شود.در هنگام غبارپاشی باید توجه کرد که این کار از فاصله خیلی نزدیک انجام نشود زیرا در این حالت قطرات درشت آب روی برگ‌ها نشسته و باعث ایجاد لک‌های قهوه‌ای روی برگ‌ها می‌شود.
برای غبار پاشی از آب باران، آب بدون املاح یا جوشیده استفاده کنید تا لکه‌های سفید رنگ روی برگ‌ها باقی نماند. غبار پاشی در حضور نور خورشید نیز باعث سوختگی و آسیب رساندن به گیاه می‌شود.
فکر نکنید اگر گیاه را چند بار در روز غبارپاشی کنید رشد بهتری خواهد داشت. با این کار فقط احتمال بیماری‌های قارچی را افزایش داده اید. ساکنین مناطق مرطوب کشور باید عمل غبارپاشی را فقط در صورت لزوم و با فاصله چند روز یک بار انجام دهند.
بهترین زمان برای مه پاشی یا غبارپاشی گیاهان در زمان صبح است و بهتر است هیچ گیاهی بیشتر از یک بار در طول روز مه پاشی نشود.
اگرچه غبارپاشی یکی از راه‌های تأمین رطوبت است ولی استفاده زیاد و نادرست از این روش چیزی جز بیماری‌های قارچی به همراه ندارد پس این روش را زیاد توصیه نمی‌کنیم. کاشتن گیاهان هم نیاز در یک گلدان می‌تواند تا حدودی میزان رطوبت را افزایش بدهد یا اینکه گلدان‌ها را نزدیک هم قرار بدهید.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: