صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Mar) 28

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه شهر: عصر دیروز جلسه 155 صحن شورای اسلامی شهر همدان با دو دستور کار یکی اصلاحیه متمم بودجه سال 1401 و دیگری تقدیم بودجه سال 1402 با حضور شهردار همدان برگزار شد.

    سعید حاجی‌بابایی: از شهردار همدان برای پرداخت متمرکز حقوق با تدبیری که داشت قدردانی می‌کنم
    به گزارش خبرنگار هگمتانه، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با بیان اینکه از شهردار همدان برای پرداخت متمرکز حقوق با تدبیری که داشت قدردانی می‌کنم و خوشبختانه حقوق شهرداری به صورت متمرکز پرداخت شد اظهار کرد: بودجه نقشه راه شهرداری در طول یک سال است و شهرداری تمام فعالیت‌های عمرانی و هزینه‌ها را باید بر مبنای بودجه مصوب شورای اسلامی شهر انجام دهد.
    سعید حاجی بابایی بیان کرد: با توجه به ماهیت کمّی بودجه بهترین متر و معیار برای ارزیابی عملکرد شهرداری است و هرچه متر و معیار کیفی‌تر باشد، سلایق مختلف بیشتر در آن تأثیر دارد.
    وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم عملکرد شهرداری را به صورت علمی و با مقایسه با سال‌های گذشته انجام دهیم گفت: با توجه به حوزه‌های متعدد خدمت در شهرداری، کلی‌گویی و قضاوت کلی بدون نگاه تخصصی و علمی و بدون ارزیابی کمی قاعدتا قابل قبول نیست.

    تخریب و تضعیف به نفع مصالح و در راستای منافع مردم نیست
    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه در طول یک سال گذشته در درون و یا بیرون مدیریت شهری متأسفانه شاهد این هستیم که اعضای شورای شهر به گونه‌ای و شهردار به گونه‌ای دیگر تخریب و تضعیف می‌شوند افزود: به نظرم هر دو گروه اشتباه می‌کنند چرا که تخریب و تضعیف به نفع مصالح و در راستای منافع مردم نیست و واضح است و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.
    وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که قانون فصل الخطاب است و طبق قانون هم سوال، تذکر و استیضاح حق شورا است و کسی نمی‌تواند اعضای شورا را از این حق منع کند گفت: هر عضوی به این نتیجه رسیده که از حقوق قانونی خود استفاده کند، حتما استفاده کند و اگر منافع مردم را در پیگیری این حقوق قانونی در شهرداری در شرایط حاضر می‌بیند حتما باید انجام دهد.

    همه باید به قانون برگردیم
    حاجی بابایی خاطرنشان کرد: اما همانطور که حقوق قانونی اعضای شورای شهر مشخص است قاعدتا تحت فشار گذاشتن اعضای شورا توسط بازوهای رسانه‌ای و فشارهای سیاسی هم در قانون ذکر نشده است و کجای قانون آمده است که برخی اعضای شورا را توسط رسانه‌های مختلف زیر فشار بگذارند و همه باید به قانون برگردیم.
    وی با بیان اینکه از زمانی که شورا رای آورد و حتی زمانی که جلسات رسمی شورا شروع نشده بود، متأسفانه فشارها بر شورا و حاشیه‌سازی بر مدیریت شهری در بالاترین حد بوده است عنوان کرد: زمانی که شورا کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد از هفته اول انتخاب سرپرست شهرداری متأسفانه این حاشیه‌ها ادامه داشت و شهردار هم انتخاب شد متأسفانه این حاشیه‌ها کاهش نیافت و گویا تمام این حواشی باید بر مدیریت شهری متمرکز شود.
    وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی متخصص هستند و همه مثل ساعت کار می‌کنند و صرفا مدیریت شهری دچار مشکل است؟! گفت: اینطور فشار رسانه‌ای آوردند که حال ما وارد شویم و مطالب مفصلی برای بیان وجود دارد.

    اگر با جریان‌هایی همراه باشی جهادی می‌شود و اگر همراه نباشی باید بروی
    حاجی بابایی با تأکید بر اینکه ریشه این حواشی باید بیان شود و ریشه این حواشی کجاست و این چه جریان‌هایی هستند که احساس می‌کنند می‌توانند به هر کسی و با هر روشی بتازند، جریاناتی که ممکن است ده‌ها سال در این شهر مدیر بوده باشند ادامه داد: اگر با این جریان همراه باشی ضعیف‌ترین عملکرد هم داشته باشی می‌شوی مدیر جهادی و شهردار جهادی و اگر همراه نباشی قوتی‌ترین عملکرد هم داشته باشی باید بروی و نباید بمانی.

    اجازه نمی‌دهیم معدود افراد سیاسی و رسانه‌ای ناراحتی خود را از نتایج انتخابات در سال گذشته بر سر مردم خالی کنند
    وی با بیان اینکه بنده در مقابل کسی که علم مدیریت خوانده درس پس می‌دهم افزود: یک سال سابقه مدیریت زمان کافی برای مجموعه بزرگ شهرداری برای ارزیابی عملکرد نیست که اینطور از روز اول هجمه‌ها و تخریب‌ها ادامه می‌یابد. اما ما اجازه نمی‌دهیم معدود افراد سیاسی و رسانه‌ای ناراحتی خود را از نتایج انتخابات در سال گذشته بر سر مردم خالی کنند.
    حاجی بابایی با بیان اینکه ما حافظ منافع مردم هستیم و اگر قرار است چندین نفر فضای رسانه‌ای راه بیندازند و کلیپ بسازند و عضو شورا و شهردار را بکوبند که به نتایج خود برسند تسلیم این فضا نخواهیم شد تصریح کرد: اعضای شورا دلسوزانه در مباحث مهمی نظیر بودجه و پرداخت متمرکز حقوق ورود کردند و همه مردم دیدند و در مباحث مهم، اعضای شورا باهم اتفاق نظر دارند.

    شهابی نیا: قدردانی از تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری نسبت به برف‌روبی
    رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری نسبت به برف‌روبی شهر اظهار کرد: شهرداری از ابتدای بارش برف با توان موجود پای کار بود و وقت گذاشت و چندین مدیر و کارمندان این مجموعه به شکل شبانه روزی، در طول چند روز وقت گذاشتند و سعی کردند که برف‌روبی را با امکانات موجود و با نهایت سرعت انجام دهند.
    سعید شهابی‌نیا بیان کرد: گرچه نواقصی هم در برف‌روبی وجود داشت و آن خدماتی که باید به مردم ارائه می‌شد، محقق نشد و شهرداری می‌توانست بهتر عمل کند.

    بر اساس آیین‌نامه برف‌روبی اگر بارش برف بیشتر از 20 سانتی‌متر از میزان مدنظر باشد، باید ستاد تشکیل شود
    وی از اقدامات استانداری نیز قدردانی کرد و گفت: بر اساس آیین‌نامه برف‌روبی اگر بارش برف بیشتر از 20 سانتی‌متر از میزان مدنظر باشد، باید ستاد تشکیل شود و استانداری هم این اقدام را انجام داد و تمام امکانات موجود را پای کار آورد تا کمک مجموعه شهری باشند و مشکل موجود در شهر را حل کنند.
    رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه حضور شهردار در دانشگاه بوعلی سینا، فارغ از اتفاقات در جلسه پرسش و پاسخ به دلیل حضور مسؤولان در دانشگاه‌ها مطلوب بود افزود: سال 82 جنبش عدالت‌خواهی و فضای مطالبه‌گری در دانشگاه شکل گرفت دغدغه دانشجویان این بود که مسؤولان در دانشگاه حضور یابند و به دغدغه‌های دانشجویان پاسخ‌ دهند.
    وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار به مسؤولان در این خصوص تذکر دادند و در دولت آیت‌ا... رئیسی نیز این اتفاق افتاد و ایشان و مسؤولان مربوطه در دانشگاه‌ها حضور یافتند عنوان کرد: در شهر همدان هم برخی مسوولان این جسارت را داشتند که در دانشگاه حضور یابند و به سوالات دانشجویان پاسخ دهند.
    شهابی‌نیا با بیان اینکه حضور در جمع دانشجویان برای مسؤولان کمی مشکل است چون دانشجو به جایی وابسته نیست و می‌تواند هر سوالی را از مسؤول بپرسد افزود: افراد با تجربه و مدیران اجرایی می‌دانند که بالاخره در دستگاه‌های اجرایی نواقصی وجود دارد و گاهی مدیران از این واهمه دارند که در چنین مجامعی حضور یابند و نسبت به اقدامات انجام گرفته پاسخ‌گو باشند.

    اقدام شهردار و حضور در دانشگاه اقدام مبارکی بود
    وی خاطرنشان کرد: اقدام شهردار و حضور در دانشگاه اقدام مبارکی بوده است و امیدواریم سایر مدیران نیز در استان و شهر این روند را ادامه دهند و پاسخ مطالبه‌گران را داده باشند.
    رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ایرادی نسبت به مطالبه‌گران است و در زمان دانشجویی این ایراد به ماهم وارد بود که مطالبه گران سوالات کلی می‌پرسند و امیدوارم به صورت تخصصی وارد بحث شوند تا نتایج بهتری به دست آید.

    مسگریان: اگر در برخی از موضوعات تقابلی در راستای رسیدن به راه حل بهتر و صحیح اتفاق می‌افتد یک امر طبیعی است
    رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه امروز دو دستور کار یکی اصلاحیه متمم بودجه سال 1401 و دیگری تقدیم بودجه سال 1402 است که توسط آقای شهردار اعلام شد اظهار کرد: هر سال شهرداری باید در بهمن ماه بودجه سال بعد را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد و شورای شهر هم بودجه پیشنهادی شهرداری را از جوانب مختلف بررسی کند تا پایان بهمن ماه طبق قانون نظر خود را ابلاع کند و بعد هم به هیأت تطبیق رود و پس از رای هیأت تطبیق برای سال بعد قابل اجرا خواهد بود.
    محمود مسگریان با اشاره به اینکه امروز شورای شهر با همت و تلاش اعضا و کمیسیون‌های مختلف در ارتباط با برنامه‌های بودجه و تعرفه‌ها فعالیت‌های فوق العاده‌ای دارد افزود: در اصلاح بودجه و انطباق با تعرفه، جلسات متعدد و متمرکزی توسط کمیسیون‌ها برگزار شده و این نشان می‌دهد اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به تعهدی که دارند و آنچه وظیفه دارند در جهت بهبود وضعیت عمرانی و خدمات به کار می‌گیرند.
    وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بودجه متوازن و برخاسته از توسعه متوازن شهر و نیازهای اولویت‌دار مردم بودجه‌ای تصویب شود که سال آینده شاهد شکوفایی در شهر و اجرای پروژه‌های مهم در شهرداری باشیم و در مدت کوتاه باقی مانده عمر شورای ششم بتوانیم خدمات قابل توجهی ارائه دهیم و این مهم میسر نیست جز با وحدت نظر و در بحث‌ها، شورا باید شورایی باشد که البته تاکنون اینطور بوده است.
    رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه این همکاری و همدلی از ابتدا در شورای شهر بوده و حال اگر در برخی از موضوعات تقابلی در راستای رسیدن به راه حل بهتر و صحیح اتفاق می‌افتد یک امر طبیعی است اضافه کرد: وقتی 11 نفر دارای افکار خوب و نو هستند و اعضای جوان شهر که پویایی دارند، نظرات صائبی با توجه به سوابق حضور در این پارلمان شهری و جایگاه تصمیم‌گیری در سرنوشت آحاد مردم شهر مطرح می‌کنند که قطعا به نفع شهر خواهد بود.
    وی بیان کرد: خوشبختانه اعضای شورای اسلامی شهر از لحاظ مسائل مختلف به نهایت بلوغ رسیده اند که می‌توانند همدیگر را در راهنمایی مسائل تحمل کنند و گوش دهند و نظرات انتقاداتی خود را داشته باشند.

    حسینی: بودجه عمرانی 61.3 درصد و هزینه‌های نگهداشت شهر 37.8 درصد است
    شهردار همدان نیز با بیان اینکه امروز نسبت به تقدیم بودجه پیشنهادی سال 1402 خدمت اعضای شورا رسیدیم اظهار کرد: این بودجه با بررسی‌های لازم شکل گرفته و با تلاش و بررسی شورا تقدیم مردم خواهد شد.
    سید مسعود حسینی گفت: بودجه‌ای که برای سال 1402 تقدیم شورا شده 3 هزار و 200 میلیارد تومان است که عدد منابع و مصارف متوازن بوده و 32.962.100.000 ریال می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه مقایسه‌ای در بودجه سال 1401 داشتیم و بودجه دو هزار و 184 میلیارد تومانی این سال را تقدیم کردیم و اصلاحیه‌ای که امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: امسال جمع مأموریت‌ها و تعهدات ما 64 درصد بوده و هزینه‌های نگهداشت شهر 36 درصد یعنی 780 میلیارد تومان است.
    شهردار همدان با بیان اینکه تفاوتی که در بودجه امسال داریم دیون جزو بحث‌های بودجه عمرانی لحاظ می‌شود افزود: جمع کل مأموریت‌ها و تعهدات بودجه سال 1402 که بودجه عمرانی و توسعه‌ای محسوب می‌شود 2 هزار میلیارد تومان است و هزینه نگهداشت شهر و هزینه جاری یک هزار و 200 میلیارد تومان خواهد بود.
    وی اضافه کرد: یک هزار و 400 میلیارد تومان بودجه عمرانی پارسال، امسال 2 هزار میلیارد تومان شده است و هزینه جاری از 780 میلیارد تومان به یک هزار و 200 میلیارد تومان ارتقا یافته است.
    حسینی با بیان اینکه جمع مأموریت، تعهدات شهرداری و بودجه عمرانی 61.3 درصد از کل بودجه را شامل می‌شود و در مقابل هزینه‌های نگهداشت شهر 37.8 درصد است خاطرنشان کرد:‌ این میزان در مقایسه با استاندارد وجود 40 درصد بودجه عمرانی و 60 درصد بودجه جاری، تقریبا برعکس است. این نسبت را سال‌های گذشته هم داشتیم و رعایت کردیم و آن را پیش خواهیم گرفت.
    وی بیان کرد: با توجه به هزینه نگهداشت شهر و دستمزدها در سال گذشته، در سال پیش رو نیز باید دید که چه سیاستی در سطح کشور اعمال خواهد شد. تقریبا ماهی 105 میلیارد تومان هزینه نگهداشت شهر همدان در سال 1402 خواهد بود.
    شهردار همدان با بیان اینکه سهم منابع درآمدی و جمع درآمد عمومی از بودجه کل یک هزار و 970 میلیارد تومان است که 60 درصد بودجه ما را شامل می‌شود ادامه داد: از محل واگذاری دارایی و سرمایه‌ای و محل فروش املاک یک هزار و 150 میلیارد تومان که 35 درصد بوده پیش‌بینی‌شده است.
    وی با اشاره به اینکه جمع کل منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی 138 میلیارد تومان است که 4.2 درصد از بودجه را شامل‌ می‌شود عنوان کرد: اگر با سال 1401 مقایسه کنیم فروش املاک از کل بودجه دو هزار و 137 میلیارد تومانی که 880 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود و 41 درصد از سهم بودجه را شامل می‌شد؛ پیش‌بینی امسال 32 میلیارد و 699 میلیون ریال از بودجه فروش املاک است و 35 درصد بودجه را پیش‌بینی کردیم که تقریبا 6 درصد کاهش را نسبت به سال 1402 از محل تأمین سرمایه‌هایی که از محل فروش املاک بوده، رقم خواهیم زد.

     قطعاتی از زمین‌های مناطق 2، 3 و 4 در حوزه مشارکت و ساخت مسکن به صورت سرمایه‌گذاری به کار گرفته می‌شود
    حسینی با بیان اینکه در حوزه املاک سیاستی اعمال خواهد شد و در مناطق 2، 3 و 4 اجرایی خواهد شد افزود: در این مناطق قطعاتی از زمین‌ها در حوزه مشارکت و ساخت مسکن به صورت سرمایه‌گذاری به کار گرفته می‌شود که جزو نقاط قوت بودجه سال 1402 خواهد بود.
    وی تصریح کرد: در حوزه سیاست‌ها و اولویت‌هایی که شورای شهر در تدوین بودجه سال 1402 برای شهرداری همدان مدنظر داشته، در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز آموزه‌های قرآنی و ارزش‌های والای انقلاب مواردی مورد توجه بوده که می‌توان به برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان، استفاده از ظرفیت باغ موزه دفاع مقدس در تقویت گردشگری مذهبی و کمک به عمران و توسعه مساجد، راه کربلا و مسیر اربعین حسینی و... اشاره کرد.

     بودجه عادلانه‌ای ارائه داده‌ایم که پیوست آن با تلاش تیم تحقیقاتی و برنامه‌ریزی  در شهرداری تهیه شده است
    شهردار همدان با بیان اینکه طبق تأکیدات بودجه‌ای، بودجه عادلانه‌ای داریم که پیوست آن با تلاش تیم تحقیقاتی، برنامه‌ریزی و اقدامات موجود در شهرداری صورت گرفته است گفت: توجه به شهرداری الکترونیک حائز اهمیت بوده و مبنای این مهم نیز در سال 1401 گذاشته شد و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهرداری زیرساخت‌های موجود را با افزایش بودجه 67 درصدی نسبت به اصلاحیه بودجه با رقم 25 میلیارد تومان تقدیم شورا می‌کنیم.

      59 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ اختصاص داده‌ایم و 100 دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه خواهد شد
    وی به پیش‌بینی ارتقای بخش حمل و نقل عمومی شهر همدان و رعایت الزامات شهر سبز پایدار اشاره کرد و افزود: 59 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ اختصاص داده‌ایم و 100 دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه خواهد شد.
    حسینی بیان کرد: رویکرد بازسازی و خرید اتوبوس‌ها، پروژه نرم‌افزاری و هوشمندسازی اتوبوس‌ها و پایانه‌ها جزو دستورالعمل‌ها و برنامه‌هاست و بر این اساس بودجه‌ای پیش‌بینی شده است. در حوزه استفاده از فناوری نوین و دانش بنیان سعی بر ارتقای بهره‌وری و نیز توجه به فرهنگ را داریم.
    شهردار همدان با اشاره به اینکه سامانه‌های مختلفی برای ارتقای بهره‌وری در کنار آموزش‌ها در نظر گرفته شده است افزود: سامانه جامع آماری، سامانه جامع نیروی انسانی، توسعه سامانه‌های مدیریت برنامه و بودجه، نرم‌افزار جامع شهرسازی، نوسازی املاک و درآمد و سامانه جامع عمومی شکل گرفته است.
    شهردار همدان یادآور شد: در حوزه‌های مختلف و با توجه به اهداف گردشگری، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بودجه‌های مختلفی بالغ بر 583 میلیارد ریال و حدود 40 درصد پیش‌بینی شده و پروژه‌هایی در این راستا تعریف شده است.

     حفظ بافت‌ تاریخی شهر و بناهای واجد ارزش برای ما اولویت خاص دارد
    وی با بیان اینکه موضوع حفظ بافت‌ تاریخی شهر همدان و بناهای واجد ارزش برای ما اولویت خاص دارد و علاوه بر آن بودجه‌ای برای پروژه‌های گذر فرهنگی، بازار، اماکنی مانند خانه تاریخی پوستی‌زاده که از سال 1401 مناقصاتی شکل گرفته، تعریف خواهد شد گفت: امیدواریم در حوزه گردشگری و حفظ بافت تاریخی در سال 1402 به نقطه‌ای برسیم که منطقه پنج ما شکل گیرد و در این زمینه از ظرفیت موجود شهر همدان استفاده شود.
    حسینی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی بودجه مشارکتی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمومی را در دستور کار قرار داده‌ایم که به صورت پیوست ارائه خواهد شد تأکید کرد:‌ موضوع سرمایه‌گذاری برای ما امر ویژه‌ است و از اهمیت زیادی برخوردار است که در این راستا چندین پروژه و ابرپروژه را تعریف خواهیم کرد که کار مطالعاتی آن انجام شده است.
    وی با اشاره به پروژه بازار خودرو که در آنجا فضای سبز به میزان 12 هکتار پیش‌بینی شده است گفت: پارک آمادای را داریم که در افزایش فضای سبز شهر همدان مورد توجه است.

     اقدامات برای اجرای پروژه بازار بزرگ اسلامی در کوی اندیشه
    شهردار همدان با بیان اینکه اقدامات پروژه بازار بزرگ اسلامی در کوی اندیشه که آورده زیادی برای شهرداری دارد و ظرفیتی برای گردشگری غرب کشور خواهد بود، در حال انجام است و مذاکراتی صورت می‌گیرد افزود:‌ با سرمایه‌گذاران مذاکراتی شده که بتوانیم کار آن را به انجام برسانیم.
    وی به پروژه کارخانه سیمان، پارک آبی و... اشاره و ابراز امیدواری کرد که سال آینده به نتیجه برسند و گفت: در حوزه صرفه‌جویی آب و بحرانی که در تابستان شکل گرفت، توجه ویژه به آبیاری مکانیزه فضای سبز همدان شده است و برای این منظور در بودجه 37 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که یک اقدام زیرساختی مؤثر است.
    حسینی با بیان اینکه با توجه به تأکیدات شورای اسلامی شهر اهتمام به همگانی کردن ورزش مدنظر است افزود:‌ در موضوع ورزش حرفه‌ای به دنبال خرید باشگاه هستیم و نسبت به تعیین تکلیف تیم فوتبال اقدام خواهیم کرد و در راستای اهتمام به همگانی کردن ورزش اعتباری بالغ بر 88 میلیارد پیش‌بینی شده و زیرساخت‌هایی موجود است.

     سعی ما بر این است در راستای اجرای خزانه‌داری به عنوان گام اساسی قدم‌های مهمی برداریم که امسال بخشی از مسیر پیش رفت
    وی با اشاره به اینکه در بودجه‌ای که تقدیم شورا شد سعی ما بر این است در راستای اجرای خزانه‌داری به عنوان گام اساسی قدم‌های مهمی برداریم که امسال بخشی از مسیر پیش رفت گفت: به دنبال رفاهیات همکاران هستیم تا در قالب سرمایه‌گذاری کمکی به همکاران شود و در افزایش توان مالی و نیز افزایش بهره وری نیروها برنامه خاصی داریم که امیدواریم به منصه ظهور برسد.

     جهت گیری اصلی ما توجه به ارتقای سطح فرهنگ، ارتقای سطح بهره‌وری و شهرداری الکترونیک است
    شهردار همدان خاطرنشان کرد: جهت گیری اصلی ما توجه به ارتقای سطح فرهنگ، ارتقای سطح بهره‌وری و شهرداری الکترونیک است که بر اساس بودجه پیش‌بینی شده اهتمام خواهیم داشت.
    در ادامه جلسه لایحه بودجه پیشنهادی توسط شهردار تقدیم رئیس شورا شد و وی نیز آن را تقدیم اکبر کاووسی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرد تا بررسی لازم توسط این کمیسیون انجام و در 30 بهمن تقدیم هیأت انطباق شود.

     کاوسی امید: افزایش 22 درصدی درآمدهای شهرداری
    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه اصلاحیه بودجه سال 1401 توسط شهرداری تهیه و به شورا ارسال شد و لایحه را در قسمت‌های مختلف به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دادیم اظهار کرد: از کمیسیون‌های تخصصی که وقت گذاشتند و این بودجه را بررسی کردند و نظرات کارشناسی دادند، قدردانی می‌کنم.
    اکبر کاوسی امید با اشاره به اینکه خوشبختانه اعضای شورا در اکثر جلسات شرکت کردند و حضور فعال داشتند گفت: بعد از اینکه کمیسیون‌های تخصصی نظرات خود را اعلام کردند طی چهار روز 133 نفر ساعت در کمیسیون بودجه وقت گذاشتند و نظرات کارشناسی جمع‌بندی شد و امروز ارائه می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه بودجه مصوب 2 هزار و 184 میلیارد تومان بود که در اصلاحیه و متمم به عدد 2 هزار و 655 میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: تقریبا 22 درصد افزایش پیشنهاد داده شده است که تقریبا 470 میلیارد تومان می‌شود.
    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری دلیل این افزایش را در چندین عنوان بیان کرده است افزود:‌ اگر مختصر اشاره کنیم، مؤلفه اول موضوع تورمی است که در کشور وجود دارد و آن اثرات خود را در پروژه‌های عمرانی گذاشته است.
    وی به موضوع خرید گل و گیاه و نگهداشت شهر در افزایش بودجه اصلاحی اشاره کرد و گفت: تغییر احکام کارکنان نیز در این راستا حائز اهمیت بوده که در مهر ماه اتفاق افتاده است.
    کاووسی امید با بیان اینکه در جمع کل درآمدهای عمومی یعنی پروانه، جرایم ماده 100 و دیگر موارد از یک هزار و 199 میلیارد تومان به یک هزار و 496 میلیارد تومان رسیدیم و 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد افزود:‌ در جمع کل منبع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای تفکیکی و فروش از 821 میلیارد تومان به یک هزار و 46 میلیارد تومان رسیده که 27 درصد افزایش یعنی 224 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.
    وی با اشاره به اینکه در حوزه وام و تسهیلات از 163 میلیارد به 113 میلیارد تومان یعنی 31 درصد به میزان 50 میلیارد تومان کاهش رسیده است گفت: در مجموع 22 درصد افزایش درآمدها را داشتیم.
    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه در حوزه پروژه‌های عمرانی از یک هزار و 242 میلیارد به عدد یک هزار و 643 میلیارد با 32 درصد افزایش و میزان 400 میلیارد تومان رسیدیم افزود:‌ 224 میلیارد تومان از این 400 میلیارد تومان افزایش در حوزه پروژه‌های عمرانی، از محل فروش و تفکیک تأمین می‌شود و مابقی از جمع کل درآمدهای عمومی، پروانه و جرایم ماده 100 و سایر موضوعات است.
    کاووسی امید تصریح کرد: در حوزه هزینه‌های عمومی و نگهداری شهر و حقوق و دستمزد که یکی از موضوعات مهم در افزایش متمم بودجه سال 1401 افزایش احکام کارکنان شهرداری بوده است؛ بودجه اصلاحی از 780 میلیارد تومان به 912 میلیارد تومان رسیده که با 17 درصد افزایش 131 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.
    وی با اشاره به اینکه بدهی‌های قطعی شده سنواتی که باید 15 درصد از بودجه داشته باشیم کاهش یافته است خاطرنشان کرد:‌ این میزان از 160 میلیارد تومان به 98 میلیارد تومان کاهش داده شده است.
    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه از موارد مهم مورد توجه در اصلاحیه این است که نظرات تخصصی کمیسیون‌ها را در بررسی بودجه لحاظ کردیم گفت: تسهیلات بانکی را شهرداری به صفر رسانده بود اما ما 100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده را مدنظر قرار دادیم.
    وی با بیان اینکه ردیف بودجه طرح مطالعاتی توسعه حرم امامزادگان را وارد کردیم چون شورا مصوبه‌ای در این خصوص داشت افزود: با حذف اعتبار پروژه جداسازی فاضلاب از آب سطح شهر، قرار شد که توسط شرکت آب و فاضلاب 10 میلیارد تومان هزینه شود که شهرداری پیشنهاد داده بود، حذف شود اما کمیسیون بودجه شورای شهر مخالفت کرد.
    کاووسی با اشاره به اینکه کمیسیون گردشگری پیشنهاداتی با عنوان نمایشگاه گردشگری، جشنواره‌ها و همایش‌ها داشت و اعتبار پیشنهادی یک میلیارد تومان بود که با 5 میلیارد تومان موافقت شد افزود:‌ این مهم در راستای اولویت گردشگری شهر همدان بوده است.
    وی با بیان اینکه کمیسیون عمرانی با حذف تملک پارکینگ تالار قرآن مخالف کرده بود که شهرداری پیشنهاد حذف را داشت گفت: قرار است از محل فروش ساختمان شهید فهمیده اعتبار آن تأمین شود.
    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: یک باب خانه واجد ارزش و خانه میراثی نیز در دستور مرمت با 37 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد.
    گفتنی است در این جلسه متمم اصلاحیه بودجه سال 1401 شهرداری رای نیاورد و قرار شد در جلسه بعد ماده واحده از سوی شهرداری آورده شود و موارد بررسی گردد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: