صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه

  تنور حواشی و اتفاق‌های خارج از میدان رقابتی در همدان طی روزهای گذشته بازتاب گسترده در محافل ورزشی داشته و سوژه جامعه ورزش شده است.
ورزش همدان هر اندازه که در میادین مختلف ملی و فراملی در ریل موفقیت قرار دارد اما همواره درگیر چالش‌ها و حواشی مختلف است.
حاشیه در ورزش امری طبیعی تلقی می‌شود و اطلاع از حواشی برای مخاطبان به خصوص دوستداران ورزش جذابیت خاصی دارد و البته بیان این حواشی‌ها و پرداختن به آن می‌تواند مسیر سرعت بخشیدن به حل مشکلات و دغدغه‌ها را نیز هموار سازد.
عملکرد سیدمحمد رضوی قائم مقام و تصمیم گیرنده امور باشگاه پاس که به صورت مدیریت پیمانی بخش خصوصی طی تفاهم نامه‌ای امور این باشگاه را در دست گرفته، با نارضایتی مسوولان اجرایی استان همدان همراه است.
شنیده‌ها حاکیست اگر او تا امروز نسبت به حل مشکلات مالی باشگاه پاس اقدامی نکند، تغییر مدیریت از سوی دستگاه ورزش استان همدان اعمال خواهد شد و در این راستا یکی از مدیرعاملان سابق پاس گزینه اصلی به شمار می‌رود.
رضوی پور باید بیش از 40 درصد قرارداد اعضای تیم پاس را تا قبل از شروع نیم فصل دوم (هشتم بهمن ماه جاری) پرداخت کند که تاکنون فقط 15 درصد واریزی داشته و حتی برخی اعضای کادر فنی و اجرایی این باشگاه نیز ریالی دریافت نکرده اند.
  تمامی فعالیت‌های دیروز هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان به دلیل درگذشت وحید مرادی مربی و از قهرمانان مطرح سنگنوردی همدان که حین تمرین از دیواره‌ای در شهرستان ایلام سقوط کرد، تعطیل اعلام شد.
سعیده مغربی یکی از سنگنوردان در مصاحبه‌ای مدعی شد: این حادثه به دلیل عدم استفاده مرحوم از کلاه ایمنی رخ داده که در صورت استفاده از آن قطع به یقین شدت حادثه کاهش پیدا می‌کرد اما منجر به پاندول (جدا شدن از دیواره و سقوط) شد.
وی افزود: وقتی صخره نورد پاندول می‌شود (یعنی از صخره یا دیواره جدا می‌شود ) یک یا دو متر بسته به ارتفاع پرت می‌شود. مرحوم مرادی پس از پاندول شدن، بلافاصله به صخره برخورد کرده و دچار خونریزی می‌شود که تا رسیدن امداد و نجات در طناب آویزان معلق می‌ماند.
مغربی با بیان اینکه این حادثه برای ورزش استان بسیار ناگوار بود گفت: صعود از دیواره یا صخره و مسئله امداد و نجات دو مقوله جدا از هم هستند که متأسفانه در این حادثه امداد و نجات بعد از حادثه توسط همراهان به درستی انجام نشده و جسم مرحوم چند ساعت از طناب آویزان بوده است.
وی با بیان اینکه این قبیل حوادث به ندرت در صعودها اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: همیشه ورزشکاران در دوره‌های امداد و نجات شرکت می‌کنند، اما آن چیزی که مهم است تمرین‌های مکرر و ملکه ذهن شدن رفتار‌ها بعد از حادثه است که در موقع حادثه به سرعت امداد و نجات انجام شود.
  حمید اسلامی از دوندگان نامدار نابینایان کشور و دارنده نشان‌های رنگارنگ بین المللی از افزایش چند برابری اجاره سالن سرپوشیده مختص ورزشکاران نابینای استان همدان انتقاد کرد و مدعی شد: هیأت نابینایان استان همدان توان پرداخت ماهیانه 10 میلیون تومان اجاره این سالن را ندارد و هم اکنون نیز نبود فضای لازم برای تمرین باعث شده اکثر ورزشکاران نابینا خانه نشین شوند.
  افزایش چشمگیر هزینه دوره‌های مربیگری باعث شده تا استقبال ورزشکاران و ورزش دوستان همدان جهت نام نویسی در این کلاس‌ها با افت چشمگیری مواجه شود.
نظارت ضعیف بر تعرفه باشگاه‌های خصوصی در رشته‌های مختلف ورزشی با انتقادهایی همراه است و شنیده می‌شود برخی باشگاه‌ها برای آموزش رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی و آمادگی جسمانی رقم‌های میلیونی طلب می‌کنند.
  90 میلیون تومان جایزه نقدی برای مسابقات مینی فوتبال جام محلات همدان تعیین شده و قرار است این رقابت‌ها با شرکت رایگان تیم‌ها از اردیبهشت ماه سال آینده شروع شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: