صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: 20 واحد مسکن روستایی این شهرستان که از هفته دولت امسال تا دهه فجر مقاوم‌سازی شد، همزمان با ایام دهه فجر آماده تحویل به متقاضیان است.
به گزارش هگمتانه، «داود سوری» اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی و در مجموع با 20 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
وی افزود: در ایام دهه فجر مرحله دوم زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای پیروز، علوی و آورزمان این شهرستان با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر ادامه داد: در مجموع 11 میلیارد و 300 میلیون تومان طرح‌های عمرانی مربوط به این نهاد همزمان با ایام دهه فجر در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.
سوری با اشاره به شروع مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 1384 تاکنون، بیان کرد: از مجموع بیش از 26 هزار واحد مسکن روستایی در این شهرستان، تاکنون 18 هزار و 520 واحد مقاوم‌سازی شده و پایان کار دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی یک‌هزار واحد مسکن روستایی در دست اجرا است، ادامه داد: تاکنون 73 درصد از مساکن روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده که نسبت به میانگین کشوری با 56 درصد، جلوتر هستیم.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر گفت: تسهیلات مسکن روستایی از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش یافت و با معرفی‌نامه در بانک‌های عامل در حال پرداخت است و بانک‌های عامل باید پذیرش تضامن بانکی مورد نیاز متقاضیان را تسهیل کنند.
سوری یادآور شد: با توجه به ابلاغ هیأت وزیران و بانک مرکزی، بانک‌های عامل کشور موظف هستند تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی 200 میلیون تومانی را با ضمانت سفته زنجیره‌ای، عقد قرارداد و و پرداخت کنند.
وی تأکید کرد: بانک‌های عامل این شهرستان بر اساس این مصوبه، تا حد امکان شرایط پرداخت تسهیلات را برای متقاضیان تسهیل کنند و در قالب سفته زنجیره‌ای با متقاضیان عقد قرارداد انجام دهند.
مدیر بنیاد مسکن ملایر سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی امسال این شهرستان را یک‌هزار و 400 فقره عنوان کرد و افزود: با گذشت 2 ماه از ابلاغ تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی، تاکنون یک‌هزار و 100 پرونده توسط بنیاد مسکن این شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شده است.
سوری بیان کرد: با وجود دستورالعمل و ابلاغ بانک مرکزی، بانک‌های عامل این شهرستان از این تعداد پرونده تنها با 32 فقره آن عقد قرارداد انجام داده‌اند که عمدتا مربوط به افرادی است که دارای ضمانت سند معتبر و یا ضامن کارمند بوده‌اند و موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه تسهیلات مسکن روستایی تا پایان سال باید تعیین تکلیف شود، گفت: نیاز است بانک‌های عامل همکاری لازم را در پذیرش ضامن زنجیره‌ای برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی و ارتقای شاخص این شهرستان داشته باشند.
به نقل از ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه و بیش از 26 هزار واحد مسکن روستایی است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: