صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: گازبهای مشترکان به صورت پلکانی افزایش یافته است اما تعرفه مشترکان خوش‌مصرف تغییری نکرده است.
به گزارش هگمتانه، محمدحسین محبی روز گذشته در خصوص برخی قبوض با گازبهای نجومی اظهار کرد: تغییر تعرفه‌های بخش خانگی پیرو مصوبه هیأت وزیران از تاریخ 16 آذر 1401 ابلاغ شده و تعرفه‌ها در 12 پله با توجه به نوع اقلیم از یک تا پنج که استان همدان جزو اقلیم سرد است، مشخص شده است.
وی بیان کرد: در پله‌های یک تا سه تا سقف مصرفی 425 مترمکعب برای اقلیم یک هیچگونه افزایش قیمتی نداشته و مشابه تعرفه سال گذشته و حتی نسبت به 7 سال گذشته تغییر قیمتی نداشته‌ است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خاطرنشان کرد: برای پله 4 تا 6 در مصرف گاز، 30 درصد افزایش تعرفه نسبت به پله متناظر در سال قبل افزایش قیمت داشته است.
وی اضافه کرد: برای پله مصرفی 7، 8، 9 و 10، 50 درصد و برای پله 11 و 12 که شامل بدمصرف‌هاست، هر مترمکعب به ترتیب 5 هزار تومان و در واقع 6 هزار تومان شامل افزایش تعرفه می‌شود.
محبی یادآور شد: در استان همدان نزدیک به 60 درصد مشترکان گاز در سه پله اول و جزو خوش‌مصرف‌ها بودند و نزدیک به دو درصد مشترکان در پله‌های 11 و 12 هستند.
وی با تأکید بر اینکه گازبهای مشترکانی که از مصارف پله‌ها عبور می‌کنند، مشمول افزایش تعرفه در آن پله شده و تصاعدی محاسبه می‌شود افزود: طبق مصوبه هیأت وزیران گاز همه استخرها اعم از خانگی، عمومی و خصوصی قطع شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص قطع و وصل شدن گاز ادارات نیز گفت: ابتدا ادارات پرمصرف اخطار دریافت می‌کنند و در صورت تکرار و عدم رعایت الگوی مصرف گاز آنها قطع شده و به بازرسی استانداری ارجاع می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون گاز 92 دستگاه اجرایی قطع شده است تصریح کرد: برای وصل شدن مجدد گاز ادارات مدیر دستگاه باید برای مصرف بهینه گاز تعهد دهد و بعد از آن گاز به صورت مشروط وصل می‌شود اما در پایش‌های بعدی با شدت بیشتری برخورد خواهد شد.
به نقل از فارس، محبی در پایان یادآور شد: برای گاز مشترکان بدمصرف‌ نیز ابتدا پیامک ارسال شده و در صورت ادامه این روند از طریق مراجع قضایی ابلاغیه صادر می‌‌شود و در صورت تداوم بدمصرفی، طبق ضوابط و مقررات نسبت به قطع گاز اقدام می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: