صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۲

امروز: ۲۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 17

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان از ساماندهی پل پهلوان‌ها در همدان خبر داد و گفت: نحوه عبور و مرور خودروها در محوطه پل پهلوان‌ها بهتر شده است.
سید محمد پوروخشوری در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه از ساماندهی پل پهلوان‌ها در شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در شهر همدان نبود پایانه پارک سوار است و از طرفی فضا و امکانات و کاربری که بتوان در میدان امام (ره) و هسته مرکزی پایانه پارک‌سوار ایجاد کرد، وجود ندارد.
وی بیان کرد: تراکم املاک موجود در این محوطه بالاست و از طرفی اکثرا تجاری و با قیمت‌ بالاست که امکان تملک نیست و به همین دلیل باید از فضای محدود موجود بهره‌برداری بهینه داشت.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با بیان اینکه از سال‌ها پیش محلی برای پارک سوار و تاکسی‌ها و ون‌ها دیده شده بود که از تراکم تاکسی در خیابان شهدا کاسته شود و اتوبوس‌ها هم به سرگذر در این خیابان منتقل شده بود تأکید کرد: طی چند سال اخیر که جای تاکسی‌ها تغییر کرده بود، علایم و تجهیزاتی هم نصب شده بود اما مشکلاتی در تداخل ازدحام ترافیکی وجود داشت چون هم جابه‌جایی بارهای اصناف و کسبه مطرح بود و از طرفی تردد تاکسی‌ها تا اینکه طرحی در نظر گرفته شد که تمام محوطه پل پهلوان‌ها دو قسمت شود.
وی با تأکید بر اینکه بخشی برای ورود و خروج تاکسی‌ها در نظر گرفته شد و بخشی هم برای انتقال بار کسبه‌ افزود: مصوبه این طرح در کارگروه‌های کارشناسی فرمانداری دریافت و به نصب تجهیزات و جداسازی اقدام شد و برای تعدادی از کسبه و ساکنان واحدهای مسکونی هم کارت تردد ترافیک داده شد که راحت تردد داشته باشند.
پوروخشوری به نصب تجهیزات ترافیکی در شهر هم اشاره کرد و گفت: نصب تجهیزات ترافیکی در راستای طرح مصوب و همچنین نصب این تجهیزات در سرپل یخچال، کوچه نیلی، کوچه محمدیه، کوچه بیمه و کوچه مرکز خرید بهمنیان انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: برای نخستین بار از فضای بین چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز استفاده شده و تلویزیون‌هایی با فناوری اس ام دی در برخی از تقاطع‌های شهر نصب شده است.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان خاطرنشان کرد: روند کار طوری است که به هنگام ایست خودروها دقایقی رانندگان پشت چراغ قرمز پیام‌های ترافیکی را مشاهده کنند که به هنگام سبز شدن چراغ نیز این تلویزیون‌ها خاموش می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار طراحی و در برخی میادین شهر همدان مانند میدان جهاد و سیزده آبان نصب شده است عنوان کرد: درصددیم اگر طرح رضایت‌بخش باشد سال‌های آتی در تقاطع‌های شهر تعداد این تلویزیون‌ها را بیشتر کنیم.
پوروخشوری یادآور شد: از مزایای دیگر این تجهیزات آن است که بعدا می‌توان ترافیک لحظه‌ای را روی تلویزیون نشان داد و این مهم می‌تواند اثرگذاری در کاهش ترافیک و تصادفات در شهر داشته باشد که طبق تأکیدات شهردار و معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری اجرایی شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: