صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 24

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان با بیان اینکه بخشی از طرح نهضت ملی مسکن همدان در شهر حورا اجرا می‌شود گفت: رویکرد ما در شهر جدید، پیشرفت، توسعه و عمران شهری، با پیاده کردن سبک و معماری ایرانی اسلامی است.
به گزارش هگمتانه، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر جدید حورا افزود: شهر جدید برای جمعیتی بین 100 تا 120 هزار نفر اجرا می‌شود و فرصت خوبی برای توسعه همدان در ابعاد مختلف است.
وی با بیان اینکه اراضی این شهر جدید، یک هزار و 200 هکتار است که 900 هکتار آن از اراضی ملی و در حال تعیین تکلیف است ادامه داد: شهر حورا با افق 50 و 100 سال آینده، طراحی و اجرا خواهد شد تا مشکلاتی را که اکنون شهر همدان با آن درگیر است، نداشته باشد و اقشار مختلف در آن به راحتی زندگی کنند.
قاسمی فرزاد اظهار کرد: با توجه به برنامه دولت سیزدهم و اهتمام آن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید بتوانیم 100هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل دهیم و تاکنون، در 30 شهر استان مشکلی در زمینه تأمین زمین نداریم.
استاندار همدان با بیان اینکه مشکل تأمین زمین در شهر ملایر، برای طرح نهضت ملی مسکن در حال رفع است افزود: با توجه به وضعیت زمین‌های همدان، تأمین زمین در شهر همدان برای اجرای این طرح در دست پیگیری است. قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: در راستای پیش‌بینیِ اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید، قطعات 200 متری به متقاضیان واگذار خواهد شد تا با تسهیلات در نظر گرفته شده ساخته شود. وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که علاوه بر گسترش و توسعه شهر همدان، فکری اساسی برای سر ریز جمعیت در آینده انجام شود.
گفتنی است احداث شهر جدید حورا در سال 89 به تصویب رسید و طرح جامع آن در بهمن 89 تهیه شد.
این شهر که در 20 کیلومتری شهر همدان مکان یابی شده پذیرای 120 هزار نفر جمعیت در مساحت یک هزار و 200 هکتار است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: