صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: مسلم مخفی به عنوان سرپرست فرمانداری همدان معرفی شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، پیش از ظهر شنبه مراسم تودیع و معارفه فرماندار همدان برگزار شد و مسلم مخفی که پیش از این دارای سوابقی از جمله مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان، مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان و مشاور رئیس دفتر استاندار همدان و... است به عنوان سرپرست فرمانداری همدان معرفی و محمدعلی محمدی با گذشت نزدیک به دو سال از این سمت تودیع شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در این مراسم با بیان اینکه با توجه به شرایطی که دولت کشور را تحویل گرفت و با وجود چالش‌های روبه‌رو باید به آن دست‌مریزاد و آفرین گفت، اظهار کرد: با تدابیری که استاندار همدان داشت بحران آب مدیریت شد.
حسن رضانیا با اشاره به اینکه هدف نهایی ایجاد تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: قلب بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد امید در جامعه است که بزرگ‌ترین جهاد است و ناامید کردن مردم بزرگ‌ترین خیانت است.
وی تصریح کرد: چرا برخی می‌گویند این نظام کار مثبت نکرده است؟ چرا این‌گونه حرف می‌زنید؟ آیا این ولایت‌مداری است یا ضد ولایت‌مداری؟ آیا این خیانت به نظام نیست که خدمات 43 سال انقلاب را زیر سؤال ببرید، انگشت روی سیاهی‌ها گذاشتن خوب نیست.
رضانیا در قسمت دیگر سخنانش به انتخاب مسلم مخفی به عنوان سرپرست فرمانداری همدان اشاره و عنوان کرد: مخفی نیروی جوان است که آمده به مردم خدمت کند و در واقع باید با ایجاد تعامل فاصله‌ها را کم کند ما در استانداری با تمام ظرفیت پشت مخفی ایستاده‌ایم.
وی تصریح کرد: توجه به مشکلات شهرستان، از جمله آب پایدار، اشتغال پایدار و... از جمله وظایف و مواردی است که فرماندار باید بدان توجه کند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گریزی به مسائل و مشکلات شهرستان همدان زد و گفت: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود بحران برق است که اوضاع به همین صورت باشد در آینده نزدیک با بحران جدی مواجه ‌می‌شویم.
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی مشکل دیگر همدان را تأمین مسکن و گرانی آن در همدان دانست و گفت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصویب شده و بیش از 2 میلیون و 700 هزار خانه خالی در کشور شناسایی شده است که باید به آن رسیدگی شود.
وی عنوان کرد: اجاره‌بها در شهر همدان به صورت افسارگسیخته رو به افزایش است و بدون هیچ نظارتی تعرفه اجاره‌بها افزایش می‌یابد و می‌بینیم که صاحب‌خانه‌ها و بنگاه‌ها قیمت‌گذاری می‌کنند آخر بر چه اساسی این قیمت‌ها را می‌گذارند.
وی گفت: موضوع دیگر تأمین آب شرب پایدار در شهر است و موضوع دیگر ساماندهی حواشی شهر و طرح جامع شهری است که قرارگاه خاتم قرار بوده با تهاتر حواشی شهر را بازسازی کند که باید این کار زودتر انجام بپذیرد.
فلاحی با تأکید بر اینکه تأخیر در اجرای کار آفت محسوب می‌شود، عنوان کرد: اگرچه مجلس انقلابی است اما جهادی عمل نمی‌کنیم وگرنه خروجی غیر از اینها می‌شد.
وی با تأکید بر اینکه دولت موظف به کنترل بازار است، افزود: مدیر تنظیم بازار در استان نیز استاندار است که باید بازار را کنترل کند، مردم از قیمت‌ها و رهاشدگی بازار گلایه دارند.
فلاحی در ادامه اضافه کرد: علت به‌هم‌ریختگی که به وجود آمد اشکال در مدیریت اصلاح ارز ترجیحی بود که باید صبر می‌کردند زیرساخت‌ها فراهم شود بعد آن را اجرا کنند ولی اکنون طوری شد که هم یارانه دادند و هم بازار تنظیم نیست.
وی در قسمت دیگر سخنان خود اظهار کرد: مشکل جمعیت پیر همدان فقط زاد و ولد نیست بلکه مهاجرت نیز یکی از مشکلات این شهر است اگر کسب و کار در همدان رونق داشته باشد، اگر سرمایه‌گذاری باشدجوان به تهران مهاجرت نمی‌کند.
وی با بیان این مطلب که چه بلایی سر کارخانه کیوان و خوشنوش آمد، چند صد کارگر بیکار شدند، اظهار کرد: نکته دیگر توجه به موضوع فرهنگ است، همدان 4 هزار کمبود معلم دارد، طرح امین در همدان اجرا نشده است، 23 دانش‌آموز دختر در انباری درس می‌خوانند.
سرپرست فرمانداری همدان نیز دراین مراسم گفت: دولت سیزدهم در شرایط سخت و بغرنج کشور را در دست گرفت.
مسلم مخفی ادامه داد: اما با تمام این سختی‌ها و تحریم‌ها علیه ایران دولت مردمی مسیر خدمت و حرکت جهادی را با قوت و قدرت طی می‌کند و در شهرستان همدان نیز تمام ارزش‌ها و معیارها را مد نظر قرار می‌دهیم.
وی اظهار کرد: اگرچه ظرفیت‌ها و منابع محدود است اما با تمام وجود از این ظرفیت‌ها استفاده می‌‌کنیم و امیدآفرینی و خدمت جهادی به مردم را در نظر داریم.
محمدعلی محمدی فرماندار سابق همدان هم به برخی اقدامات در طی دو سال گذشته در شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: توانی که استاندار همدان در زمینه آب گذاشت، هیچ کس نگذاشته بود، او تمام آبروی خود را گذاشت تا خط لوله انتقال آب همدان انجام شود. کار سنگینی بود که انجام شد.
محمدی خطاب به فرماندار جدید همدان گفت: آب شرب همدان نیاز به پیگیری مجدانه دارد، همدان منابع آب پایدار می‌خواهد، اصلاح الگوی کشت یکی از راه‌های برون رفت از این وضعیت است.
فرماندار سابق همدان با اشاره به مباحث گردشگری بیان کرد: بحث کارتن به دستان را تاحدودی حل کردیم اما نیاز به پیگیری و کار مجدانه دارد.
وی اظهار کرد: رفع مشکلات ترافیکی همدان باید انجام بگیرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: