صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شورا اسم یک محله را "کوی عدالت" گذاشت که کمیته انطباق این نام را رد کرد، تأکید کرد: قانون‌گذار حق نام‌گذاری را منحصرا به شورای اسلامی شهر سپرده است.
به گزارش هگمتانه، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی با تأکید بر اینکه شورا اسم خیابان این محله را هم عدالت گذاشت اما باز هم رد شد، افزود: این نام گذاری به هیأت حل اختلاف استان ارسال شد؛ آنجا هم بدون حضور شورا باز هم نظر کمیته انطباق را تأیید کردند و نام عدالت، مظلومانه کنار گذاشته شد.
حجت الاسلام صفری افلاکی با تأکید بر اینکه به شخصه معتقدم این کار خلاف قانون و خلاف فرهنگ و خلاف مروت بود، افزود: قانون گذار حق نام گذاری را منحصرا به شورای اسلامی شهر سپرده است و رد مصوبه شورا در نام گذاری‌ها نمی‌تواند مستند به مصلحت سنجی و سلیقه کمیته انطباق و هیأت حل اختلاف استان باشد.
وی با اشاره به اینکه برخی اشکال کرده اند که آیا پرداختن به نام گذاری‌ها شما را از وظایف اصلی شورا و مباحث کلان، غافل نمی‌کند، گفت: در پاسخ به موضوع و تبیین آن عرض می‌کنم: العدل أوسع الاشیاء فی التواصف و أضیقها فی التناصف، عـدالت در گـفـتـن بـسـیـار آسـان اسـت ولی در اجرا و پذیرش و زیر بار آن رفتن بسیار مشکل است. البته اکنون دیگر ظاهرا گفتنش هم سخت است.
حجت الاسلام صفری افلاکی بیان کرد: نام گذاری از وظایف شوراست و بنده هم نماینده شورا در کارگروه نام گذاری هستم و به اهمیت و نقش فرهنگی سیاسی آن هم واقف هستم.
وی در همین راستا با اشاره به کانال اطلاع رسانی خود در پیام رسان ایتا مطرح کرد: کسانی که از ابتدا مباحث این صفحه را دنبال می‌کنند می‌دانند که نام گذاری همین اواخر دو سه بار مطرح شده و اکثر مباحث، مباحث کلی و کلان بوده است.
وی با اشاره به اینکه خاموش کردن یک شمع در حکومت امام علی(ع) چقدر کوچک بود؟ افزود: کسی که از کوچک ها(ی بزرگ) نمی‌گذرد می‌تواند با بزرگ‌ترین ظلم‌ها هم مبارزه کند.
این عضو شورا با بیان اینکه بنده حقیر در شورا بیشترین و جامع‌ترین طرح‌های ایجابی را هم دنبال می‌کنم که‌ دوستان می‌دانند و بعدها بیشتر منتشر خواهم کرد، گفت: بحث ما گزارش یک نام گذاری ساده نبود بلکه افشای یک خلاف قانون آشکار و سیاست دوگانه از سوی مسؤولان انقلابی بود!
حجت الاسلام صفری افلاکی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) خطاب به شیعیان مبنی بر اینکه القبیح من کل احد قبیح و منک اقبح، افزود: به خاطر جایگاهی که دارید ایستادن در مقابل این دست از تخلفات دارای برکات بسیاری است که اهل فن می‌دانند.
وی در پاسخ به نامه هیأت حل اختلاف استان در مورد رد نام بلوار عدالت، گفت: اولا نام گذاری از اختیارات انحصاری شوراست و بند 27 ماده 55 شهرداری‌ها بعد از این قانون منسوخ شده و نام گذاری از اختیارات شهرداری‌ها خارج و به شوراها سپرده شده است.
وی افزود: همچنین صرف تکراری بودن یک نام دلیلی بر رد مصوبه شورا نیست، نام‌های تکراری بسیاری در شهرها و شهر ما وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه ما تاکنون در همدان نام عدالت برای یک بلوار نداشته ایم و صرفا یک معبر و یک میدان کنار آن در کوی شهید مدرس بوده است، ادامه داد: کمیته انطباق در دو مرحله گذشته(در رد نام عدالت) به دلایل مذکور توسط هیأت حل اختلاف هیچ اشاره‌ای نکرده بود.
حجت‌الاسلام صفری افلاکی با اشاره به سخنان برخی پیرامون اینکه پرداختن به مسایل کوچک موجب غفلت از کارهای بزرگ می‌شود، توضیح داد: در خصوص حکومت داری و اجرای عدالت، در خصوص حق الناس و حق الله، حکومت خدا و حق امام و آنجایی که آبروی دین و آبروی اولیا خدا در میان است سیره معصوم(ع) نشان می‌دهد که در این شرایط از پر کاهی در دهان مورچه‌ای نمی‌گذرند و می‌بینیم که در امپراتوری بزرگ اسلامی وقتی خلخالی از پای زنی درمی آورند واکنش معصوم به این واقعه این است که اگر کسی از غصه این اتفاق بمیرد تعجب نمی‌کنم بلکه او را تحسین هم خواهم کرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: درخواستم از شهروندان این است که در قالب دوره مدیریت اسلامی و یا مهندسی فرهنگی با یکدیگر مباحثه داشته باشیم و به گفتگو بنشینیم.
وی با تأکید بر اینکه در قضاوت هایمان دقت کنیم، بیان کرد: بزرگ‌ترین طرح‌هایی که در شورا مطرح است متعلق به ماست و کوچک‌ترین دقت‌ها هم همینطور. آن مهندسی که بزرگ‌ترین برج‌ها را طراحی می‌کند ریزترین و دقیق‌ترین محاسبات را نیز پشت سر می‌گذارد چراکه برج‌های بزرگ و طرح‌های کلان نمی‌توانند در محاسبات میلیمتری دچار خطا شوند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: