صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه




امروزه با گسترش شهرها و افزایش رو به رشد ساخت و سازها و نیاز افراد به مسکن قوانین و مقررات گوناگونی در این حوزه به وجود آمده است و به تبع آن گاه اختلاف نظرهایی بین شهرداری و مودی ایجاد می‌شود که به جهت ایجاد عدالت و کسب درآمد برای شهرداری اخطاریه‌هایی جهت مودیانی که عوارض پرداخت نکرده اند صادر می‌شود ( معمولا جهت مبالغ بالایی که مدت‌ها از دادن عوارض خودداری کرده‌اند) که درصورت عدم پرداخت مساله به کمیسیون ماده 77 ارجاع می‌شود اما با توجه به روند انجام کار و نرم افزارهای مورد استفاده زمان زیادی برای این کار صرف می‌شود که این افزایش زمان باعث می‌شود که با کم شدن زمان جهت کاربر تعدادی پرونده به ماده هفتاد و هفت رفته و بعضی دیگر نرود که باعث کاهش عدالت اجتماعی می‌شود و در ضمن باعث کاهش منافع مالی حاصله برای کنترل شهر می‌شود. با توجه به اختلاف نظر موجود و این موضوع که مشکل دوستانه حل نشده است ارباب رجوع‌ مذکور مستعد تنش می‌باشند و زمان صرف شده برای این ارباب رجوع‌ از اهمیت زیادی برخوردار است. صرف وقت برای کارها موجب هدر شدن زمان برای کارمند و فشار روانی وخستگی بیشتر بر روی کارمند می‌شود که این موضوع در مناطقی که ساخت و ساز بیشتری وجود دارد بیشتر بوده و فشار حاصل بر بقیه نیروها و به تبع آن ارباب رجوع‌ها منتقل می‌شده که با توجه به ازدهام زیاد ارباب رجوع تنش‌های زیادی را ایجاد می‌کرده است. انجام کارهای یکنواخت روزانه باعث کاهش خلاقت کارمند و محدود شدن ذهن در آن عملیات می‌شود. در هنگام انجام کارهای تکراری برای هر بار انجام کار وقت زیادی صرف می‌شود که موجب هدر شدن زمان برای ارباب رجوع و کارمند می‌شود. که این امر با توجه به حجم زیاد مراجعان ازدحام ارباب رجوع در دوران کرونا مشکلات خود را دارد. انجام عملیات زیاد و بدون نرم افزار مناسب باعث استفاده بیشتر از موس و کیبرد می‌شود که در مدت زمان طولانی باعث آسیب به دست‌ها شده که به آسیب دست تایپیست یا تنیس باز معروف است. ذخیره اطلاعات در سامانه و ایجاد بایگانی الکترونیک که قابلیت بازیابی اطلاعات در آینده را فراهم می‌کند. باعث ایجاد بایگانی غیر الکترونیک تایپ شده و با قابلیت مرتب کردن بر یک اساس خاص می‌شود. همچنین احتمال اشتباه در این روش کمتر می‌باشد. معایب فراوان دیگری وجود دارد که به همین مقدار بسنده می‌کنیم.
یک راهکار ایجاد نرم افزاری است که با ترکیبی از نرم افزار اکسل، ورد و خروجی‌های ارنینگ ساخته شده باشد که در این روش ابتدا خروجی‌های لازم به صورت فایل اکسل از نرم افزارهای مختلف شهرداری دریافت می‌شود. یک فایل اکسل مرکزی اطلاعات فایل‌های اکسل دیگر بازخوانی و با استفاده از دستورات اکسل در یک صفحه مرتب شد، اطلاعات اضافی جهت سبک شدن فایل حذف و با استفاده از دستورات مختلف اکسل فایل مرکزی ساخته شد که در جایی از سیستم کپی می‌شود و کاربر در حین استفاده آن را مشاهده نخواهد کرد. یک فایل اکسل دیگر جهت مرکز اطلاعات ماده هفتاد و هفت طراحی شد که با دادن کد پرونده اطلاعات پرونده را فایل اکسل قبلی بازخوانی می‌کند و با انتخاب نوع عوارض و ورود کد پرونده اطلاعات فایل مذکور کامل می‌شود. اطلاعات مذکور توسط یک فایل ورد بازخوانی می‌شود که این همان کاری است که باید انجام می‌شد.
نتیجه گیری
استفاده از روند و نرم افزار مذکور زمان صرف شده در روند اداری را کاهش داده و درنتیجه بازدهی کارمندان را بسیار بالا برده و سرعت انجام کار را افزایش داده (تا حدی یک روند طولانی حذف شده است). باعث کاهش خستگی فکری و جسمی کارمندان شده. عارضه‌هایی مانند اسیب دست و... را کاهش داده. خطا‌های کار را کم کرده است. نظارت بر انجام کار بسیار راحت‌تر و دقیق‌تر از حالت عادی است. کار با سهولت بیشتری انجام می‌شود و کاربر می‌بیند که نرم افزار دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و نظارت بر کار بیشتر از حالت عادی شده است.
امکانات لازم برای این طرح نرم افزاری که توسط این گروه تهیه شده و آموزش لازم به کارکنان است که به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته است. به جز آن امکانات خاصی نیاز ندارد و هیچ هزینه‌ای هم ندارد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: