صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Mar) 28

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان از تحقق بیش از 80 درصدی بودجه با وجود همه سختی‌ها و مشکلات خبر داد و بیان کرد:‌ در روزی که حکم گرفتم ادارات و مردم از شهرداری 650 میلیارد تومان مطالبات داشتند علاوه براین در بحث پرداخت حقوق‌ها نیز به دلیل شرایط موجود نگرانی‌های زیادی وجود داشت اما با همت و تلاش توانستیم 450 میلیارد تومان از این مطالبات را پرداخت کنیم.
    شهرداری را خاکریز نظام می‌دانیم
    به گزارش خبرنگار هگمتانه، سید مسعود حسینی صبح پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه شهرداری‌ها 372 وظیفه داشته و در ارتباط مستقیم با مردم هستند، اظهار کرد: ما شهرداری را خاکریز نظام می‌دانیم و اگر امروز هم در کشور نارضایتی رخ داده بخش زیادی از آن به عملکرد شهرداری‌ها بستگی دارد چرا که بسیاری امور که مربوط به مردم است در شهرداری رخ می‌دهد.
    وی با اشاره به اینکه 85 درصد مردم شهرنشین بوده و از خدمات شهرداری استفاده می‌کنند افزود:‌ متأسفانه نگاه به شهرداری نگاه قیم مآبانه است در حالی که امروز نمی‌شود به شهرداری اینگونه نگاه کرد؛ امروز شهرداری‌ها توانسته اند در دوران تحریم خود را مدیریت کرده و مسائل عمرانی را پیگیری کنند.
    شهردار همدان با اظهار گلایه‌مندی از عدم توجه مناسب به شهرداری‌ها و اینکه در وزارت کشور نهایتا یک معاونت متولی امور این نهاد در کشور است، خطاب به رسانه‌ها عنوان کرد:‌ اگر در عرصه رسانه جایگاه شهرداری شناخته شود آن وقت نیز نگاه ویژه تری به شهرداری‌ها می‌شود.
    رسانه‌ها کمک کنند مطالبات شهرداری‌ها پرداخته شود تا مردم از مواهب آن بهره مند شوند
    وی در ادامه با این توضیح که حق و حقوق بدیهی شهرداری‌ها پرداخت نشده است گفت: رسانه‌ها کمک کنند مطالبات شهرداری‌ها پرداخته شود تا مردم از مواهب آن بهره مند شوند.
    پرداخت 450 میلیارد از 650 میلیارد تومان مطالبات ادارات و مردم
    حسینی از تحقق بیش از 80 درصدی بودجه با وجود همه سختی‌ها و مشکلات خبر داد و بیان کرد:‌ در روزی که حکم گرفتم ادارات و مردم از شهرداری 650 میلیارد تومان مطالبات داشتند علاوه براین در بحث پرداخت حقوق‌ها نیز به دلیل شرایط موجود نگرانی‌های زیادی وجود داشت اما با همت و تلاش توانستیم 450 میلیارد تومان از این مطالبات را پرداخت کنیم.
    وی ادامه داد:‌ در بحث بودجه نیز نگرانی داشتیم که آیا باید بودجه امسال همانند سال قبل باشد یا اینکه مبلغ آن نهایتا روی 1900 میلیارد تومان بسته شود اما در نهایت بودجه 2هزار و 180 میلیارد تومانی بسته شد بودجه‌ای که 57 درصد آن عمرانی بوده و هزینه جاری آن هم 780 میلیارد تومان معادل 36 درصد بودجه است.
    شهردار همدان با بیان اینکه عملکرد شش دوازدهم تحقق درآمدی بودجه نیز 81 درصد شده که میانگین قبل آن 76 درصد بوده است مطرح کرد: در بخش مصارف عمومی نیز میزان تحقق بودجه57 درصد بوده است.
    وی افزود:‌ ماهانه نیز در بخش هزینه‌ها باید رقمی نزدیک به 48 میلیارد تومان پرداخت شود که در این بخش نیز در راستای عدالت ورزی وظایف ستاد و مناطق را سنگین‌تر کردیم به گونه‌ای که میزان خدمات منطقه 3 و 4 بیشتر شده است.
    حسینی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل 12 دستگاه اتوبوس یارانه‌ای دریافت کرده‌ایم، 20 دستگاه اتوبوس تعمیر شده و 17 دستگاه اتوبوس بازسازی شده در پارکینگ وجود دارد که به دلیل نبود راننده وارد ناوگان نشده اند اضافه کرد:‌ 9 دستگاه اتوبوس دیگر در دست تعمیر است که با این حساب جمعا 43 دستگاه فعال است.
    توزیع 113 هزارتن آسفالت با 140 میلیارد تومان اعتبار در یک سال گذشته
    وی با اشاره به اینکه در طول این مدت 88 هزار متر پیاده روی سازی داشتیم عنوان کرد: در بخش آسفالت‌ریزی نیز 113 هزارتن در یک سال گذشته آسفالت با 140 میلیارد تومان اعتبار توزیع شده است.
    شهردار همدان با این توضیح که اگر سازمان عمران دستگاه و کارخانه آسفالت خود را تجهیز نمی‌کرد برای بخش خصوصی حضور در این بخش مقرون به صرفه نبود اظهار کرد: 120 هزار تن دیگر باید آسفالت‌ریزی انجام شود که البته نسبت به مدت مشابه در سال قبل عددهای قابل‌توجهی خواهد بود.
    وی با بیان اینکه دربحث فضای سبز نیز جمعا بیش از 5 هکتار در سطح مناطق پارک ایجاد شده است گفت: 24 معبر به ویژه در منطقه 3 و 4 بازگشایی شده است البته در مناطق یک و دو نیز بازگشایی معبر انجام شده است.
    اتمام پروژه بازار سینا پس از 17 سال
    حسینی از اتمام پروژه بازار سینا پس از 17 سال خبر داد و عنوان کرد:‌ در دو سال گذشته برای اتمام این پروژه 50 میلیارد تومان هزینه شده و شهریور امسال شاهد اتمام آن بودیم.
    پل غدیر را با 65 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتم که تا چند روز دیگر افتتاح خواهد شد
    وی سایت موزه میدان امام(ره) را یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری برشمرد که به بهره برداری رسیده است و ادامه داد:‌ پروژه پل غدیر نیز که آن را با 65 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته بودیم، تا چند روز دیگر افتتاح خواهد شد هرچند قرار بود این پل برای اربعین زیر بار ترافیکی برود اما به دلیل مشکلات فنی به رسم امانت دوباره کارگاه بتن ریزی و قطعه سازی ایجاد شد که همین موضوع افتتاح پروژه را به تعویق انداخت.
    به دنبال خلع ید پیمانکار پارکینگ آقاجانی بیک
    شهردار همدان درباره پارکینگ آقاجانی بیک نیز مطرح کرد: در این پروژه نیز که 60 درصد پیشرفت دارد با دو پیمانکار بزرگ آن مشکل داریم که با وجود مساعدت‌ها به هر علتی حاضر به ادامه کار نیستند به همین دلیل قصد داریم پس از خلع ید، خود سازمان عمران کار را برعهده گرفته و به پایان برساند.
    وی درباره لزوم مکانیزه کردن سامانه آبیاری فضای سبز نیز اظهار کرد:‌ بحران آب و فضای سبز دغدغه شهرداری است از این رو از اصلی‌ترین برنامه‌های ما مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز در شهر است که البته این طرح نیز رقمی بیش از 100 میلیارد نیاز دارد.
    حسینی ثبت پروژه‌ها در سامانه مربوط به پروژه‌ها به دلیل ایجاد شفافیت در کارها را از جمله دلایل کند شدن اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد:‌ دو سه ماه اول سال را هم به دلیل عقد قرارداد و... از دست می‌دهیم.
    وی با این توضیح که سعی داریم بودجه 100درصد محقق شود گفت:‌ حقوق کارکنان در سال‌های قبل طی یک ماه پرداخت می‌شد اما امسال بالای 90 درصد، در 15 روز اول ماه حقوق کارکنان پرداخت می‌شود البته در این بخش نیز حقوق گروه‌های خدماتی، اتوبوسرانی و غیره پرداخت می‌شود بعد کارکنان ستاد.
    مسؤولانی که پارک 48هکتاری را اجرا کردند باید توضیح دهند حقوق قانونی مردم در کجای این طرح دیده شده است؟‌
    شهردار همدان درباره شایعات رخ داده پیرامون پارک 48 هکتاری نیز اضافه کرد: اعتقاد داریم این منطقه باید حفظ شود هرچند مسؤولانی که این طرح را اجرا کردند باید توضیح دهند حقوق قانونی مردم در کجای این طرح دیده شده است؟‌ ما برای این منطقه و تملک آن برنامه داریم اما مردم به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و ما محکوم شده ایم.
    وی ادامه داد:‌ پرونده‌های این طرح در دیوان عدالت اداری در سال 96 و 98 حکم گرفته و حتی در سفر ریاست جمهوری نیز مطرح شد اما حل این مشکلات به رقمی بیش از 3 هزار میلیارد تومان نیاز دارد یعنی هر کس می‌خواهد باید کمک کند، چراکه ما تا 400 میلیارد تومان آن هم برای 10 هکتار می‌توانیم کمک کنیم.
    حسینی با این توضیح که در حال رایزنی با مالکان هستیم عنوان کرد: این طرح یک موضوع حاکمیتی است یعنی این مساله‌ای نیست که یک نفر بتواند حل کند چرا که هم اکنون بر اساس رای دیوان ما برای این فضای سبز 48 هکتاری مکلف به صدور پروانه هستیم.
    وی با اشاره به اینکه هدف ما حفظ این ۴۸ هکتار است که البته با مالکان نیز صحبت می‌کنیم؛ در ادامه در پاسخ به اینکه در جلسه‌ای معاون عمرانی استاندار، به عملکرد شما اعتراض کرد چرا در پارک ۴۸ هکتاری پروانه صادر می‌کنید در حالی که می‌گویید موافق حفظ پارک هستید افزود: سعی کردم صادقانه بگویم، در دیوان عدالت اداری نه در این دوره بلکه از سال ۹۶، حکم هایی به شهرداری می‌آید و ۹۶ حکم صادر شده و شاید ۲۰ تذکر دادند که باید کار را انجام دهید و بعد از ۲۰ بار تذکر حال قرعه به نام بنده خورده و ما هم در مقام دفاع بودیم.
    معاون استاندار قابل احترام است و اعتقاد به تخصص ایشان دارم
    شهردار همدان با بیان اینکه ما مکلفیم بر اساس قانون برای ۴۸ هکتاری پروانه صادر کنیم اما هرکسی در مقام شهردار بنشیند مشکل حل نمی‌شود و به طور ویژه باید آن را حل کرد گفت: اخیرا جویای حال معاون استاندار بودم و با هم مشکلی نداریم، ایشان قابل احترام هستند و اعتقاد به تخصص ایشان هم دارم.
    وی ادامه داد:  در روزهای اخیر چالشی در حفظ منافع مردم داشتیم و این موارد وجود دارد و موضوعاتی مطرح می‌شود، در خصوص ۴۸ هکتار باغات نیز زیرسوال هستیم که چرا پروانه صادر نکردیم و انفصال هم برای این است.
    حسینی با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم مشکل ۴۸ هکتاری از بین برود و از محدوده خارج شود اما گفتند برای این اقدام هم باید مبلغی بالا پرداخت کرد و از طرفی مالکان هم می‌گویند این مبلغ را به ما دهید اضافه کرد: در استان تفاهم برای حفظ ۴۸ هکتاری وجود دارد و استاندار نیز به طور جد پیگیر هستند اما دیوان عدالت اداری موضوع  خود را تاکید دارد.
    وی با بیان اینکه چند راه حل وجود دارد که یکی از آنها خارج کردن از محدوده شهر است گفت: طرحی هم وجود دارد که بر اساس منطقه گردشگری پیش رویم و از خود ارزش افزوده ایجاد کرده و آن محدوده را حفظ کنیم.
    شهردار همدان با اشاره به اینکه ما رای دیوان را تا امروز طول دادیم تا تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد اما تصمیم‌گیر یک نفر نیست و باید همه دخیل باشند تاکید کرد: ما دغدغه داریم و سعی داریم منافع شهر را حفظ کنیم و باید از طرفی هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و منافع اشخاص نیز تامین شود.
    وی در خصوص مشکلات تیم شهرداری نیز گفت: حفظ یک تیم ورزشی، سرمایه شهر است و مشکلات زیادی وجود دارد اما وضعیت ما نسبت به سال گذشته بهتر بوده و حداقل ۴۰ درصد پیشرفت داشتیم و در حد توان نیز نیازها را برطرف می‌کنیم.
    شهرداری قیم نمی‌خواهد
    وی درباره وضعیت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز گفت:‌ نوع نگاه ما به شهرداری و سازمان فرهنگی باید تغییر کند؛ چرا که شهرداری و این سازمان تدارکات چی و فضای تبلیغات انتخاباتی برای افراد نیست علاوه بر این ما هم باید در برنامه‌ریزی برای این سازمان دخیل باشیم اینکه بگویند اگر فلان کار را نکنید و... دخل شما را می‌آوریم اینگونه نیست، شهرداری قیم نمی‌خواهد.
     تصمیم به برخورد با فساد گرفته و اقداماتی انجام دادیم
    شهردار همدان پیرامون دستگیری دو تن از کارکنان شهرداری با بیان اینکه کارکنان شهرداری افراد شریفی هستند توضیح داد: ما منکر تخلف و فساد نیستیم در همین راستا نیز خودمان تصمیم به برخورد با فساد گرفته و اقداماتی انجام دادیم با این اوصاف ما با آبروی افراد نمی‌توانیم بازی کنیم چرا که در نهایت دادگاه باید برایشان حکم صادر کند.
    وی از برنامه شهرداری برای مشخص کردن ساختمان‌های بدون استفاده و برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از آنها در راستای مطالبه نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و اضافه کرد: در حال رایزنی با راه و شهرسازی برای زمین‌هایی هستیم که باید برای ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداری قرار می‌گرفته و نگرفته است.
    حسینی با تکذیب شایعات مربوط به اینکه وی املاک فوق لاکچری دارد افزود:‌ من فقط یک واحد در استادان دارم و اسناد و مدارک آن موجود است کما اینکه دستگاه‌های نظارتی نیز نظارت‌های لازم را اعمال می‌کنند.
    پرونده مربوط به تعاونی مسکن کارکنان استانداری مربوط به گذشته است
    وی همچنین از محکومیت شهرداری در پرونده مربوط به تعاونی مسکن کارکنان استانداری خبر داد و گفت: ‌ما در این پرونده نیز باید 20 میلیارد تومان پرداخت کنیم هرچند این پرونده نیز مربوط به گذشته است.
    برای همه اعضای شورا احترام قائلیم آنها قطعا نظرات کارشناسی می‌دهند
    شهردار همدان درباره گلایه‌های اعضای شورای اسلامی شهر از عملکرد شهردار نیز بیان کرد:‌ برای همه اعضا احترام قائلیم آنها قطعا نظرات کارشناسی می‌دهند به همین دلیل در حوزه مواردی که می‌گویند تلاش در رفع مشکلات داریم هرچند مبنای قضاوت بودجه، شعارها و برنامه‌هایی است که داده شده چرا که تا برنامه‌ای در شورا تصویب نشود نمی‌توانیم انجام دهیم.
    وی با اشاره به اینکه به شخصه وارد درگیری‌ها و مناقشات نشدم کما اینکه ادامه روند کار و این مسؤولیت نیز بر عهده من است ادامه داد: تا آخرین لحظه پای کار می‌ایستم هرچند معتقدم نیاز به همدلی بیشتری هست هرچند استیضاح حق شورای اسلامی شهر است بر همین اساس نیز شهرداران چند کلان شهر با این موضوع روبه‌رو بوده و حتی تغییر کردند.
    فعال سازی و به روزرسانی سامانه شفافیت شهرداری
    حسینی همچنین از فعال سازی و به روز شدن سامانه شفافیت شهرداری خبر داد و عنوان کرد: هدف ما در یک سال اول اتمام پروژه‌ها بود هرچند مطالعات طرح بلوار بهشت، میدان امام حسین(ع)، تپه حاج عنایت، باغ 17 هکتاری و غیره نیز در دستور کار قرار دارد.
    به گزارش خبرنگار هگمتانه قبل از نشست خبری شهردار همدان، تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های مدیریت شهری برگزار شد و خبرنگاران از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه‌ها قرار گرفتند.
    به عملکردم نمره قبولی می‌دهم
    حسینی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه به عملکرد خود چه نمره‌ای می‌دهید گفت: من به عملکردم نمره قبولی می‌دهم، تلاش ما کار بوده است. شورا برنامه می‌دهد و ما اجرا می‌کنیم و فصل‌الخطاب ما با شورا بر اساس برنامه و بودجه است.
    وی با بیان اینکه در خصوص اموال خود نیز شفاف لیست را ارائه خواهم داد چراکه باید اعتماد مردم خدشه‌دار نشود گفت: از مقام قضایی خواهش کردم در زندگی من ورود کنند و شفاف هرچه هست مردم بدانند.
    جداره سازی پیاده راه بوعلی؛ بافت تاریخی شهر احیا می‌شود
    یکی از پروژه‌هایی که مورد بازدید رسانه‌ها قرار گرفت جداره سازی پیاده راه بوعلی بود. طبق گفته مسؤولان مدیریت شهری در این طرح قرار است جداره مسیر آرامگاه بوعلی تا تپه هگمتانه بازسازی شود این طرح تا کنون در پیاده راه بوعلی و در قالب سه مرحله در حال اجرا است. نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است و در این طرح علاوه بر جمع آوری زواید و الحاقات، بافت تاریخی شهر نیز احیا می‌شود.
    مجتمع تجاری و اداری سینا
    این پروژه که از سال 86 شروع شد پس از وقفه‌ای طولانی، سال 99 با تغییر پیمانکار مجتمع، مجدد فعال شده و شهریور 1401 به اتمام رسید. تجهیزات به کار گرفته شده در این پروژه به روزترین تجهیزات بوده و گنبد شیشه‌ای آن منحصر به فرد است. علاوه بر این معبر کناری این پروژه به طول 80 متر بازگشایی شده که سهم به سزایی در کاهش ترافیک داشته است.
    سایت موزه میدان امام(ره)
    این پروژه نیز در عرض یک سال و نیم جمعا با مبلغ14 میلیارد تومان به اتمام رسید. اشیا کشف شده در این منطقه در همین سایت موزه به نمایش گذاشته شده است. همچنین در کف سازی و پله‌های این موزه سامانه‌ای نصب شده که مانع از یخ زدگی می‌شود. طراحی این سایت موزه نیز منطبق بر طرح بازسازی جداره هاست.
    تقاطع غیر همسطح غدیر
    این پروژه 4 ساله آذرماه امسال به بهره برداری می‌رسد. این پل میدان عاشورا را به تقاطع آیت‌ا... نجفی و بلوار سردار همدانی را به بلوار آیت‌ا... نجفی وصل می‌کند برای این پروژه تا امروز نزدیک به 80 میلیارد تومان و برای کارهای جانبی و معابر آن نیز 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
    مجتمع رفاهی خدماتی الماس غرب در راستای بازگشایی بلوار شهید همدانی، ساماندهی رودخانه بلوار شهید همدانی در امتداد بلوار سلامت،
    ایجاد کندرو و فضای سبز در بلوار شهید همدانی، ایجاد و احداث معبر به نمایشگاه بین المللی با اعتبار 5 میلیارد تومان، پارک شهید باهنر، ساخت و راه‌اندازی فاز دوم پارک شهید باهنر با 12 هزار مترمربع مساحت و 4 میلیارد تومان هزینه ساخت، پارک فدک با 24 هزار مترمربع مساحت و یک هزار متر پارکینگ، پارک یک هکتاری کوثر با پیشرفت 60 درصدی و 5 میلیارد تومان اعتبار، معبر گشایی از پیاده راه اکباتان به دباغ خانه به اسم معبر باستان با 2 میلیارد تومان اعتبار، معبر گشایی شهدای مقاومت در کوی اسلامشهر به بلوار شهید حاجی بابایی با 6 میلیارد هزینه عمرانی نیز از دیگر پروژه‌های مدیریت شهری بودند که از آنها بازدید شد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: