صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رزن از خدمات رسانی کتابخانه سیار روستایی این کانون به 16 روستای محروم رزن و درگزین خبر داد.
به گزارش هگمتانه، معصومه مدیری دلشاد اظهار کرد: در حال حاضر کتابخانه سیار روستایی کانون در 16 روستای محروم شهرستان رزن و درگزین به جامعه هدف کودکان و نوجوانان در بحث کتابخوانی ارائه خدمات می‌دهد و امکان دسترسی آنان را به کتاب تسهیل کرده است.
وی افزود:کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری شهرستان دارای 3850 جلد کتاب بوده و 300 نفر از کودکان و نوجوانان روستاهای هدف عضو این کتابخانه هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.
مدیری دلشاد تصریح کرد: دانش‌آموزان مدارس روستایی علاوه بر امانت کتاب از کتابخانه سیار از خدمات آموزش‌های فرهنگی و هنری کانون با هدایت مربی سیار روستایی نیز بهره‌مند می‌شوند که فعالیت‌های فرهنگی چون قصه گویی،شعرخوانی، معرفی کتاب و فعالیت‌های هنری شامل سفال‌گری را می‌توان از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.
وی همچنین با اشاره به کانون پرورش فکری مرکز ثابت شهر رزن و دمق، خاطرنشان کرد:مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رزن با 8328 جلد کتاب دارای 415 عضو فعال بوده که از این تعداد اعضا تعداد 193 نفر در تابستان 1401 در کارگاه‌های فرهنگی،هنری،ادبی و دینی ثبت نام داشتند و از این فعالیت‌های این کلاس‌ها بهره‌مند شدند.
مدیری دلشاد یادآورشد: اردوهای درون شهری، نمایش تریلی سیار کانون، پویش کتاب خوانی از متون کهن، طرح کتابخوان محله با هدف تشویق کودکان و نوجوانان‌به مطالعه کتاب، برگزاری برنامه‌های مختلف درمناسبت‌های ملی و مذهبی، شرکت اعضا در جشنواره قصه گویی کانون، برگزاری دورهمی قصه گویی با حضور اعضا و والدین آنان،برگزاری نمایشگاه از آثار هنری اعضا در طول تابستان از جمله برنامه‌های برگزار شده تابستانه کانون پرورش فکری شهرستان بوده است.
وی بیان کرد: فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها منحصر به فصل تابستان نبوده و این فعالیت‌ها و ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال به فعالیت مشغول است.
مدیری دلشاد با اشاره به اینکه کانون پرورشی فکری کودکان یکی از تخصصی‌ترین مکان‌ها برای شناسایی استعدادهای کودکان و پرورش آن‌ها به شمار می‌رود، گفت:کانون‌های پرورشی و فکری ظرفیت مناسبی برای یادگیری و پرورش کودکان مستعد و توانمند است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: