صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

آغاز صادرات کاتالیست ایرانی
به روسیه
 اوجی: پول سوخت صادراتی به لبنان را گرفتیم
وزیر نفت از صادرات کاتالیست مورد استفاده در صنعت پتروشیمی به روسیه خبر داد.
جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لطف و توان شرکت‌های فعال صنعت پتروشیمی و همچنین سازندگان کاتالیست، برای اولین بار صادرات کاتالیست به روسیه داشته‌ایم.
وی افزود: در بحث محصولات پتروشیمی، به ویژه صادرات کاتالیست، فعالان این حوزه این قول را داده‌اند که طی 4 سال آینده به خودکفایی می‌رسیم.
وزیر نفت تصریح کرد: در 6 ماه نخست سال جاری، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی، صادرات محصولات پتروشیمی ایران رشد داشته است.
اوجی ادامه داد: وزارت نفت چتر حمایتی خود را برای صنایع پتروشیمی بویژه صنایع زنجیره تکمیلی خواهد داشت.

قیمت نهاده‌های دامی
به زیر نرخ مصوب رسید
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان گاوداران ایران گفت: قیمت انواع نهاده‌های دامی در بازار آزاد و حتی برخی فروشندگان در بازارگاه به زیرقیمت مصوب خود رسید و این کاهش قیمت ادامه دارد.
علی آقا بابایی دبیر انجمن صنفی کارفرمایان گاوداران ایران اظهار کرد: در حالی که قیمت مصوب جو و ذرت دامی 11 هزار و 300 و حدود 17 هزار تومان کنجاله سویا تعیین شده اما قیمت این محصولات در بازار ارزان‌تر است.
وی افزود: در حال حاضر هرکیلوگرم ذرت و جو در بازار 10 هزار و 500 تومان و کنجاله سویا 15 هزار و 500 تا 16 هزار تومان به فروش می‌رسد و این امکان وجود دارد که قیمت نهاده‌ها همچنان کاهش یابد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان گاوداران ایران ادامه داد: این کاهش قیمت نهاده‌ها روی قیمت تمام شده شیر نیز تأثیر گذار است و باید محصولات لبنی به قیمتی به دست مردم برسد که بتوانند خریداری کنند.

ماجرای کمبود سرم در کشور
چند قلم دارو کمبود داریم
مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو، در ارتباط با وضعیت اجرای طرح دارویاری و کمبودهای دارویی، توضیحاتی ارائه داد.
حسین شمالی، در حاشیه نشست خبری نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته، گفت: فعلاً مشکلی در مسیر اجرای طرح دارویاری وجود ندارد.
وی افزود: کمبودهای دارویی به نسبت کمتر شده اما مطلوب نیست. یعنی از 100 قلم کمبود به 78 قلم دارو رسیده ایم.
شمالی گفت: امیدواریم 6 ماه بعد از اجرای طرح دارویاری، به وضعیت عادی بازگردیم.
وی با عنوان این مطلب که بیمه‌ها مابه التفاوت 366 قلم دارو را پرداخت می‌کنند، افزود: با اجرای طرح دارویاری، امیدواریم مصرف دارو در کشور کنترل شود.
شمالی درباره داروهای بیماران SMA گفت: داروها توزیع شده و شرکت‌ها با بیماران تماس گرفته اند و داروها را دریافت خواهند کرد.
وی افزود: در مورد قیمت داروهای خارجی هیچ مشکلی نداریم و کمیسیون قیمت گذاری دارو در نشست‌های خود به این موضوع می‌پردازد.
شمالی در مورد کمبود سرم نیز گفت: از دو هفته پیش واردات در حال انجام است و برای 15 میلیون واحد که نیاز کشور است، مجوز داده ایم.

جزئیات استخدام
سازمان تأمین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی ضمن تشریح جزئیات استخدام در این سازمان گفت: سازمان در حال انجام مکاتبات برای کسب موافقت مسؤولان جهت لحاظ امتیازات ویژه کرونا فعالان دوره شیوع این بیماری در آزمون‌های استخدامی تأمین اجتماعی است.
میرهاشم موسوی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ضوابط استخدامی را در قالب قوانین حاکم بر امور استخدامی کل کشور پیگیری می‌کند که به همت معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه ریاست‌جمهوری مدیریت شده و در واقع استخدام در این سازمان، تحت ضوابط این مجموعه انجام می‌شود.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در این دوره در 2 حوزه درمان و غیردرمان نیازمند جذب نیرو است و استخدام حدود چهار هزار نفر را طی 2 مرحله، پیش‌بینی کرده بود.
موسوی توضیح داد: نزدیک به سه هزار نفر برای استخدام در حوزه پزشکی (بخش‌های تخصصی) و شماری از این جمعیت نیز برای بکارگیری در قالب بهیار و نیروهای خدماتی پیش‌بینی شده بود؛ که انجام این فرآیند در حال پیگیری است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی همه ضوابط مربوط به تعالی جمعیت را در استخدام جدید تعریف کرده و برای فعالان دوران کرونا هم امتیازات ویژه‌ای درخواست داده است.سازمان تأمین اجتماعی همه ضوابط مربوط به تعالی جمعیت را در استخدام جدید تعریف کرده و برای فعالان دوران کرونا هم امتیازات ویژه‌ای درخواست داده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: