صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه شهرستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر از تصویب 30 پروژه با اعتبار 864 میلیارد تومان برای این شهرستان در سی‌امین سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان همدان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان، این رقم می‌توانست بسیار بالاتر باشد.
به گزارش هگمتانه، سلمان اسماعیلی روز پنجشنبه 13 مرداد ماه در حاشیه جلسه کمیته‌برنامه‌ریزی شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 14 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده از سفر رئیس جمهور برای استان همدان، 864 میلیارد تومان برای شهرستان ملایر مصوب شد.
اسماعیلی تصریح کرد: عمده این مصوبات در سال اول محقق می‌شود و حدود 50 درصد در سال دوم و باقیمانده مصوبات نیز در سال سوم دولت اجرایی خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه اولویت سفر استانی رئیس جمهور در تخصیص اعتبارات، پروژه‌های بالای 50 درصد است، افزود:میزان اعتبار مصوب شده برای شهرستان ملایر در سفر استانی، نسبت به بودجه سنواتی ملایر قابل قبول است اما با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهرستان، این رقم می‌توانست بسیار فراتر باشد.
اسماعیلی تأکید کرد: ملایر می‌توانست حداقل دو برابر این اعتبار را در سفر استانی جذب کند و سهم بسیار بیشتری از اعتبارات بگیرد.
فرماندار ویژه ملایر دلیل اصلی سهم کم این اعتبارات را کم کاری در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی طی سال‌های گذشته دانست و گفت: طی سال‌های گذشته آهنگ رشد و توسعه شهرستان کُند شده و به پروژه‌های زیادی نیازمند هستیم که محقق نشده و پروژه‌هایی با 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داریم که در این سال‌ها رها شده‌اند.
وی مطرح کرد: از مجموع این اعتبارات هشت میلیارد تومان برای طرح‌های حمایتی در حوزه بانوان، 162 میلیارد تومان برای طرح‌های مرتبط با آموزش و پرورش، 25 میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان، چهار میلیارد تومان برای حوزه‌های فرهنگی و 12 میلیارد تومان برای حوزه ورزش و جوانان در نظر گرفته شد.
به نقل از ایسنا، معاون استاندار همدان افزود: از مجموع 864 میلیارد تومان، 106 میلیارد تومان برای حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانش‌بنیان، 130 میلیارد تومان برای حوزه‌های مرتبط با انرژی، 10 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی و 450 میلیارد تومان برای بخش مسکن، راه و شهرسازی مصوب شد.
اسماعیلی اخذ مجوز ماده 23 برای پروژه‌های بزرگی از جمله نیروگاه 500 مگاواتی، بیمارستان 400 تختخوابی و محور ملایر- خنداب را از دیگر دستاوردهای این سفر برشمرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: