صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: منابع تأمین آب مورد نیاز شهرستان همدان محدود است و اکنون حجم ذخیره آب سد اکباتان به 3.5 میلیون مترمکعب رسیده است.
به گزارش هگمتانه، محمد ضروری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: در 2 سال گذشته میزان بارش نزولات آسمانی در استان همدان به شدت کاهش یافته و خشک سالی اخیر استان، در 45 سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی منابع آب شهر همدان محدود است، اظهار کرد: شهرستان‌های نیمه جنوبی استان مشکلی برای تأمین آب ندارند و بر اساس برنامه‌ریزی ها، آب مورد نیاز آن‌ها تأمین شده است.
ضروری تصریح کرد: شهرستان ملایر به واسطه داشتن سد کلان، تصفیه‌خانه، خط انتقال و شبکه آب زیرزمینی، مشکلی در تأمین آب ندارد.
وی ادامه داد: شهر همدان با وجود بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های موجود با خشک سالی شدید مواجه شده است و سطح منابع آب‌ زیرزمینی نیز به شدت کاهش یافته است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تأکید کرد: برای تأمین آب مورد نیاز مردم، اکنون در دشت همدان-بهار از طریق چاه‌ها با ظرفیت برداشت 370 لیتر در ثانیه آب برداشت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت نهایی برداشت از این چاه‌ها به 700 لیتر در ثانیه هم می‌رسد، افزود: این مقدار برداشت نیز نیاز آب همدان را بر طرف نمی‌کند.
ضروری افزود: آب مورد نیاز آشامیدن مردم همدان نزدیک به 2 هزار لیتر در ثانیه است که اکنون یک هزار و 200 لیتر از آن، از طریق سد اکباتان تأمین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سد اکباتان اکنون 3‌.5 میلیون مترمکعب آب دارد، اظهار کرد، با توجه به محدودیت منابع آب‌های زیر زمینی، تنها راه برای تأمین آب مورد نیاز این شهر، تأمین آب از طریق طرح آب رسانی به همدان است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه طرح آب رسانی بین حوضه‌ای به همدان از سال 1383 تصویب و عملیات اجرایی آن از سال 1386 آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات خوبی به این طرح اختصاص یافت و سرعت اجرای آن شتاب گرفته است.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح در هفت سال گذشته تقریبا متوقف شده بود و از 17 فروردین ماه امسال پروژه با سرعت خوبی کار می‌کند.
ضروری با اشاره به سفر رئیس جمهور در هفته گذشته به استان همدان، افزود: رئیس جمهور، استاندار و وزیر نیرو، پروژه آب رسانی به همدان را یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی مورد بررسی استان همدان در این سفر عنوان و بر اجرای سریع آن تأکید کردند.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش همه جانبه و فعالیت دوچندان کارگاه‌های عمرانی این طرح، در زمانی که مقرر شده، به بهره برداری برسد.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان تأکید کرد: طرح‌های آب رسانی به شهرها و روستاهای کشور با نام جهاد آب رسانی در سطح کشور اجرا می‌شود و دانش و تجارب نیروهای بازنشسته کمک زیادی به تسریع این فرایند خواهد کرد.
به نقل از ایرنا، در پایان این آیین از بازنشستگان و پیشکسوتان شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اهدای لوح تقدیر، هدیه نقدی و تندیس بازنشستگی قدردانی شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: