صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه فرهنگی: وظیفه ما دفاع از قرآن و اسلام بوده زیرا دفاع از دین و قرآن و اسلام و مملکت اسلامى یک وظیفه شرعى است و اگر کسى بدون عذر جبهه دفاع را ترک کند کار خلاف شرع انجام داده است. یکى از واجبات اسلام دفاع و از قرآن و دین و اسلام و جان و مال و ناموس است و حاصل جهاد در راه خدا کشته شدن و شهادت است.
ما از حسین بن على (ع) که مظهر شجاعت و شهامت است درس گرفته‌ایم که او تا پاى جان ایستادگى کرد تا از حق و حقیقت دفاع کند و این است که در روز عاشورا خون حلقوم فرزندش را در مشت می‌گیرد و به آسمان پرتاب می‌کند و می‌فرماید:‌«خدایا ببین و این قربانى را از من بپذیر، شاهد باش».
شهادت در فرهنگ ما و مذهب ما یک حادثه غمگین و ناگوار نیست بلکه شهادت مرگی است که فرد با شعور و بیدارى و بینایى خویش آن را انتخاب مى‌کند.شهادت برترین معراج عشق است.
منافقان بدانند که مکتب ما شهادت، اسلام و مکتب حسینى است که از مرگ نمى‌ترسیم و هیچ وقت به زیر بار ظلم نمى رویم و تن به ذلت و خوارى نمى‌دهیم و ما از حسین (ع) آموخته‌ایم که چگونه با دشمنان اسلام مبارزه کنیم.
فرازی از وصیت‌نامه شهید حسن شوندى



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: