صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ایران و جهان: محمد باقر قالیباف با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات کشور اظهار کرد: با همه نابسامانی‌هایی که وجود دارد باور دارم طی 4 تا 5 سال به شرط آن که اراده‌ای پای کار باشد، می‌توانیم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های کلانشهر‌های سراسر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران گفت: امروز اگر بخواهیم یک الگو برای دوران تحصیل در مدرسه، دبیرستان و دانشگاه ترسیم کنیم، شهید چمران یک نمونه بارز است و این از ضعف ما است که چنین چهره‌های نادری را در کشور تربیت نمی‌کنیم. روحیه این شهید در ابعاد مختلف فردی، شخصی تا مقیاس جهانی اثرگذار و مؤثر بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی به برخی از قوانین گفت: سازمان شهرداری و دهیاری‌ها از دهه 70 تاکنون اساسنامه ندارند و این بخشی از مشکلات است. البته ما در قانونی که روز گذشته در مجلس تصویب شد تأکید کردیم که طی سه ماه این اساسنامه تدوین شود.
قالیباف با بیان اینکه باید به شهر به عنوان یک موجود زنده نگاه کنیم، گفت: یک واقعیتی وجود دارد که همه ما می‌گوییم شهر یک موجود زنده است و وقتی شهر یک موجود زنده است یعنی ارکان آن با هم روابط ارگانیک و سیستمی دارند و در مقابل تحریکات عکس‌العمل نشان می‌دهد و کنش و واکنش‌هایی دارد.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مدیریت شهری این است که عمر متوسط شهرداری‌ها حدود 20 ماه است، بیان داشت: حدود یکصد سال از عمر شهرداری تهران می‌گذرد و بیش از 60 شهردار در آن مسؤولیت داشتند یعنی متوسط عمر مدیریت در شهری مثل تهران 20 ماه بوده است و حتماً شهر‌های دیگر هم همین وضع را به طور متوسط دارند و این مشکلات را باید در کنار مشکلات نظام حکمرانی قرار دهیم، این‌ها اشکالاتی است که در سطح مدیریت شهری ما وجود دارد. همچنین تفرق سیاستی، عملکردی و مدیریتی داریم و در کنار آن مشکلات نظام کلان مدیریتی نیز داریم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: