صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش از ورود طلاب به آموزش و پرورش در 8 رشته خبر داد.
به گزارش هگمتانه، حجت الاسلام حمید نیکزاد روز سه شنبه در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان همدان گفت: استان همدان می‌تواند سرآمد جذب طلاب در آموزش و پرورش باشد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: اگر در این دولت نتوانیم ورود درستی در آموزش و پرورش داشته باشیم کوتاهی کرده‌ایم.
وی گفت: اگر روحانیت مانعی در بحث ورود به آموزش و پرورش داشته باشند به جد پیگیر موضوع می‌شوم چرا که باید از ظرفیت‌های لازم بهره برد.
حجت الاسلام نیکزاد در ادامه صحبت‌های خود خواستار برنامه‌ریزی مدون در مدارس شد و گفت: مصوبه تاسیس مدارس دولتی و غیردولتی وابسته به حوزه علمیه نیز در شورای عالی به تصویب رسیده و به همین منظور باید جلسات کمیته‌های همکاری‌ها در شهرستان‌ها به طور واقعی برگزار و از خروجی مناسبی برخوردار شود.
وی با بیان اینکه نگاه روحانیت به آموزش و پرورش نگاه به شغل نیست، افزود: نگاه روحانیت به آموزش و پرورش نگاه رسالت گونه است.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث جذب طلاب حرکت‌های خوبی انجام شده است، گفت: در گذشته طلاب در 3 رشته می‌توانستند در آموزش و پرورش ورود پیدا کنند که امروز تعداد این رشته‌ها به 8 رشته افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ورود به آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان باشد و باید به تقویت این موضوع نیز بپردازیم، خاطرنشان کرد: ارتباط بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش بسیار تنگاتنگ است، با این وجود استان همدان می‌تواند سرآمد جذب طلاب در آموزش و پرورش در بین سایر استان‌ها باشد و بدرخشد.
وی یادآور شد: در سند تحول، ساحت شش گانه‌ای معرفی شده که برای اجرایی شدن سند باید کار اجرایی و عملیاتی طراحی شود و نیاز به دستورالعمل از بالا نیست و رهبر معظم انقلاب در این خصوص کار را آسان کردند و فرمودند حتی معلمی که در مدرسه است می‌تواند اثرگذار باشد.
حجت الاسلام نیکزاد عنوان کرد: برنامه 5 ساله‌ای در ستاد همکاری‌ها در سال 95 تدوین شده است که تأکید بر بازنگری آن داشتند؛ قبلاً هدف بود و برنامه نبود، ما برای هر کدام از اینها یک دستورالعمل اجرایی داریم، زیرا اگر دستورالعمل اجرایی برای برنامه‌ای نداشته باشیم به هدف نمی‌رسیم.
این مسؤول به برخی از طرح‌های این برنامه اشاره کرد و افزود: یک برنامه و طرح، طرح دیده بان در راستای جهاد تبیین و شبکه سازی در آموزش و پرورش است.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در بحث پاسخ به شبهات وارد شود، گفت: بحث دیگر، ارتباط مدرسه و مسجد است که برخی از مدارس مسجد محورند، طرح دیگر هم، طرح سرای محبت و ارتباط روحانیت و برنامه داشتن آموزش و پرورش برای والدین است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: