صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه شهرستان: گیاه کم آب بر و مقاوم گلرنگ یکی از گیاهانی است که در بیش از 2 هزار هکتار از اراضی آیش شهرستان کبودرآهنگ کشت شده است.
به گزارش هگمتانه؛ گیاه کم آب بر و مقاوم گلرنگ یکی از گیاهانی است که در بیش از 2 هزار هکتار از اراضی آیش شهرستان کبودرآهنگ کشت شده است. جایگزینی گیاهان کم آب بر و مقاوم در برابر خشکسالی یکی از الگو‌های کشت است که موجب افزایش قابل توجه بهره وری می‌شود.
گلرنگ گیاهی با این ویژگی‌ها است که کشاورزان کبودرآهنگی امسال برای تناوب زارعی بیش از 2 هزار هکتار از اراضی آیش خود را به کشت آن اختصاص داده اند. این رقم سال گذشته 1500 هکتار بود. گیاه گلرنگ یکی از گیاهان کم آب بر و مقاوم در برابر خشکسالی است و صرفه اقتصادی بالایی دارد و باعث مرغوبیت خاک می‌شود.
به نقل از عصر همدان، 100 درصد گیاه گلرنگ شامل دانه روغنی و گل و کلاه این گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طوری که از دانه آن برای تولید روغن خوراکی، گل در صنایع رنگ و غذایی و دارویی و کلاه آن به خاطر بالا بودن ویتامین در دامداری‌ها استفاده می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: