صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون دفتر مهندسی و مطالعات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از ایجاد و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ برای پایش عرصه‌های منابع طبیعی کشور تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش هگمتانه، علی عمویی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی که با حضور استان‌های همدان، مرکزی، زنجان و قزوین برگزار شد، گفت: با توجه به محدودیت اعتبار، نیرو و امکانات، نیازمند بهره گیری از علوم روز برای حراست از منابع طبیعی هستیم در غیر این صورت محافظت، حفظ، احیا و بهره برداری اصولی به نحو شایسته از همه عرصه‌ها امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی اطلاعات مکان، محور طرح‌ها و مانیتورینگ در کشور برگزار می‌شود بر ضرورت بارگذاری اطلاعات دقیق طرح‌ها با همکاری ادارات فنی و مهندسی در سامانه تأکید کرد.
معاون دفتر مهندسی و مطالعات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: رمز دیتا سرور سازمان منابع طبیعی امسال راه‌اندازی و همه سامانه‌های موجود در سازمان در این مرکز بارگذاری می‌شود.
عمویی از هوشمند سازی مانیتورینگ در بخش حریق خبر داد و خاطرنشان کرد: مکان محور بودن پروژه‌ها و آموزش در این زمینه بسیار مهم و کاربردی است.
وی تأکید کرد: باید با استفاده از علوم روز مهندسی و همچنین توجه به مطالعات، سرعت اجرای پروژه‌ها را بالا ببریم که در دستیابی به اهداف مدنظر و کاهش هزینه‌ها بسیار تأثیرگذار است.
به نقل از ایرنا، معاون دفتر مهندسی و مطالعات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: در مورد سیل، خاک شناسی و هواشناسی در دفتر مهندسی و مطالعات، پایش و بررسی لازم انجام و در مورد اقدامات بعدی اطلاع رسانی می‌شود.
عمویی ادامه داد: باید دوره آموزشی در زمینه فن آوری‌های نوین برای همه کارکنان و کاربران این فن آوری‌ها برگزار شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: