صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: برای تحول در سیستم حمل و نقل عمومی ایجاد زیرساخت‌های لازم ضروری است و بدون توجه به این زیرساخت‌ها در این زمینه موفق نمی‌شویم.
به گزارش هگمتانه، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا که پیرامون موضوعات پرداخت‌های خرد الکترونیکی، ساماندهی پارک حاشیه‌ای و دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی برگزار شد، افزود: لازم است موضوع کارت شهروندی و کارت بلیت برای رفع مشکلات پول خرد و دیگر مباحث امور شهری ایجاد شود.
حیدری تحقق شهر الکترونیک در حل مشکلات امروز را بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: کارت‌های شهروندی یا کارت بلیت الکترونیکی تنها برای پرداخت‌های کرایه‌های اتوبوس و تاکسی نیست بلکه می‌توان در پرداخت پلتفرم‌های دیگر در حوزه مدیریت شهری هم از آن استفاده کرد.
وی اضافه کرد: لازم است کارگروهی با محوریت شهردار برای ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی ایجاد شود تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های سازمان فن آوری استفاده کنیم. وی در این زمینه تأکید کرد: شهرداری مکلف است برنامه خود را برای تقویت پرداخت الکترونیکی و حل مشکل پرداخت‌های خرد به شورا ارائه دهد.
وی به پارک‌های حاشیه‌ای نیز اشاره کرد و یادآور شد: پارک‌های حاشیه‌ای را می‌توان با استفاده از علم و فناوری روز مدیریت کرد.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان همچنین به مشکلات شرکت الیت در همدان اشاره کرد و گفت: شهرداری باید طرح و مقدمات لازم برای عقد قرارداد جدید با شرکت مورد نظر جهت ساماندهی هوشمند‌سازی پارک حاشیه‌ای را آماده کرده و به شورا ارائه دهد.

 راه‌اندازی دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در پیاده‌راه‌ها
حیدری همچنین به ظرفیت پیاده راه‌های شهر اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که هدف از ایجاد پیاده راه‌ها حذف خودرو محوری از حلقه مرکزی و حرکت به سمت انسان‌محوری بوده است، بر این اساس ادامه طرح نیز باید اجرایی شود و با توجه به اینکه همه افراد توانایی پیاده روی در پیاده‌راه‌ها را ندارند باید راهکارهایی از جمله دوچرخه هوشمند اشتراکی ایجاد شود.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، وی یادآور شد: در بودجه سال 1401 شهرداری همدان مطالعات طرح دوچرخه هوشمند اشتراکی نیز پیش‌بینی شده است و سازمان‌های مربوطه باید در این زمینه وارد شوند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: