صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی اذان منتظران در همدان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا دهم بهمن ماه سال جاری آثار خود را در سه محور علمی، ادبی و هنری به دبیرخانه ارسال کنند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم بعدازظهر شنبه در نشست خبری هماهنگی کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره اذان با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری اذان منتظران اظهار کرد: فراخوان این جشنواره در دهم آذرماه امسال اعلام شد و تا دهم بهمن ماه مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.
وی با بیان این مطلب که جشنواره اذان منتظران به صورت ملی و در سه محور علمی، هنری و ادبی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلفی چون مقاله علمی با موضوع فلسفه آثار و کارکردهای اذان، مستند، نماهنگ کوتاه، موشن‌گرافیک و هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، خاطره، شعر و داستان برگزار می‌شود.
دبیر ستاد اقامه نماز در استان همدان با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره 25 بهمن ماه سال جاری است، گفت: تاکنون 230 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
حجت‌‌الاسلام حسنی‌حلم در ادامه افزود: یکی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های نظام ارزش اسلامی توجه به ارزش‌‌های همان نظام است که اذان یکی از آن شاخص‌ها است.
وی بیان کرد: در قدیم مردم بر پشت‌بام منازل یا حتی در کوچه‌ها و راسته‌های بازار اذان سر می‌دادند اما بنا به هر دلیلی این موضوع کم‌رنگ شده است.
دبیر ستاد اقامه نماز در استان همدان تصریح کرد: از همین‌رو باید برای حفظ این سنت‌ها و ارزش‌ها اقدام کرد و تصمیم گرفتیم که جشنواره ملی اذان را برگزار کنیم و برای آن پنج کمیته فرهنگی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و ارزیابی و داوری تشکیل شد.
حجت‌الاسلام حسنی‌حلم ابراز کرد: یکی از بخش‌های این جشنواره نکوداشت مؤذنان مطرح کشور است و در تلاشیم که دبیرخانه این جشنواره حداقل 3 یا 4 سال در همدان باشد.
در ادامه نیز کیوان الوندی، مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان با اشاره به اینکه صداوسیما مسؤولیت کمیته اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد، به انجام یک سری اقدامات همچون پخش فیلم کوتاه تبلیغاتی در صداوسیمای مرکز همدان، گفتگو با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و دبیر ستاد اقامه نماز در این خصوص، بارگذاری فیلم کوتاه و پوستر جشنواره در فضای مجازی، اجرای تبلیغات محیطی توسط شهرداری همدان و نصب بنر و بیلبورد در شهر اشاره کرد.
مهرداد نادری‌فر، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان هم اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت ارتقا سرمایه اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: