صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Mar) 28

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: روز پنجشنبه آیین پایان جشنواره حبیب حرم در همدان برگزار شد.

    به گزارش هگمتانه، در این جشنواره 400 اثر از 23 استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

     

    سرلشکر جعفری: با اقتدار ایران سرانجام آمریکا مجبور به ترک منطقه شد

    فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم(عج) در این آیین با بیان اینکه هدف اصلی استقرار آمریکایی‌ها در منطقه حمله به کشور ایران بود گفت: با اقتداری که در ایران اسلامی شکل گرفت، سرانجام آمریکا مجبور به ترک منطقه شد و این حاصل اقتداری است که در طول 40 سال شکل گرفته است.

    به گزارش هگمتانه، سرلشکر محمدعلی جعفری روز پنجشنبه در آیین پایانی جشنواره سراسری حبیب حرم ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: شهید همدانی روحیه‌ای بسیجی داشتند که این روحیه مقدم بر سایر روحیات او بود.

    وی با بیان اینکه در همه پاسداران و شهدای ما روحیه مردمی و بسیجی مقدم بر روحیه نظامی و نظامی‌گری بود افزود: کار همه پاسداران ابتدا فرهنگی و سپس نظامی است و این روحیه است که آنها را به عرصه حماسه‌آفرینی رسانده است.

    فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم افزود: همه بسیجیان برجستگی‌های بالای عرفانی و اعتقادی در وجود خود دارند که آنها را به مراتب بالا می‌رساند.

    وی با بیان اینکه شهید همدانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های امنیتی و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه دفاع مقدس حضور فعال داشت گفت: پس از جنگ تحمیلی نیز شهید همدانی در تشکیل تیپ محمد رسول‌الله(ص) از نیروهای تأثیرگذار بود.

    جعفری عنوان کرد: سردار همدانی در اواسط جنگ مسؤولیت‌های زیادی گرفت اما نکته مهم اینکه بعد از دفاع مقدس گرایش اصلی خود را در کارهای فرهنگی و اجتماعی نشان داد و علاقه‌ای که به هنرمندان و اعتقاد به فعالیت در این عرصه داشت، برجسته بود.

    وی یادآور شد: بعد از اینکه موضوع مقاومت و مبارزه با داعش پیش آمد، شهید همدانی سر از پا نشناخت و اصرار به رفتن به سوریه داشت که از افتخارات ایشان، مسلح شدن مردم سوریه و تشکیل جبهه مقاومت در این کشور بود و آغازی شد برای از بین رفتن داعش از سوی شهید همدانی و سرانجام نیز در این راه شهید شد.

    فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه انعکاس ویژگی و پیام شهدا از سوی هنرمندان ریشه در ابعاد دینی و اعتقادی آنها دارد گفت: انقلاب اسلامی که امروز به این صورت به دست ما رسیده حاصل عزت و اقتدار شهدا در ظلم‌ستیزی است.

    وی افزود: این ویژگی‌ها در شهید همدانی هم بود و حاصل مجموعه این فداکاری‌ها در دنیا دستاوردهای بسیار بزرگی برای اسلام است.

    جعفری با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی فقط از بین بردن رژیم منحوس پهلوی نبود گفت: پیاده‌سازی احکام الهی در جامعه هدف والای انقلاب اسلامی است که هنوز محقق نشده است.

    وی با تأکید بر اینکه با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشتیم اما چشم‌انداز انقلاب که هنوز محقق نشده ساختن جامعه اسلامی عدالت‌محور، فرهنگ محور و اخلاق محور است که باید به آن برسیم افزود: رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب از همه مردم به ویژه جوانان می‌خواهند که اهداف والای شهیدان را محقق کرده و در میدان و در صحنه انقلاب و مجاهدت باشند که عمدتا جهاد فرهنگی و جهاد اجتماعی است.

    فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله الاعظم عنوان کرد: دفع تهدیدات داخلی و خارجی دستاورد بزرگی است که به آن دست یافته‌ایم به طوری که هیچ کشوری از قدرت‌های بزرگ توطئه‌های موفقیت‌آمیزی علیه کشورمان نداشته است که البته خون پاک شهدا بی‌تأثیر نبوده است.

     

    سردار مجیدی: سردار همدانی به توان مردمی اعتقاد داشت

    فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان هم بیان کرد: شهید همدانی با رفتار و منش خود مردم را سازماندهی می‌کرد و این مهم در دفاع مقدس و خاموشی فتنه سال 88 چقدر زیبا توسط ایشان صورت گرفت.

    سردار مظاهر مجیدی گفت: اگر بتوانیم زاویه دید شهید همدانی را در عمل اجرا و بسط دهیم برای آینده انقلاب اسلامی بسیار راهگشاست.

    سردار مجیدی اظهار کرد: امروز در راستای مراسم یک بزرگمردی اینجا هستیم که سالیان سال عمر خود را برای خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات مردم صرف کرد.

    وی با بیان اینکه شهیدهمدانی جز در حوزه نظامی و اقدامات منحصر به فرد در این بخش ویژگی‌های دیگری نیز داشت که ایشان را سرآمد کرد گفت: ویژگی مردمداری و مردم‌دوستی شهید همدانی باعث شد که این شهید در قلب‌ها جای گیرد.

    فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان باور به مردم را از دیگر خصوصیات شهید عنوان کرد و گفت: شهید همدانی با رفتار و منش خود مردم را سازماندهی می‌کرد و این مهم در دفاع مقدس و خاموشی فتنه سال 88 چقدر زیبا توسط ایشان صورت گرفت.

    وی با بیان اینکه تلاش شهید همدانی در مأموریت‌های برون مرزی نیز بر این بود که از مردم جبهه مقاومت استفاده کند زیرا به توان مردمی اعتقاد داشت یادآور شد: اگر بتوانیم زاویه دید شهید همدانی را در عمل اجرا و بسط دهیم برای آینده انقلاب اسلامی بسیار راهگشاست.

    مجیدی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب نیز تأکید شده که از مردم برای رفع مشکلات استفاده شود به هجمه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: هرجا مشارکت مردمی بود توفیق‌ها هم بیشتر حاصل شده است.

     

    وهب همدانی: نگاه فرهنگی و دشمن‌ستیز نگاه انقلاب و امام راحل است

    فرزند شهید همدانی نیز با بیان اینکه شهید همدانی به همه مسائل نگاه فرهنگی داشت گفت: این همان نگاهی است که انقلاب و امام(ره) به شاگردانش انتقال داده است.

    وهب همدانی اظهار کرد: نگاه شهید همدانی به عنوان یک فرمانده صرفا نگاه نظامی نبود و در همه موضوعات نگاه فرهنگی داشتند.

    وی بیان کرد: از ابتدای ورود ایشان به صحنه مبارزات شکل دادن هیأت رزمندگان سپاه همدان و تشکیل کانون بسیج با موضوع دفاع مقدس و ارتباط نزدیکی که با هنرمندان در حوزه هنری داشتند همگی جای صحبت زیادی دارد که مجال بیان آن نیست.

    فرزند شهید همدانی به خاطره‌ای از پدر و ارتباط او با هنرمندان پرداخت و گفت: یکی از هنرمندان هر از گاهی به محل کار سردار می‌رفت که برای برخی خوشایند نبود، وقتی این مسئله به گوش سردار رسید، شهید همدانی گفته بود ایشان چیزی دارد که من و شما نداریم، او هنر خود را در راه انقلاب و شهدا هزینه می‌کند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

    وی به خاطره دیگری از روزهای قبل از سفر آخر شهید همدانی اشاره کرد و افزود: شهید همدانی در جمع خانواده عنوان کرد این سفر، آخرین سفر من است که وقتی با گریه خواهرم مواجه شد او را آرام کرد و گفت اگر من صدای مظلومی را حتی در آمریکا بشونم و بتوانم اثرگذار باشم، از کمک به او دریغ نمی‌کنم.

    همدانی با بیان اینکه نگاه فرهنگی و دشمن‌ستیز نگاه انقلاب و امام راحل است که به جامعه منتقل شده است افزود: این نگاه متعالی است که یک فرمانده نظامی رفتار عاطفی دارد و این از خصوصیات مجاهدین فی‌سبیل‌الله است.

    وی تا‌کید کرد: امروز انقلاب اسلامی ثمره خون‌ شهداست که در اختیار ما قرار گرفته است، گنجی که هر آنچه بتوانیم باید از آن برداشت کنیم و هنر یکی از ظرفیت‌هایی است که این نگاه متعالی را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهد.

     

    ترکاشوند: امیدواریم با آثار هنری ماندگاری مجاهدت‌های شهدا را نمایش دهیم

    امیر ترکاشوند، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان نیز با بیان اینکه از تیرماه برنامه جشنواره حبیب حرم را آغاز کردیم و قرار شد از این منظر آثار هنری را به نظم درآوریم بیان کرد: هرچقدر برای شهدا کار کنیم باز هم کم است، امیدواریم بتوانیم با آثار هنری ماندگاری مجاهدت‌های شهدا به ویژه شهید همدانی را نمایش دهیم.

     

    صیفی کار: ارسال 400 اثر از 23 استان به جشنواره

    دبیر علمی جشنواره سراسری حبیب حرم نیز گفت: به این جشنواره 400 اثر در موضوعات فراخوان از 23 استان ارسال شد.

    محسن صیفی‌کار بیان کرد: 38 عنوان در بخش ادبیات پایداری و مقاومت، 260 عنوان در بخش شعر، 88 قطعه در بخش عکس و 25 اثر در بخش نمایش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

    وی تصریح کرد: آثار ارسالی توسط 19 داور متخصص و صاحب‌نظر داوری شد و بر اساس فرم‌ها و بندهای ویژه امتیاز داده شد.

    در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری حبیب حرم از برگزیدگان چهار بخش شعر، عکس، ادبیات پایداری و مقاومت و نمایش تجلیل و سه جلد کتاب نیز در این آیین رونمایی شد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: