صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: در بازدید نماینده مردم همدان در مجلس، اعضای شورا و شهردار همدان از پروژه میدان میوه و تره‌بار جدید بر تعیین تکلیف این پروژه بر اساس منفعت مردم تأکید شد.

     

    حجت‌الاسلام فلاحی: هیأت امنای میدان میوه و تره بار فعلی نگران برگشت سرمایه خود هستند

    به گزارش خبرنگار هگمتانه، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی صبح روز گذشته طی این بازدید گفت: این پروژه مشکلات زیادی را در برداشته و هزینه‌های زیادی به شهر تحمیل می‌کند هر چه زمان می‌گذرد این قضیه تشدید می‌شود مانند پروژه‌هایی که در شهر معطل مانده و هزینه‌های چند برابری در بر دارد.

    حجت الاسلام احمدحسین فلاحی با بیان اینکه هیأت امنای میدان میوه و تره بار فعلی نگران برگشت سرمایه خود در این پروژه هستند، افزود: بعد از ماجرای پروژه مشابه در یزد سرمایه‌گذاران دچار تردید شدند. با مذاکره‌ای که با هیأت امنا میدان میوه و تره بار صورت گرفت آنها می‌گویند چه تضمینی است که ما الان سرمایه‌گذاری کنیم و غرفه‌ها فروش رود و این سرمایه به ما برگردد باید تهاتر و کلید در مقابل کلید صورت گیرد.

    وی جاده دسترسی و اصل تملک را یکی از مشکلات بزرگ این پروژه عنوان کرد و گفت: حتی در صورت لغو این قراردادها همچنان یک سری از مشکلات وجود دارد.

    فلاحی با بیان اینکه این پروژه باید به عنوان یک پروژه اولویت دار مطرح شود، اظهار کرد: با هزینه‌ای که شهرداری برای تملک دارد حتی با قرارداد جدید چه تضمینی وجود دارد که در وسط کار دوباره این تردیدها پیش نیاید؟

     

    مسگریان: باید پروژه میدان میوه و تره بار جدید تعیین تکلیف شود

    سیدمحمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه برای حل این مسئله نماینده مردم همدان وارد عمل شده است، گفت: میدان میوه و تره بار و این پروژه عظیم دغدغه همه شهروندان، مسؤولان، شهرداری و شورای شهر همدان بوده است و شورا نیز به این مسئله ورود پیدا کرده و این نشان دهنده این است که باید این معضل هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

    وی با اشاره به مسائلی که باعث متوقف شدن این پروژه بوده و همچنان برقرار است، افزود: هیچ چیزی در این پروژه تغییر نکرده است. چرا در طول 3 سال برای این پروژه اقدامی نشده آیا این دلایل رفع شده است که حالا بخواهد ادامه پیدا کند؟

    مسگریان با بیان اینکه باید بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم، افزود: با تشکیل جلسات متعدد باید بیشتر فکر کارشناسی صورت گیرد چرا که شورا هم دغدغه این را دارد که این مسئله و مشکل حل شود و سر و سامان پذیرد و خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

     

    حسینی: باید براساس منفعت شهر و مردم تصمیم گیری کنیم

    شهردار همدان هم با بیان اینکه پیمانکار پروژه انسانی توانمند و قابل احترام است، گفت: قبل از انعقاد این قرارداد باید همه مسائل در آن دیده می‌شد با توجه به تجربه‌ای که در یزد به دست آمده وسط پروژه متوجه شدند فروش آن به مشکل برخورده است و برای مردم همدان هزینه ساز شده است.

    سید مسعود حسینی با تأکید بر اینکه با تغییر سرمایه‌گذاری تمام مسائل حل نمی‌شود، گفت: قطعاً اگر بخواهیم مسیر را ادامه دهیم درویشی اولین و بهترین گزینه است.

    حسینی با اشاره به اینکه هنوز در این پروژه مشکلات پابرجاست، افزود: با تمام مسائلی که در این قرارداد بوده و دچار مشکل شده است براساس اختلافی که به هر دلیلی پیش آمده قانون وارد عمل شده و مشمول ماده 38 شده است و فقط با تمدید دوباره آن زمان را از دست داده ایم.

    وی افزود: اگر قرار باشد قرارداد جدید بسته شود باید با شرایط جدید منعقد شود. ما در این پروژه با سرمایه‌گذار طرف هستیم و اگر بخواهیم پروژه را جلو ببریم باید براساس قرارداد جدید کار صورت گیرد.

    شهردار همدان با بیان اینکه قطعاً نفع ما نفع مردم است، گفت: با یک نظر کارشناسی باید طرح کارشناسی صورت گیرد و تمام جوانب بررسی شود. بحث حقوقی و مالی مدنظر قرار گرفته و براساس موارد شخصی نمی‌توانیم تصمیم بگیریم و باید براساس منفعت شهر و مردم تصمیم گیری کنیم.

     

    علی‌ضمیر: تعطیلی 2 ساله پروژه میدان میوه و تره بار جدید

    معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان نیز با بیان اینکه قرارداد پروژه میدان میوه و تره‌بار در سال 94 منعقد شده است، گفت: با آنکه 6 سال از انعقاد این قرارداد می‌گذرد اما تاکنون کمتر از 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    وحید علی‌ضمیر افزود: ظرف این چند سال یک فرآیند اجرایی پیش رو داشتیم و با وجود جلسات مختلفی که با کنسرسیوم به جهت پیش بردن پروژه داشتیم ولی براساس تعهداتی که داشتند متأسفانه کاری انجام نشده است.

    علی ضمیر با اشاره به اینکه مقرر شده بود در این پروژه 180 غرفه در 4 تیپ با استقرار یک تا 4 ماشین در فاز اول ساخته شود، اظهار کرد: تعهدات شهرداری برای این پروژه از جمله تهیه زمین، صدور پروانه، ایجاد راه دسترسی و رساندن تأسیسات به محل پروژه بوده است که در قبال اینها 25 درصد سهم فروش شهرداری می‌شود.

    وی در ادامه افزود: بنا بر این بوده که با صاحبان 110 غرفه فعال میدان میوه و تره‌بار فعلی توافق صورت گیرد و در قبال آن توافق غرفه داران به این سمت هدایت شوند و شهرداری از سهم خود از فروش غرفه‌ها مغازه آنجا را هم تملیک کند.

    وی با بیان اینکه آیین نامه فروش در هیچ بندی از این قرارداد ذکر نشده است، افزود: با توجه به فضای پروژه مشابه که در شهر یزد اجرا شده، نهایتاً 30 درصد پروژه به فروش رسیده و 70 درصد غرفه‌ها خالی مانده است و مجموعه کنسرسیوم نیز بعد از بسته شدن قرارداد خواهان تضمین خرید از مجموعه همدان می‌شود در صورتی که در هیچ بندی از این قرارداد مطلبی درخصوص آیین نامه فروش مطرح نشده است.

    معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان افزود: در سال 98 در شورای شهر و شهرداری وقت بحث کارشناسی صورت گرفت و آیین نامه فروش مصوبه شورای شهر شد ولی متأسفانه بعد از آن نیز حرکتی صورت نگرفت و طی جلسات زیادی که داشتیم موضوع اجرایی پیش نرفت و بیش از 2 سال است که کار کاملاً تعطیل است.

    وی با اشاره به آیین نامه ماده 38 گفت: در مسیر قرارداد مقرر شده بود که اگر کنسرسیوم به تعهدات خود عمل نکرد قرارداد فسخ می‌شود. سال گذشته با انجام مکاتبات زیاد همچنان قرارداد اجرایی نشد و همین امر موجب شد در اواخر سال گذشته پرونده به محل اختلاف دو مجموعه ارجاع شد و قاضی پرونده با ارائه مدارک رأی مبنی بر فسخ قرارداد صادر کرد.

    وی درخصوص تملیک راه دسترسی به محل پروژه نیز گفت: راه پروژه از جاده تا محل آن 90 قطعه است. همه اینها باید اول تملیک شود که این تملیک روند قانونی سنگینی دارد.

     

    شهرداری به تمام تعهدات قرارداد خود عمل کرده است

    علی‌ضمیر با بیان اینکه هیچ مانعی برای اجرای پروژه ظرف این چند ساله نبوده است، تصریح کرد: هیچ قصوری از جانب شهرداری برای پیش بردن این پروژه صورت نگرفته و تا این مرحله کوتاهی از ناحیه کنسرسیوم بوده چرا که شهرداری به تمام تعهدات قرارداد خود عمل کرده و کارهای قانونی آن انجام شده و می‌توانستیم کار را جلو ببریم.

     

    درویشی: برای اتمام پروژه مهلت دهید

    پیمانکار پروژه میدان میوه و تره بار نیز در این بازدید گفت: این پروژه در کشور همتا و مشابهی ندارد. اگر دوستان نظر مساعدی داشته باشند پروژه جمع شود.

    درویشی بیان کرد: با مشکلات ترددی و ترافیکی میدان میوه و تره بار فعلی همدان می‌توانیم با مهلت 6 ماه کاری فاز ب را که شروع شده به سرانجام برسانیم. در صورتی که اگر کار خوب پیش نرفت مهلت را تمدید نکنید و تسویه حساب انجام شود وگرنه در صورت پیشرفت کار را ادامه دهیم.

    وی با اشاره به اینکه این پروژه با هیچ یک از ساختمان داخل شهر قابل قیاس نیست، گفت: این پروژه فقط 440 هزار مترمربع محوطه سازی دارد. یعنی برابر خود ساختمان محوطه دارد که این هزینه زیادی دارد و تأسیسات، برج نوری و خیابان‌ها و... باید با زیرساخت کاملی احداث شود.

    درویشی خواستار مهلت برای انجام پروژه شد و گفت: نگاه‌ها را تغییر دهیم و به یک سرمایه‌گذار همدانی فرصت دوباره دهید که با یک نیروی جدید به عنوان یک سرمایه‌گذار این پروژه را تکمیل کنیم چرا که منافع اصلی آن را مردم می‌برند.

     

    خوش‌لفظ: فسخ قرارداد زمانبر است

    محمدطاهر خوش لفظ مدیر امور حقوقی شهرداری همدان نیز گفت: فسخ قرارداد از منظر قانونی روند زمانبری خواهد بود. درخصوص نقل و انتقال قرارداد به آقای درویشی مطابق آیین نامه معاملات شهرداری همدان نمی‌توانیم بدون برگزاری کمیسیون معاملات و مناقصات پیمانکاری را منتخب و قرارداد جدید را منعقد کنیم.

    گفتنی است در پایان این بازدید مقرر شد با انجام جلسات متعدد کارشناسی با حضور سرمایه‌گذار، پیمانکار، کارشناسان و بررسی همه جانبه این موضوع تصمیم اتخاذ شود.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: