صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: استاندار همدان گفت: با تلاش نمایندگان اعتبار مستقل 100میلیارد تومان به راه‌آهن همدان ـ ملایر اختصاص یافت که با این کار این مسیر در نهایت از ملایر به بروجرد، درود و خوزستان متصل می‌شود و اقدامی ماندگار برای مردم خواهد بود.

به گزارش هگمتانه، سید سعید شاهرخی در جریان بازدید از طرح آبرسانی شهرستان ملایر با اعلام اینکه به زودی 250 لیتر درثانیه آب وارد شبکه توزیع ملایر می‌شود اظهار کرد: برای عبور از تنش آبی، مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

 

250 لیتر درثانیه به شبکه توزیع آب ملایر اضافه می‌شود

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح آبرسانی از سد کلان، آب شرب مورد استفاده مردم ملایر از کیفیت بیشتری برخوردار می‌شود گفت: امسال توانستیم خط انتقال و تصفیه‌خانه ذیل سد کلان ملایر را افتتاح کنیم.

استاندار همدان با این توضیح که موانع زیادی در مسیر اجرای این طرح بود که برطرف شده است مطرح کرد: در حال حاضر حدود 100 تا 150 لیتر در ثانیه آب وارد این مخزن می‌شود و قرار است به زودی حجم ورودی آب افزایش یابد.

وی ادامه داد: در برنامه توسعه استان یکی از بخش‌هایی که به صورت ویژه به آن توجه شد، تأمین آب کشاورزی و آب شرب برای هم استانی‌ها بود که در این راستا سدهایی طرح‌ریزی، احداث و یا در دست احداث است که نیاز ما را در افق بلندمدت تأمین می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه در سال 98 باوجود بارندگی‌های شدید در سراسر کشور و استان، به واسطه داشتن سدهای اجرا شده و مدیریت خوب منابع آب، کمترین مشکل را داشتیم عنوان کرد: اگرچه امسال با تنش آبی روبه‌رو هستیم اما با توجه به مدیریت منابع آبی متناسب با شرایط امسال به جز همدان، مشکل عمده‌ای نداریم.

وی با این توضیح که برای‌ رفع مشکل آب همدان طرح آبرسانی اضطراری در حال اجرا است بیان کرد: خواستار همراهی صمیمانه مردم استان به ویژه شهروندان همدانی در صرفه‌جویی در مصرف آب هستیم تا تنش آبی را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز گفت: با حمایت و کمک استاندار همدان، فرماندار و نمایندگان ملایر، امسال آب با کیفیت و تصفیه شده سد کلان وارد شبکه توزیع ملایر شد و هم اکنون 150 لیتر در ثانیه آب با کیفیت سد کلان وارد مخزن پشت سپاه و از آنجا وارد شبکه توزیع شهر می‌شود.

"منصور ستوده" افزود: در برنامه داریم رینگ داخلی شهر که سه کیلومتر است و 90 درصد کار آن انجام شده، ظرف هفته آینده کاملا شست وشو شود و ظرفیت تا حدود 350 لیتر در ثانیه برای هر 2 مخزن آب افزایش و وارد شبکه توزیع شرب شهری شود.

وی ادامه داد: قرار است تا افق 1415 از سد کلان ملایر 12 میلیون مترمکعب آب شرب برای شهر تأمین شود که به طور کامل انجام شده است.

ستوده بیان کرد: همچنین قرار است در طول مسیر 500 هزار مترمکعب به شهرک صنعتی مرویل و یک میلیون مترمکعب حقابه برای روستاهای در مسیر سد کلان تخصیص داده شود.

 

با جدیت به دنبال اجرای منطقه ویژه اقتصادی "سامن" هستیم

استاندار همدان همچنین در جمع طلاب شهرستان ملایر گفت: با تلاش نمایندگان اعتبار مستقل 100میلیارد تومان به راه‌آهن همدان ـ ملایر اختصاص یافت که با این کار این مسیر در نهایت از ملایر به بروجرد، درود و خوزستان متصل می‌شود و اقدامی ماندگار برای مردم خواهد بود.

شاهرخی با بیان اینکه از ابتدا برنامه توسعه استان همدان و شهرستان‌ها را در افق بلندمدت ترسیم کردیم اظهار کرد: با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم، مسیر حرکت دولت در این استان ریل‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه راهبردی سه ساله‌ای را برای استان و شهرستان‌ها تدوین کردیم افزود: امروز در پایان بخش سوم برنامه اول راهبردی توسعه استان هستیم.

استاندار همدان با این توضیح که توسط تیمی متخصص برنامه پنج سال آینده استان را نیز در دست تدوین و ترسیم داریم مطرح کرد: داشتن برنامه عملیاتی سبب می‌شود دچار روزمرگی نشویم.

وی با تشریح وضعیت شهرستان ملایر نیز عنوان کرد: ملایر درصد بالایی از شاخص‌های برنامه سه ساله راهبردی توسعه را محقق کرده است.

شاهرخی اظهار کرد: رویکرد ما در استان توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بود که در این راستا 118 هکتار کشت گلخانه‌ای در ملایر طراحی شده و در دست اجرا است.

 

سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان در بخش فروسیلیس ملایر

وی با اعلام اینکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان در شهرک صنعتی جوکار که مختص فروسیلیس و فرآوری سیلیس است، سرمایه‌گذاری شده است ادامه داد: با جدیت به دنبال اجرای منطقه ویژه اقتصادی "سامن" هستیم و اعتبار مورد نیاز برای شروع عملیات آماده‌سازی آن را نیز اختصاص داده‌ایم.

استاندار همدان همچنین از آغاز تملک اراضی شهرک صنعتی ازندریان حبر داد و افزود: پس از اجرای این طرح، اجرای مرحله دوم شهرک صنعتی مبلمان منبت ملایر نهایی شده است.

وی با این توضیح که با توجه به گسترش صنعت در ملایر چاره‌ای جز احداث مجوز نیروگاه 500 مگاواتی نداشتیم مطرح کرد: در دیدار اخیر با وزیر نیرو مقرر شد از آخرین فناوری روز دنیا در احداث این نیروگاه استفاده شود.

شاهرخی افزود: با تلاش نمایندگان اعتبار مستقل 100 میلیارد تومانی برای راه آهن همدان ـ ملایر گرفتیم که در نهایت از ملایر به سمت بروجرد، درود و خوزستان متصل می‌شود و اقدامی ماندگار برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما در استان ایجاد فضای همدلی و دوری از حاشیه‌ها بود که بتوان در این فضا به نفع مردم حرکت کرد اظهار کرد: آنچه که در سخنرانی‌های ائمه جمعه استان و تریبون‌های نماز جمعه دیدیم، چیزی جز عدل، انصاف و صداقت و بیان مشکلات، مطالبات و درخواست‌های مردم نبود که قابل تقدیر است.

استاندار همدان با بیان اینکه در این مدت اجازه ندادیم کسی در استان وارد حاشیه شود عنوان کرد: روند ایجاد حاشیه‌ها را در استان و شهرستان‌ها به عنوان یک امر ناپسند قطع کردیم به همین دلیل استان همدان در تمامی اتفاق‌هایی که در کشور افتاد، هیچگاه محرک نبود.

 

اختصاص 100 میلیون تومان به حوزه‌های علمیه ملایر

استاندار همدان یادآور شد: هر سال از سرجمع اعتبارات استانی مبلغی را برای تکمیل، تجهیز و اداره حوزه‌های علمیه به صورت جداگانه اختصاص می‌دهیم که این رقم امسال افزایش خواهد یافت.

شاهرخی با اشاره به طرح مسایل و مشکلات حوزه‌های علمیه شهرستان ملایر قول مساعد داد: مبلغ 100 میلیون تومان برای هزینه‌های جاری اختصاص می‌دهیم که بین 9 حوزه علمیه به تناسب نیاز توزیع و طی 10 روز آینده واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای عملیات اجرایی مصلی ملایر نیز اعتبارات خوبی اختصاص یافته است، اظهار کرد: بدهی حوزه‌های علمیه و مصلی ملایر به دستگاه‌های دولتی به طور کامل فهرست شود تا به صورت تهاتر بتوانیم پرداخت کنیم.

گفتنی است؛ در نشست مشترک استاندار همدان با امام جمعه ملایر، فرماندار ویژه ملایر، علما، روحانیان و مدیران حوزه‌های علمیه شهرستان ملایر مسائل و مشکلات این حوزه مطرح و قول‌های مساعدی از سوی استاندار همدان داده شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: