صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۲۸
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۱

امروز: ۲۸ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 16

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه ورزش: مدیرکل ورزش‌ و جوانان استان همدان از خرید امتیاز یک تیم لیگ یکی برای تیم فوتبال پاس خبر داد.

حمید سیفی اظهار کرد: روز چهارشنبه 24 شهریورماه، جلسه‌ای با تیم فروشنده داریم تا بتوانیم امتیاز یک تیم لیگ یکی را برای تیم پاس، خریداری کنیم.

سیفی با بیان اینکه همه کارها بر عهده خریدار از بخش خصوصی است و ما فقط هماهنگ کننده کارها هستیم، ادامه داد: تلاش ما این است که تیم فوتبال پاس در لیگ یک، حضور داشته باشد و روز چهارشنبه نتیجه درخواست ما مشخص می‌شود.

مدیرکل ورزش‌وجوانان استان همدان، مطرح کرد: در صورت حضور تیم پاس در لیگ یک، امتیاز این تیم در لیگ دسته دو به مدت 10 سال به بهره‌بردار واگذار خواهد شد.

سیفی در رابطه با شایعات واگذاری امتیاز تیم شهرداری همدان به تیم فوتبال پاس، گفت: شهرداری تیمی است که با زحمت خود به لیگ دسته اول رسیده و به هیچ عنوان تصمیم واگذاری امتیاز این تیم به تیم پاس را نداریم.

وی ادامه داد: تیم پاس، امکانات و زیرساخت حضور در لیگ یک را دارند بخش خصوصی نیز مسؤول تأمین مالی تیم است بنابراین مشکلی برای حضور در لیگ یک نداریم و ورزشگاه‌هایی مانند ورزشگاه شهید حاجی‌بابایی مریانج، ورزشگاه شهید مفتح همدان و ورزشگاه علیمرادیان نهاوند در حد حضور در لیگ برتر هستند.

 

 فروش امتیاز در لیگ یک ممنوع نیست

در حالی که بر اساس مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال انتقال امتیاز در لیگ برتر ممنوع است تیم‌های دسته اولی می‌توانند امتیاز خود را انتقال دهند.

به تازگی باشگاه بادران امتیاز حضور در لیگ یک را به تیم شمس آذر قزوین انتقال داده و تیم خوشه طلایی هم در تلاش برای واگذاری امتیاز است. از سویی گفته می‌شود استقلال خوزستان هم تمایلی به ادامه حضور درلیگ یک ندارد و می‌کوشد امتیاز خود را به یکی از تیم‌های خواهان انتقال دهد، هر چند هیأت فوتبال استان خوزستان اعلام کرده با واگذاری امتیاز این تیم به خارج از استان مخالفت خواهد کرد.

فریبرز محمود زاده، مسؤول برگزاری بازی‌های دسته اولی در خصوص جابجایی امتیاز‌ها در لیگ یک می‌گوید:«در لیگ یک محدودیت‌های انتقال امتیاز را مثل لیگ برتر نداریم و اگر باشگاهی می‌خواهد امتیازش را انتقال بدهد، باید پس از انجام تأییدیه‌های لازم از مبادی ذی ربط این کار را انجام بدهد. در مورد بادران تهران هم باید بگویم تا این لحظه هیچ مکاتبه رسمی نه از سوی تیم بادران و نه از استان قزوین به سازمان لیگ ارسال نشده و تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم بادران تهران از نظر سازمان لیگ همچنان در لیگ یک حضور دارد.»

 

قرار است فصل جدید بازی‌های دسته اول از 19 مهر با حضور 18 تیم آغاز شود. تیم‌ها برای اینکه حضور خود را در فصل جدید بازی‌ها قطعی کنند تا 10 مهر باید دست کم نام 14 بازیکن خود را در سازمان لیگ ثبت کنند. در غیر این صورت از حضور آنها در فصل جدید بازی‌ها خودداری خواهد شد. هم چنین شهرداری همدان، مس شهر بابک و ویستا توربین سه تیم تازه وارد از لیگ 2 به لیگ یک هستند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: