صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Mar) 28

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: همدان فارغ از اینکه شهر تاریخی است، می‌تواند به ‎عنوان یک شهر مذهبی در کشور به‌منظور جذب گردشگر بیشتر معرفی شود.

    به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی در دومین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورا که در فرهنگسرای الوند برگزار شد؛ گفت: از آنجایی که شهر همدان دارای ظرفیت‌های گردشگری مذهبی است، می‌تواند چهارمین شهر مذهبی کشور باشد؛ همچنین این منطقه در مسیر زیارتی عتبات و کربلای معلی قرار دارد؛ از این‌رو باید مجدد مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

    به گفته وی؛ گردشگری یکی از اولویت‌ها و رویکردهای اساسی کمیسیون فرهنگی شوراست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ از این‌رو رفع تمامی موانع آن پیگیری خواهد شد.

    صفری‌افلاکی با اشاره به اینکه کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، یک مجموعه تخصصی است که در این حوزه کمک خواهد کرد؛ افزود: برای حفظ آثار تاریخی و گردشگری، یک عزم ملی نیاز است.

    وی بر ضرورت تشکیل ستاد حفظ آثار گردشگری و تاریخی تأکید کرد و معتقد است: در این زمینه تمامی ارگان‌های مربوطه باید همراه باشند و یک کار ستادی شکل بگیرد.

    رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر همدان همچنین با بیان اینکه حافظ جایگاه بوعلی‌سینا به معنای واقعی آن بوده‌ایم؛ گفت: شهر همدان با بهره‌گیری از ظرفیت این چهره و شخصیت بین‌المللی می‌تواند در حوزه طب سنتی برند باشد و نسبت به راه‌اندازی مرکز درمان طب سنتی و گسترش پرورش گیاهان دارویی اقدام شود.

    صفری‌افلاکی با توجه به اینکه همدان در چند دهه گذشته در زمینه کیفیت نان در کشور زبانزد بوده است؛ پیشنهاد داد: می‌توان با فعال ساختن مجدد این فعالیت صنفی، نان سبوس‌دار را به عنوان سوغات همدان تولید و توزیع کرد؛ زیرا متأسفانه در زمینه تولید انگشت‌پیچ و حلوا زرده موفق عمل نشده است.

     مسگریان: ضرورت تقویت گردشگری در حوزه مدیریت‎ شهری

    رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه گفت: فرهنگسرای الوند در سال 1383 خریداری شد و یکی از فرهنگسراهای موفق شهرداری همدان محسوب می‌شود که دارای فضای بسیار خوب برای جذب گردشگر و عملیاتی شدن فعالیت‌های مربوطه است.

    محمود مسگریان تقویت گردشگری را یکی از ضروریات مهم در حوزه مدیریت ‎شهری برشمرد و افزود: این حوزه اثربخش باید مورد توجه مسؤولان امر قرار گیرد.

    وی با اشاره به ادغام حوزه گردشگری در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، توضیح داد: این مهم به معنای بی‌توجهی به بخش گردشگری نیست؛ بلکه در راستای تقویت آن صورت گرفته است.

    مسگریان با تأکید بر اینکه نباید از ظرفیت‌های گردشگری همدان غافل ماند؛ ادامه داد: شورای شهر همدان، توجه به حوزه گردشگری را در دستور کار دارد؛ از این‌رو به‌منظور تقویت این حوزه، آماده همکاری و همراهی با معاونت گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان است و از لوایحی که در این زمینه از سوی شهرداری ارائه شود، حمایت می‌کند.

     نظری: ضرورت آسیب‎ شناسی استقرار دفتر یونسکو در همدان

    نایب رئیس شورای شهر همدان هم در این نشست با اشاره به اینکه استقرار دفتر نمایندگی یونسکو در شهر همدان باید آسیب‌شناسی شود؛ گفت: در صورت اعلام نظر کارشناسانه مبنی بر مفید بودن استقرار این دفتر، باید این مهم مورد پیگیری قرار گیرد. سعید نظری خطاب به مسؤولان استان و مدیران شهرداری عنوان کرد: برای دوران پساکرونا باید برنامه‌ریزی مدون و جامعی تدوین شود.

     بادامی‌نجات: تحول گردشگری از الزامات شهر همدان است

    عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: تحول گردشگری در مدیریت‌شهری قطعا در دوره ششم مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ زیرا از الزامات شهر همدان محسوب می‌شود.

    حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه متأسفانه بحران کرونا، فعالیت گردشگری را کمرنگ کرده است؛ افزود: مدیریت‌شهری همدان در دوره پنجم، چندین اقدام خوب در حوزه ملی و بین‌المللی انجام داده است که این رویداد‌های ملی و بین‌المللی چه داخل و چه خارج از کشور، در راستای شناساندن کهن‎‌شهر همدان بسیار اثربخش بود.

    وی با تأکید بر اینکه تقویت حوزه گردشگری در ارتقای سطح حوزه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی بسیار تأثیرگذار است؛ اظهار کرد: نهادهای بین‌المللی به‌عنوان تبلیغات خارجی برای شناساندن ظرفیت‌های شهر همدان کمک خوبی می‌کند.

    به گفته بادامی‌نجات؛ انتظار ‌می‌رود روند خواهرخواندگی‌ها ادامه یابد تا از تمامی ظرفیت‌های موجود برای معرفی شهر همدان بهره‌مند شویم.

    وی معتقد است: همدان در حوزه گردشگری، کمتر از شهرهای بزرگ اصفهان، شیراز و... نیست؛ از این‌رو باید ظرفیت‌های تاریخی این منطقه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

     حیدری: ضرورت به‌کارگیری ابتکار برای خروج گردشگری از رکود

    رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر همدان نیز گفت: بحران بیماری کرونا موجب شده است تا بخشی از ظرفیت‌های گردشگری را از دست بدهیم؛ از این‌رو مدیریت این وضعیت بسیار دشوار است، اما معتقدم در صورت به‌کارگیری ابتکار و خلاقیت می‌توان حوزه گردشگری را از رکود نجات داد.

    مهدی حیدری همچنین با تأکید بر اینکه باید وضعیت فعالیت تله‌کابین در محدوده کوهستان الوند تعیین‌تکلیف شود؛ عنوان کرد: ارائه محصولات و خدمات غرفه‌هایی که در میدان میشان برپا شده‌اند، باید با مباحث فرهنگی و گردشگری سنخیت داشته باشد.

     وجدی‌هویدا: رویکرد گردشگری سازمان فرهنگی، بین‌المللی است

    رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان هم در این جلسه گفت: رویکرد اصلی این سازمان در حوزه گردشگری به‌منظور معرفی هر چه بهتر داشته‌های طبیعی و تاریخی این شهر در سطوح شهری، شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی تعریف می‌شود که بیشترین تمرکز هم در حوزه بین‌المللی است.

    روح‌ا... وجدی‌هویدا با توجه به اینکه شهرداری‌های اصفهان و تهران به‌صورت مستقل، فعال و اثربخش در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور دارند؛ اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری همدان برای حضور اثرگذار در نمایشگاه‌های داخلی و خارج کشور به‌منظور معرفی هرچه بهتر کهن‌شهر همدان و حتی استان، برنامه‌ریزی مدونی دارد.

    وی با تأکید بر اینکه شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند نقش اساسی و محوری در توسعه شهر و استان همدان ایفا کنند؛ افزود: یکی از معیارهای مهم توسعه شهر، موضوع فرهنگ است؛ از این‌رو اگر می‌خواهیم به سرمنزل مقصود برسیم و شهری پویا و توسعه‌یافته داشته باشیم باید توجه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ سازی داشته باشیم.

    وجدی‌هویدا؛ لازمه‌ شهر خوب را آگاهی شهروندان از حقوق و تکالیف آنها دانست و گفت: قصد داریم با رویکرد فرهنگ سازی بیشتر بین هم‌استانی‌ها و شهروندان همدانی به‌منظور معرفی شهر و استان همدان متمرکز شویم تا تک تک هم‌استانی‌ها و شهروندان همدانی، مُبلغ و میزبان خوب در استان باشند.

    رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه شهر همدان، مرکز استان است؛ اظهار کرد: باید علاوه بر معرفی داشته‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری شهر همدان، بر روی داشته‌های شهرستان‌های 9گانه هم متمرکز شویم تا سایر مناطق استان در حاشیه قرار نگیرند.

     شیری: ثبت جهانی آثار تاریخی همدان پیگیری شود

    معاون گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های موجود گردشگری در شهر همدان، در این منطقه گردشگری در سطح هجدهم قرار گرفته‌ایم.

    علی‌اصغر شیری اظهار کرد: متأسفانه هیچ یک از آثار تاریخی همدان به ثبت جهانی نرسیده است که این مهم باید پیگیری شود.

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه تغییر کارکرد مجتمع عین‌القضات همدانی از بخش اداری به گردشگری یکی از اقدامات خوب سازمان فرهنگی شهرداری همدان است؛ گفت: وضعیت انتقال موزه آمادای دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به یکی از فرهنگسراهای شهرداری به مرحله نهایی رسیده است و به‌زودی استقرار خواهد یافت که به ظرفیت گردشگری شهر اضافه می‌ شود.

    شیری همچنین راه‌اندازی مرکز پژوهشی مادستان به‌عنوان مرکز همدان‌شناسی؛ پیگیری مرکز آموزش شهروندی در تمامی حوزه‌ها و همچنین راه‌اندازی دفتر خواهرخواندگی را از دیگر اقدامات خوب حوزه مدیریت‎ شهری همدان برشمرد.

    معاون گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی ‌سازمان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری، برگزاری هفته‌های فرهنگی است که اجرایی خواهد شد؛ عنوان کرد: حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارج کشور و همچنین استقرار دفتر نمایندگی در این حوزه به‌منظور معرفی شهر تاریخی همدان بسیار اثرگذار است.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: