صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۲

امروز: ۲۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 17

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: امام جمعه همدان با تأکید براینکه قانون را باید به نفع مردم تغییر داد و نامناسب بودن قانون نیز دلیلی بر انجام فساد نمی‌شود گفت:‌ نخبگان برای طراحی ساختارهای عادلانه اقتصادی به کمک دولت بیایند.

به گزارش هگمتانه، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان درباره توصیه رهبر معظم انقلاب به دولتمردان درباره عقب بودن کشور از مسئله عدالت اظهار کرد: از جمله مسائلی که در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی در همه بخش‌هاست.

وی با این توضیح که برای نزدیک شدن به عدالت و مبارزه با فساد که شعار دولت است صرفا استفاده از مدیر خوب و کارآمد کافی نیست افزود: آنچه که سبب بروز فساد در جامعه شده است برخی قوانین است که فسادزا هستند بنابراین اگر این قوانین اصلاح نشوند حتی اگر مدیری کارآمد باشد نیز کاری پیش نمی‌رود.

امام جمعه همدان مسئله اصلاح ساختار فرهنگی٬ سیاسی و اقتصادی را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و بیان کرد: اگر بخواهیم عدالت رخ دهد باید ساختارها اصلاح شود چرا که اگر ساختاری غیر عادلانه و فاسد باشد مدیرکارآمد٬ کارآمدی خود را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه اگر ساختارهای اقتصادی ما ناسالم و غیرعادلانه باشد به گونه‌ای که برخی حقوق‌های بالا گرفته اما برخی درآمدهای بسیار پایین داشته باشند مدیرکارآمد هم نمی‌تواند تغییرات زیادی ایجاد کند مطرح کرد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید به دولت برای طراحی ساختارهای عادلانه اقتصادی کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: علاوه بر اصلاح قوانین و ساختارهای کشور٬ نیازمند بازسازی مدیریتی انقلابی در همه عرصه‌ها هستیم بنابراین همه ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور نیازمند تغییر هستند.

وی با تأکید براینکه قانون را باید به نفع مردم تغییر داد و نامناسب بودن قانون نیز دلیلی بر انجام فساد نمی‌شود گفت:‌ قانونی را که سبب بروز ظلم به کسی می‌شود باید به دیوار کوبید.

آیت‌الله شعبانی درباره انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر همدان نیز عنوان کرد: شهردار منتخب و اعضای شورای شهر باید مواردی مانند تسهیل در صدور پروانه‌های ساختمانی که سبب گران شدن مسکن می‌شود٬ تعیین تکلیف اراضی و املاک افرادی که که در طرح‌های شهری قرار می‌گیرند٬ مشکلات ناوگان شهری و توسعه نامتوازن شهری را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز عملیات قراویز بیان کرد: به واسطه نفوذ منافقین عملیات 11 شهریور لو رفت و بیش از 62تن از رزمندگان در این نبرد به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد (ع) نیز عنوان کرد: امام سجاد از سال61 که جریان کربلا رخ داد تا سال 95 هجری یعنی 35 سال بر امام حسین(ع) اشک ریخت.

وی ادامه داد: در دوران این امام معصوم (ع) فضای تقیه و خفقان بسیار زیاد بود فضایی که در دوران امام موسی کاظم (ع) نیز مشاهده می‌شود به همین دلیل امام سجاد(ع) وقتی به امامت رسیدند تنها پنج نفر امامت ایشان را قبول داشتند.

به نقل از تسنیم، آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در این باره می‌فرمایند در تمام حجاز20 نفر که محب ما اهل بیت (ع) باشد پیدا نمی‌کنید توضیح داد:آنقدر فضا بر امام سجاد (ع) سخت بود که باوجود رخ دادن سه قیام ایشان با هیچ یک همراهی نکردند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: