صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه محله ما - راضیه مهری: چند روز بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا باقی نمانده است. هرچه جلوتر می‌رویم گمانه زنی‌ها برای اینکه چه کسی رای می‌آورد و چه کسی نامزد اصلح است در بین مردم بیشتر و بیشتر می‌شود.

    در میان مردم همدان و اهالی محله‌های شهر همدان نیز این تکاپو از مدتی قبل شکل گرفته و مردم سعی می‌کنند از افراد آگاه در مورد انتخاب شخص اصلح برای ریاست جمهوری اطلاعاتی کسب نمایند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

    اما خاطرات افراد مسن‌تر و قدیمی‌های هر محله‌ای از برگزاری دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری در محلات شهر همدان و نیز فعالیتی که برای این دوره دارند حتما شنیدنی و جالب خواهد بود.

     

    صادقیان: رای آری به جمهوری اسلامی رای به اسلام و استقلال کشور بود

    حسین صادقیان، عضو هیأت امنای مسجد بزرگ شریف الملک در این خصوص به خبرنگار هگمتانه گفت: یادم می‌آید زمانی که رای گیری درباره اصل جمهوری اسلامی بود و مردم باید رای آری یا نه خود را به صندوق‌ها می‌انداختند، عده بسیار زیادی در مسجد جامع شهر همدان جمع شده بودند به طوری که دیگر جای خالی پیدا نمی‌شد و حضرت آیت‌ا... شهید مدنی صحبتی برای مردم ایراد کردند.

    وی با اشاره به سخرانی شهید مدنی درخصوص تفهیم رای آری یا نه به جمهوری اسلامی برای مردم افزود: ایشان گفتند رای آری به معنای رای به اسلام و استقلال کشور و موافقت با ارزش‌های اسلامی است و رای ندادن یعنی مخالفت با ارزش‌های دینی و نیز مخالفت با استقلال کشورمان.

    صادقیان ادامه داد: طبق گفته شهید مدنی کسانی که می‌خواهند با شیطان مبارزه کنند و به دنبال استقلال کشور و حفظ ارزش‌های دینی ما هستند باید روی نه پا بگذارند و رای آری را به صندوق بیندازند دقیقا مانند امروز که همه باید رای بدهند تا ارزش‌های ما حفظ شوند.

     

     بعضی با وضو پای صندوق‌های رای می‌روند

    حسین صادقیان یکی از خاطرات رای گیری‌های سال‌های گذشته در دهه‌های اول برپایی انتخابات ریاست جمهوری را حضور بسیاری از افراد با وضو پای صندوق‌های رای خواند و گفت: در آن زمان افراد قدیمی و متدین معتقد بودند که وقتی پای صندوق رای حاضر می‌شوند درواقع یک وظیفه دینی و شرعی را به انجام می‌رسانند بنابراین باید وضو داشته باشند.

    وی با بیان اینکه هنوز هم هستند کسانی که با وضو برای رای دادن می‌روند افزود: این افراد رای دادن را یک امر مقدس می‌دانند و قربه الی الله برای شرکت در انتخابات حاضر می‌شوند.

    وی اضافه کرد: هرچند همگی با انواع و اقسام مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستیم اما افراد انقلابی می‌دانند که با وجود مشکلات فراوانی که همه مردم دارند، برای اینکه نظام جمهوری اسلامی باقی بماند و عزت و استقلال مسلمانان تقویت شود باید در انتخابات شرکت نمود و نباید این وظیفه ملی و اخلاقی را از یاد برد.

    صادقیان تأکید کرد: برای دفاع از خون شهیدان و حراست از ارزش‌های ملی کشورمان علی رغم همه مشکلات و برخلاف میل دشمنانمان باید در انتخابات حضور به هم رسانیم.

     

     همه مردم اول وقت برای رای دادن می‌آمدند

    حسین صادقیان یکی دیگر از خاطرات دوره‌های گذشته برگزاری انتخابات را حضور اول وقت همه مردم در انتخابات ذکر کرد و گفت: یادم می‌آید که اول صبح پای همه صندوق‌های رای آنقدر شلوغ می‌شد که بعضی‌ها مجبور می‌شدند بروند و سر ظهر دوباره برای رای دادن حاضر شوند.

    وی ادامه داد: مردم معتقد بودند که شاید تا پایان روز عمرشان کفاف ندهد بنابراین تا می‌توانستند سعی می‌کردند اول وقت برای انتخابات پای صندوق‌ها بروند اما امروز این دیدگاه کمی کمرنگ‌تر از گذشته شده و حتی بعضی باوجود اینکه وقتشان آزاد است اما آخر وقت را برای رای دادن انتخاب می‌کنند.

    صادقیان افزود: قبلا مردم زیر آفتاب صبح تا ظهر در صف‌ها عرق می‌ریختند چون معتقد بودند به خاطر خدا این کار را می‌کنند و شاید یک ساعت دیگر در این دنیا نباشند که به تکلیف دینی خود پاسخ دهند.

     

     مردم محله بین النهرین از یک ماه پیش به مساله انتخابات حساس شده اند

    وی با اشاره به اینکه مردم محله بین النهرین در مسجد شریف الملک حداقل از یک ماه پیش به مساله انتخابات حساس شده اند و اکثرا پیگیر فعالیت‌های نامزدها هستند اضافه کرد: خیلی از مردم بخصوص برای انتخاب اعضای شورای شهر به دنبال ارائه فهرست نهایی انقلابیون از طرف افراد آگاه هستند.

    عضو هیأت امنای مسجد بزرگ شریف الملک ادامه داد: من فکر می‌کنم در مسجد دست کم 70 تا 80 درصد مسجدی‌ها برای انتخابات مشارکت داشته باشند و در مجموعه مسجدی ها، اهالی محل و شهروندان همدانی نیز که به امر انتخابات حساس هستند مشارکت نزدیک به 50 درصد خواهد بود.

    حسین صادقیان افزود: ما در تریبون مسجد درباره اصل مشارکت به عنوان یک وظیفه دینی و ملی با مردم صحبت می‌کنیم اما هر کس باید خودش تحقیق کند و افراد متخصص را برای شورا و فرد اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب نماید.

    وی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را موجب تقویت نظام، مردم و امنیت کشور دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ذهن اکثریت مردم بر شرکت در انتخابات است و خوشبختانه بی تقاوتی بین مردم به ویژه مسجدی‌ها در این مورد دیده نمی‌شود.

     

    خوش خویی: وجدان پاک مردم نامزد اصلح را انتخاب می‌کند

    منصور خوش خویی، مسئول همیاران محله آقاجانی بیگ نیز با اشاره به روند انتخاب خودش در جایگاه ریاست همیاران محله به خبرنگار هگمتانه گفت: من برای ریاست شورا داوطلب نشده بودم اما با درخواست مردم در این سمت قرار گرفتم، ریاست جمهوری هم باید خواسته ملت باشد.

    وی ادامه داد: به لحاظ اعتمادی که مردم محل به من داشتند و تعاملی که به عنوان یک استاد دانشگاه با اهالی و مساجد محل داشتم این اعتماد جلب شد و مردم خودشان از من خواستند که نامزد همیاران محله شوم.

    خوش خویی با بیان اینکه وجدان اجتماعی ما یک وجدان پاک است و جذب افرادی می‌شود که خادم مردم هستند افزود: مردم وقتی خدمت گزاران واقعی خود را می‌شناسند و با توجه به کارنامه فعالیت اشخاص به صداقت و دلسوزی آنها پی می‌برند انتخاب درستی انجام می‌دهند و خودشان از فرد شایسته برای نامزد شدن دعوت می‌کنند.

    وی مردمی و خادم بودن را یک ملاک اساسی در انتخاب نامزد اصلح دانست و اضافه کرد: وجدان جامعه ما به خوبی این مساله را تشخیص می‌دهد مگر اینکه ترفند‌های تبلیغاتی دشمنان مردم را فریب دهد و آنها را به سمت یک انتخاب اشتباه بکشاند.

     

     عملکرد نیک نیازی به تبلیغات ندارد

    این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه مردم برای انتخاب عملکرد افراد را ملاک قرار می‌دهند گفت: عملکرد نیک نامزدها برای انتخاب شدن آنها کافی است و دیگر نیازی به تبلیغات هم ندارند هرچند که نباید اجازه داد مردم دوباره تحت تأثیر دشمنان در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی فریب دشمنان را بخورند و انتخاب غلطی انجام دهند.

    منصور خوش خویی به وضعیت امروز جامعه و مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرد و ادامه داد: همه مردم انتقاد جدی به وضع کنونی دارند و منتظر برگزیده شدن یک فرد خدوم هستند در کارنامه کاری اش خدمت گزاری به مردم کاملا مشخص و آشکار باشد.

    وی اضافه کرد: مردم متوجه این مساله هستند که کسانی که شریک شکل گیری وضعیت امروز جامعه هستند کارآمدی لازم برای خدمت به مردم را ندارند و خود مردم هم می‌خواهند با یک انتخاب شایسته انتخاباتی عالی را برگزار نمایند.

    خوش خویی در رابطه با جو موجود در جامعه به ویژه محله آقاجانی بیگ شهر همدان در نزدیکی انتخابات عنوان کرد: تجمعات مردم در مساجد و اماکن عمومی نسبت به دوره‌های قبلی به دلیل بیماری کرونا کمتر است اما آن طور که بین اهالی محل صحبت می‌شود مردم کاملا آگاه هستند که فرد شایسته و خدوم را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

     

    یوسفی: به پیروی از رهبرمان جزء اولین رای دهندگان باشیم

    محمدصالح یوسفی، مسئول همیاران محله شهید مدرس نیز با ذکر خاطراتی از انتخابات دوره‌های قبلی ریاست جمهوری به خبرنگار هگمتانه گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حضور حداکثری در انتخابات تأکید دارند و خود ایشان اولین کسی هستند که رایشان را در صندوق می‌اندازند پس ما هم باید به پیروی از رهبرمان جزء اولین رای دهندگان باشیم.

    وی افزود: در دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری، من و خانواده ام به تاسی از رهبر انقلاب، جزء اولین افرادی بودیم که پای صندوق حاضر می‌شدیم و این بهترین خاطره من است که از رهبرم در این زمینه الگو می‌گیرم.

    یوسفی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در این خصوص که فرمودند همه باید پای صندوق رای حاضر شوند، ادامه داد: بعد از آن سخنرانی بود که حضور گسترده مردم پای صندوق‌ها شکل گرفت و خاطره‌ای زیبا برای ملت رقم خورد.

    وی با بیان اینکه دشمنان همواره با پخش شایعات بر روی روح و روان مردم کار می‌کنند گفت: در دوره  قبل شاهد بودیم که انتخاب یک نامزد اصلح مورد نظر مردم بود اما برخی مردم را ترساندند و مردم نتوانستند انتخاب درستی داشته باشند.

     

     خوشبختانه بعضی افرادی نامزد شده اند که قابل اعتمادند

    یوسفی تأکید کرد: مردم باید آگاه باشند و بدانند که خوشبختانه امروز بعضی اشخاصی نامزد شده اند که قابل اعتمادند.

    وی افزود: طبق گفته شهید سلیمانی مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید گمراه نشوید پشت سر رهبر باشید، همیشه باید چشم و گوشمان به فرمایشات رهبری باشد تا در این گونه مواقع راهمان را گم نکنیم.

    محمدصالح یوسفی به راه‌اندازی یک ستاد حقوق دانان حامی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مجتمع امام علی(ع) کوی شهید مدرس اشاره کرد و گفت: به همراه برخی دوستان انقلابی متشکل از قضات بازنشسته، وکلا، دانشجویان، سردفترداران و... ستادی برای حمایت از یک نامزد راه‌اندازی شده است.

    وی افزود: من به عنوان یک وکیل با همراهی جوانان و پیشکسوتان کوی شهید مدرس، حمایت خود را از نامزد مورد نظرمان اعلام کرده ایم و در این کوی فعالیت‌های تبلیغاتی را انجام می‌دهیم تا مردم نیز انتخاب درستی داشته باشند.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: