صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: پنجمین جلسه کارگروه بررسی طرح ساماندهی ورودی شهر با حضور شهردار همدان، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری، معاون شهرسازی و معماری شهردار، مدیران منطقه 3 و 4 همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3 همدان، پس از ارائه طرح توسط مشاور پروژه و بررسی جزئیات آن مقرر شد پس از اصلاح جزئی، عملیات تملک اراضی مورد نیاز طرح و عملیات عمرانی طی هفته‌های آتی آغاز شود.

شهردار همدان در این جلسه با تأکید بر اینکه ورودی‌های شهر جزء هویت شهری بوده و ساماندهی آن باید انجام شود اظهار کرد: با توجه به ضرورت تحقق این مهم، پیشنهاد موضوع با کارشناسان و مدیران امر مورد بررسی و طرح موضوع قرار گرفت.

عباس صوفی با بیان اینکه ضمن بررسی طرح مقرر شد عملیات تملک اراضی که حدود 1000 مترمربع است توسط شهرداری منطقه 4 انجام شود گفت: پس از اتمام تملک اراضی، عملیات عمرانی ساماندهی میدان فرودگاه توسط شهرداری منطقه 3 با فوریت آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ساماندهی ورودی بلوار بهشت از سمت ملایر گفت: ساماندهی این بلوار از سال‌های قبل در دستور کار مدیریت شهری بوده که یکی از صنوف شغلی که باید در این ساماندهی مورد توجه قرار گیرد سنگ‌ مزارفروشان هستند.

شهردار همدان با بیان اینکه طی سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد توسط شهرداری منطقه 3 با هیأت مدیره و رئیس اتحادیه سنگ و مصالح‌فروشان به توافقاتی رسیدیم اضافه کرد: مقرر شد 72 واحد تجاری توسط شهرداری منطقه 3 در قالب «مجتمع فروش سنگ مزار» در بلوار آیت‌الله موسوی جنب باغ بهشت احداث و تحویل داده شود تمامی واحد‌های مدنظر به همت شهرداری منطقه سه درسال گذشته احداث وآماده تحویل میباشد که با همکاری کسبه این امر در سال جاری محقق خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز اظهار کرد: با توجه به نیاز ساماندهی ورودی شهر عملیات تعریض و احداث کندروی بلوار سردارهمدانی از میدان فرودگاه تا پل غدیر از سال گذشته آغاز شده است.

محمدرضا فیضی‌منش با بیان اینکه مساحت تعریض حدود پنج کیلومتر است ادامه داد: 3.5 کیلومتر آن طی سال گذشته پس از تملک بخشی از دو کارخانه «کیوان» و «خوشنوش» و تملک اراضی در طرح انجام و تعریض و احداث کندرو به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تملک و اصلاح هندسی به منظور اجرای 1.5 کیلومتر باقیمانده از بلوار شهید همدانی در حال انجام است گفت: امسال در حال تملک اراضی و مغازه‌های اطراف طرح هستیم که به محض توافق با مالکین از خردادماه عملیات عمرانی آغاز می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان با بیان اینکه با تعریض و احداث کندرو این بلوار به هیچ وجه در این محدوده مشکل ترافیکی نخواهیم داشت گفت: با انجام تعریض عرض بلوار 50 متر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعریض و توسعه بلوار شهید همدانی با رویکرد "توسعه متوازن" از نیاز‌های این معبر بود اظهار کرد: با تکمیل این پروژه شاهد تحولات چشمگیری در یکی از مهم‌ترین خروجی‌های شهر خواهیم بود.

فیضی‌منش از اختصاص 10 میلیارد تومان برای پروژه تعریض بلوار شهید همدانی خبر داد و گفت: این پروژه شامل خاکبرداری، جدولگذاری، بیس‌ریزی و آسفالت‌ریزی است.

وی تأکید کرد: پروژه‌هایی چون تعریض بلوارها، ایجاد معابر جدید و کندروها و بازگشایی معابر با هدف تسهیل تردد وسایل نقلیه، روان‌سازی ترافیک، جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه رانندگی، ارتقای سطح کمی و کیفیت خدمات و ایجاد آرامش جانی و روانی شهروندان توسط مدیریت شهری همدان اجرا می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان با بیان اینکه در یک سال اخیر پروژه‌های اثربخشی را در زمینه تعریض معابر، ایجاد معابر جدید، و بازگشایی معبر جدید انجام داده‌ایم دو پروژه تعریض بلوار سردار همدانی را تجلی مدیریت علمی و جهادی در این منطقه عنوان کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: