۲۷
اسفند
۱۴۰۲
شماره
۵۵۸۱
عناوین صفحه
هگمتانه، گروه خبر همدان: دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه مناظرههای انتخاباتی جزء برنامههای جدی و قطعی صداوسیما خواهد بود، در این زمینه اظهار کرد: برنامه انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفند ماه پُرحجم کلید خورده و برنامههای متنوعی برای شبکههای رادیویی و تلویزیونی در حال تدارک است.
به گزارش هگمتانه، محمدحسین صوفی درباره برگزاری مناظرههای انتخاباتی در سازمان صداوسیما، اظهار کرد: بر اساس آخرین جلسه و گزارشی که با مدیران رسانه ملی و مسؤولان ستاد انتخابات سازمان صداوسیما داشتیم، اعلام شد که مجموعه برنامههای متنوعی برای برگزاری پرشور و حماسی انتخابات در حال تدارک است؛ برنامههایی متنوع اعم از مستند، گزارش و برنامههای ترکیبی.
صوفی تأکید کرد: یکی از مهمترین برنامههای انتخاباتی امسال در رسانه ملی، برگزاری مناظرههاست که جزو برنامههای جدی و قطعی سازمان خواهد بود و تا این لحظه جزء برنامه اصلی و جدی بوده است.
وی بیان کرد: در طول جلسهای که داشتیم، مسؤول ستاد انتخابات گزارش داده و قرار است برنامهها اجرایی شوند.
دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما همچنین تأکید کرد: حجم کمی و کیفی ویژهبرنامههای رسانه ملی برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به مراتب بیش از برنامههای دوره قبل خواهد بود.
صوفی که از معاونان پیشین صداوسیما در حوزههای «معاونت صدا» و «برنامهریزی و نظارت» بوده است، درباره این برنامههای انتخاباتی توضیح داد: برنامههای انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفندماه پرحجم کلید خورده و برنامههای متنوعی برای شبکههای رادیویی و تلویزیونی در حال تدارک است. بعضی از برنامهها هم منتظر هستند ثبتنام آغاز شود و کارهایشان را انجام دهند، اما اینکه مناظرهها در کدام شبکه باشد، مجری چه کسی باشد و چند برنامه تولید شود، مدیران صداوسیما باید در این زمینه پاسخ گو باشند.
صوفی در پاسخ به این پرسش که آیا پلتفرمها و شبکههای اجتماعی از جمله برنامه «کلاب هاوس»، میتوانند جایگزین خوبی برای تلویزیون با هدف داغ نگه داشتن انتخابات و افزایش مشارکت مردمی باشند، اظهار کرد: هیچکدام از شبکههای اجتماعی نمیتوانند و نتوانستهاند جایگزین شبکههای رادیو و تلویزیون باشند. این را هم مشاهدات میدانی و هم نظرسنجیها میگویند. حواسمان باشد صداوسیما کماکان جایگاه قدرتمند خودش را برای تولید و انتشار پیام و خبر و بارگذاری محتوا دارد. وی بیان کرد: شبکههای اجتماعی جدید از جمله کلاب هاوسها واقعا میتوانند در خدمت صدا و سیمای رسمی ما قرار گیرند، کما اینکه ما از خیلی از شبکههای اجتماعی استفاده میکنیم. دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در پایان درباره چگونگی نظارت بر تولید و پخش برنامههای انتخاباتی در سازمان صداوسیما، نیز توضیح داد: اولا یکی از اعضای ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، نماینده شورای نظارت بر صداوسیماست. یکی از اعضای شورای نظارت در آنجا حضور خواهد داشت و شورا به این وسیله در جریان مجموعه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت. به هر ترتیب شورای نظارت مثل همه ایام وظیفه نظارتی خود را انجام خواهد داد که ضوابط و مقررات به ویژه آییننامه قانون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، کامل و دقیق و صحیح در رسانه ملی اجرا شود.