صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار از منابع شهرداری برای تکمیل پروژه سایت موزه پیاده‌راه میدان امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش هگمتانه، حمید بادامی‌نجات در سی‌وسومین صحن شورا از جذب پیمانکار و تزریق منابع داخلی شهرداری برای ساخت و تکمیل سایت‌موزه پیاده‌راه میدان امام خمینی(ره) شهر همدان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این اقدام، نارضایتی موجود را برطرف کند.

بادامی‌نجات افزود: با توجه به اینکه شهرداری همدان، اجرای پروژه سایت‌موزه پیاده‌راه امام خمینی(ره) را پذیرفته؛ از این‌رو مسیر تغییر ردیف بودجه برای اجرای آن‌، منطقی است و باید منابع اعتباری آن نیز به صورت اصلاحیه یا متمم به شورای شهر ارسال شود.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه شهری باید هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود؛ افزود: در هر صورت تعهد 3 جانبه راه‌وشهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و همچنین شهرداری همدان در زمان مبدأ این طرح مدنظر قرار گرفت که در حوزه بلاتکلیفی این پروژه شهری، ایراد بر تمامی مدیران وارد است؛ اما تمام مشکلات از منظر مدیریت‌شهری دیده می‌شود.

بادامی‌نجات همچنین گفت: امروز که یک و نیم سال از این طرح می‌گذرد، باید تصمیم عاجلی مبنی بر اتمام عملیات اجرایی پروژه نیمه‌کاره سایت‌موزه داشته باشیم؛ از این‌رو 5 میلیارد تومان از منابع شهرداری برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده است.

 

 مولوی: دادستانی برای تأخیر اجرای پروژه سایت‌موزه اعلام جرم کند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان هم با توجه به اینکه قرار بود نماد تاریخی مناسبی در شهر همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آن‌هم در قلب شهر احداث شود، معتقد است: مسؤولیت حفاظت و حراست از حقوق عامه برعهده دادستانی است که انتظار می‌رود در زمینه تأخیر اجرای این پروژه، علیه اشخاص حقوقی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، اعلام جرم کند.

ابراهیم مولوی درخواست کرد: دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم در راستای حفاظت و صیانت از حقوق عامه ورود پیدا کند.

وی افزود: شهرداری همدان، پروژه‌ای را که با اعتبار یک تا دو میلیارد تومان در زمان مبدأ طرح به اتمام می‌رسید، به صورت نیمه‌کاره و صرف شاید هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد تومان تحویل خواهد گرفت که قطعاً از جیب شهروندان همدانی هزینه می‌شود.

مولوی اظهار کرد: در گذشته تصمیم جمعی بر این بود که راه‌و‌شهرسازی و میراث فرهنگی نسبت به اجرای طرح اقدام کنند؛ اما امروز مجدداً این طفل بی‌پناه به شهرداری پاس داده می‌شود؛ در حالی که در صورت عدم دخالت دستگاه‌های اجرایی، شهرداری توان عملیات اجرایی این طرح شهری را داشت.

 

 کاوسی‌امید: تأکید بر تسریع در اجرای سایت‌موزه پیاده‌راه امام(ره)

رئیس کمیسیون برنامه، ‌بودجه و مالی شورای شهر همدان هم با تأکید بر اجرای طرح سایت‌موزه پیاده‌راه امام خمینی(ره) توسط شهرداری، گفت: بر اساس محاسبات کمیسیون و در چارچوب عملکرد شهرداری منطقه یک در سال گذشته، این منطقه حدود 60 میلیارد تومان از درآمد منطقه را به ستاد و مناطق 2، ٣ و 4 کمک‌ داشته‌ است؛ از این‌رو این منطقه شهری می‌تواند طبق برنامه‌ریزی صحیح و تأمین منابع مالی موجود، عملیات پروژه سایت‌موزه را اجرایی کند.

به نقل از ‌روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی‌امید با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت موجود بین برنامه و اضطرار قرار دارد؛ افزود: بهترین راهکار برای تسریع در روند اجرای این پروژه شهری بر این است که در حال حاضر بودجه امسال منطقه با انضباط بیشتری تعیین شود و جابه‌جایی با پروژه‌های غیر اولویت‌دار مدنظر قرار گیرد.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: