هگمتانه، گروه خبر همدان: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: در پی ثبت گزارشهای مردمی در سامانه مطالبهگری سو، پرونده مجتمعهای رفاهی بینراهی متخلف مورد پیگیری قرار گرفت. به گزارش هگمتانه، در پی ثبت گزارشهای مردمی در "سامانه مطالبهگری سو " صابریون دبیر ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر استان همدان ضمن برگزاری جلسهای برای بررسی معضلات مجتمعهای خدماتی و رفاهی بینراهی اظهار کرد: اگر اقدامات اصلاحی بهموقع انجام نشود، ترک فعل از سوی متولیان محسوب خواهد شد. وی افزود: با توجه به قرار گرفتن همدان در مسیر گردشگری و حجم بالای سفرها، کمبود امکانات و مشکلاتی نظیر سرویسهای بهداشتی ناکافی و عدم رعایت استانداردهای بهداشتی، وضعیت نامناسب نمازخانهها و فراهم نبودن شرایط مناسب برای استراحت مسافران در برخی مراکز بینراهی گزارش شده است. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان خاطرنشان کرد: عدم درج قیمت بر روی کالاهای خوراکی، گرانفروشی و قیمتهای غیرمنطقی نسبت به قیمتهای واقعی و معمول در بازارهای شهری از دیگر مشکلاتی است که منجربه نارضایتی و شکایت مردم شده است. صابریون ادامه داد: مردم حق دارند که در طول سفر از خدمات مطلوبتری برخوردار شوند و اگر اقدامات اصلاحی در اسرع وقت انجام نشود، ترک فعل از سوی متولیان محسوب خواهد شد. وی عنوان کرد: در دو سال گذشته، این ستاد عملاً با هدف ویژه بر مردمیسازی فریضتین و ورود به بخش دوم امر به معروف یعنی امر به معروف مسؤولین اقدام کرد. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ابراز کرد: با استناد به آیه ١٠4 سوره آلعمران، اهمیت نظارت همگانی در جامعه مهم است و مردم باید در برابر فساد، انحراف، کاستیها و نواقص بایستند و سکوت نکنند. وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل در پیگیری مشکلات، سامانه مردمی مطالبهگری سو راهاندازی شده است که به شهروندان این امکان را میدهد تا مشکلات خود را مستقیم و سریع گزارش دهند. به نقل از مهر، صابریون ادامه داد: در برخی موارد شاهد هستیم وقتی مردم برای بیان مشکلات خود به مسؤولان مراجعه میکنند، با کمتوجهی یا در برخی مواقع خدای ناکرده بیتوجهی مواجه میشوند که نظارت مردمی باید بر تمامی سطوح حاکم باشد.
|