کد خبر : 65857
تاریخ : 1403/8/3
گروه خبری : شهرستان

استاندار همدان:

برای پیشرفت همدان جهادی تلاش می‌کنیم




هگمتانه، گروه شهرستان: استاندار همدان گفت: در قالب یک حرکت جهادی و برنامه‌های تحولی، مسائل مختلف را پیگیری و برای پیشرفت استان تلاش می‌کنیم.
به گزارش هگمتانه، حمید ملانوری‌ ظهر دیروز در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی ملایر با حضور در واحدهای تولیدی اظهار کرد: صنایع و معادن از محورهای مهم توسعه و پیشرفت کشور و استان به شمار می‌آیند و می‌توانند اشتغال فراوانی ایجاد کنند و به افزایش ثروت و سرمایه مردم و استان کمک کنند.
وی با بیان اینکه ایران به لحاظ ذخایر معدنی یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است افزود: هم از نظر تنوع کانی‌های معدنی که نزدیک به 60 نوع کانی و ماده معدنی در کشور یافت شده و هم از نظر میزان ذخایر و عیاری که این مواد معدنی دارند، ایران یکی از کشورهایی است که چشم طمع بسیاری از مستکبران به آن دوخته شده است.
استاندار همدان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش فرمودند باید کشورمان را از اقتصاد نفتی جدا کرده و اقتصاد مبتنی بر ظرفیت‌ها و منابع داخلی و صنایع و معادن کشور را جایگزین نفت کنیم.
وی تأکید کرد: امروز که در عصر فناوری و علم زندگی می‌کنیم و در لحظه به تمام نقاط دنیا متصل هستیم، در عرصه پیشرفت و رقابت، سرعت بسیار بالاست و باید همتراز با کشورهای پیشرفته فعالیت کنیم.
ملانوری‌ گفت: از طریق پیشرفت‌های اقتصادی و حمایت از فعالان این عرصه می‌توان بسیاری از مسائل مربوط به حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و حتی سیاسی را حل کرد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از بزرگ‌ترین خیران کشور هستند و کسی که در تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری می‌کند، جزو جامعه خیران به شمار می‌آید.
استاندار همدان اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با ایجاد شغل، به جوانان کمک می‌کنند تا ازدواج کنند و تشکیل خانواده دهند و بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله؛ بیکاری، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دیگر با ایجاد اشتغال کاهش می‌یابد.
وی با تأکید بر اینکه مدیران باید تمام موانع را از سر راه سرمایه‌گذاران بردارند و شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تسهیل و فراهم کنند افزود: امنیت سرمایه‌گذاری فقط به امنیت نظامی محدود نمی‌شود بلکه فضای امن اقتصادی و مدیریتی و فعالیت در آرامش نیز برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مهم است.
ملانوری‌ متذکر شد: مردم ما به لحاظ فرهنگ دینی و ملی بسیار فرهیخته هستند و اگر مسائل اقتصادی و معیشتی آن‌ها حل شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز به خودی خود حل خواهد شد.
وی با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یکی از اولویت‌های مهم در استان است تصریح کرد: یکی از وظایف بسیار مهم مدیران این است که در میان مردم و اقشار مختلف حضور داشته باشند و با گروه‌های تأثیرگذار در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ارتباط برقرار کنند تا بتوانند مسائل و مشکلات را از نزدیک مشاهده و بررسی کنند.
استاندار همدان در ادامه گفت: در قالب یک حرکت جهادی و برنامه‌های تحولی، مسائل مختلف را پیگیری و برای پیشرفت استان تلاش می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید دغدغه‌های بخش خصوصی کاهش یابد، تسهیل در امور صورت گیرد و رضایتمندی بین مردم ایجاد شود.
به نقل از فارس، ملانوری‌ اضافه کرد: فعالان بخش خصوصی نباید هیچ دغدغه‌ای به جز سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشند و وظیفه مدیران تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری و ایجاد امنیت اقتصادی در استان است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/65857