کد خبر : 65853
تاریخ : 1403/8/3
گروه خبری : خبر همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

تکریم ارباب رجوع از مصادیق رعایت حقوق شهروندی است



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تکریم ارباب رجوع یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی است، که انتظار می رود تمامی کارکنان شهرداری به هنگام مراجعه شهروندان ضمن تکریم و احترام به آنها در مقابل درخواست‌های مردم پاسخ‌گو باشند.
به گزارش هگمتانه، محمود مسگریان در جلسه صحن شورا ضمن گرامیداشت سالروز 30 مهر سال 57 و شهادت دانش‌آموزان در این روز،افزود: نهادینه شدن اصل احترام و تکریم ارباب رجوع، اخلاق گرایی، مسؤولیت پذیری و رعایت اخلاق اداری در برابر شهروندان از شاخص‌های با اهمیت و مد نظر در مدیریت شهریست.
وی اضافه کرد: رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردمی و تکریم ارباب رجوع در مبحث مدیریت شهری که ارتباط مستقیمی با شهروندان نیز به عنوان یک دستگاه اجرایی و خدمات رسان دارد، باید در اولویت وظایف و اهداف شهرداری قرار گیرد.
مسگریان اظهار کرد: گاهی مشاهده می‌شود ارباب رجوع با بی‌مهری کارمندان مواجه می‌شوند که این از نظر قانونی درست نیست و تخطی از قانون است بر این اساس کارکنان وظیفه دارند با روی خوش و احترام پاسخ‌گویی ارباب رجوع باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه کارمندان شهرداری باید سعی کنند در اسرع وقت درخواست‌ها و مطالبات ارباب رجوع را پیگیری و انجام دهند، اظهار کرد: نباید مردم در مشکلات بروکراسی اداری معطل شوند.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مسگریان در پایان سخنان خود اظهار کرد: مدیریت شهری همدان با تمام توان، حمایت کارکنان خود و پیروی از اصل طرح تکریم و احترام ارباب رجوع، سعی در ارائه خدمات به بهترین نحو به مراجعه‌ کنندگان را دارد، که با تأسی بر این اصل بتوان شایسته ترین خدمات در خور شهروندان را ارائه کند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/65853