کد خبر : 65851
تاریخ : 1403/8/3
گروه خبری : خبر همدان

در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت بانوی مبارز و انقلابی تأکید شد:

بانو دباغ، مادر انقلاب




هگمتانه، گروه خبر همدان: روز گذشته جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت بانوی مبارز و انقلابی خواهر دباغ برگزار و در آن از این بانوی انقلابی با عنوان مادر انقلاب یاد شد.
به گزارش هگمتانه، حمید ملانوری‌ شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت بانوی مبارز و انقلابی «مرضیه حدیدچی» مشهور به « طاهره دباغ» اظهار کرد: زنده یاد دباغ در طول دوران فعالیت انقلابی خود، با شجاعت و اراده قوی به ترویج ارزش‌های اسلامی و انسانی پرداخته و الگوی بارزی برای نسل‌های آینده است.
وی افزود: برخی از جوانان جامعه احساس بی‌هویتی می‌کنند و به دنبال هویت گمشده خود هستند که برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا و مراسم بزرگداشت شخصیت‌هایی همچون خواهر دباغ می‌تواند به آنان کمک کند با افراد تأثیرگذار کشور و استان خود آشنا شوند و از آنها الهام بگیرند.
وی ادامه داد: معرفی خواهر دباغ به عنوان یک بانوی مسلمان ایرانی تأثیر بسزایی بر فضای اجتماعی و سیاسی کشور خواهد داشت و بررسی زندگی این شخصیت می‌تواند در بحث‌های مدیریتی و اجرایی، الگوهای جدیدی ارائه دهد و به ارتقای فرهنگ اسلامی ایرانی کمک کند.
استاندار همدان گفت: برنامه‌های کنگره خواهر دباغ باید به گونه‌ای طراحی شود که در کشور و استان تأثیرگذار باشد و برای این منظور باید در انتخاب محتوا، شیوه‌های تبلیغاتی و طراحی پوسترها دقت لازم صورت پذیرد.
ملانوری با تأکید بر تشکیل کمیته‌های نظارت و ارزیابی به منظور بررسی فعالیت‌ها و برنامه‌های کنگره اظهار کرد: این کنگره می‌تواند تأثیر عمیقی بر نسل‌های آینده داشته باشد چراکه معرفی شخصیت‌های بزرگ و برجسته، امید و انگیزه را در جوانان ایجاد و آنها را به سمت اهداف والای انسانی و اسلامی هدایت می کند.

 بانو دباغ مادر انقلاب و نعمتی در عرصه بین‌المللی است
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان هم با بیان اینکه بانو دباغ مادر انقلاب و نعمتی در عرصه بین‌المللی است، گفت: امروز نیازمند یک مرکز تفریحی تربیت محور ویژه بانوان و دختران در همدان هستیم.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی اظهار کرد: معرفی شخصیت خانم دباغ باید به نحوی باشد که این الگوها امروز نیز قابل دسترس باشند.
وی با بیان اینکه ذات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توانایی تربیت چنین شخصیت‌هایی است افزود: خانم دباغ به عنوان مادر انقلاب، نعمتی بزرگ نه برای استان که کشور و حتی در عرصه بین‌المللی هستند که اگر نتوانیم به درستی الگوهای خود را معرفی کنیم، شعارهای ما مصادره می‌شود.
به نقل از ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه این کنگره با برنامه‌های دیگر تفاوت‌های بسیاری دارد عنوان کرد: جایگاه اصلی درگیری تمدن غربی با ما مسأله بانوان است که در خط مقدم قرار دارد و در این زمینه سعی شود برنامه‌های طراحی شده در این کنگره به درستی و عمیق اجرایی شود و صرفا گزارش نباشد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/65851