کد خبر : 65849
تاریخ : 1403/8/3
گروه خبری : خبر همدان

هر همدانی‌ روزی 126 بطری 1.5 لیتری آب مصرف می‌کند


هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: به صورت میانگین روزانه 190 لیتر آب معادل 126 بطری 1.5 لیتری توسط هر فرد در استان مصرف می‌شود.
به گزارش هگمتانه، فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه با اعلام این خبر، اظهار کرد: هر بطری 1.5 لیتری از طریق فروشگاه‌ها با میانگین و حتی قیمت بیشتر از 70 هزار ریال به مشتری عرضه می‌شود که بسیار گران تر از هزینه ای است که مشترکان برای آب بها پرداخت می کنند. وی ادامه داد: قیمت پایین آب از یک سو منجر به زیان شرکت و از طرف دیگر باعث استفاده از آب آشامیدنی برای دام و آبیاری باغات و در نتیجه کمبود آب در برخی نقاط استان می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه الگوی مصرف برای هر فرد در روستا 200 لیتر در شبانه روز و در شهرها 150 لیتر در شبانه روز است، عنوان کرد: در برخی شهرهای استان مانند شهر اسدآباد، این مقدار به 390 لیتر در شبانه روز رسیده است که نیازمند اقدامات فرهنگی گسترده است. وی خاطرنشان کرد: مصرف بهینه آب در همدان به دلیل مشکلات جدی کم آبی و خشک‌سالی‌های مکرر در این استان اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: همدان مانند بسیاری از مناطق دیگر ایران، با کمبود منابع آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی مواجه است که باعث شده است مدیریت و مصرف صحیح آب به یک اولویت اساسی تبدیل شود.
بختیاری‌فر گفت: استفاده از سامانه‌های آبیاری نوین، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های انتقال آب، آموزش و فرهنگ سازی و استفاده از تجهیزات مصرف بهینه، منجر به کاهش مصرف آب می‌شود.
به نقل از ایرنا، وی یادآوری کرد: لزوم مصرف بهینه آب در همدان نه تنها به دلایل اقتصادی و حفظ منابع آبی بلکه به دلیل حفظ محیط زیست و ایجاد توسعه پایدار در این منطقه نیز اهمیت دارد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/65849