کد خبر : 65611
تاریخ : 1403/7/25
گروه خبری : خبر همدان

جشنواره مد و لباس آمادای برگزیدگان خود را شناخت


هگمتانه، گروه خبر همدان: اختتامیه ششمین جشنواره مد و لباس‌ آمادای و جشنواره ملی فرهنگی-هنری و پژوهش فردخت پیش از ظهر دیروز به میزبانی بسیج زنان و با حضور جمعی از مسؤولان و فعالان این عرصه در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، در این جشنواره مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با این توضیح که چند سال پیش به لباس به چشم رسانه نگاه شد و یک نوشته و یا یک طرح روی لباس می‌توانست پیامی را به دیگران انتقال دهد افزود: پس از اتفاقات سال 1400 به لباس به عنوان یک ابزار سیاسی هم نگاه شد و این اتفاق اگرچه موج‌های منفی داشت اما فرصت‌هایی را نیز برای ما در کشور ایجاد کرد.
وی بیان کرد: پس از آن واقعه و در سه سال اخیر اتفاقات خوبی در همدان‌ رخ داد که از جمله می‌توان به شکل گیری سکوی‌های عرضه لباس‌های ایرانی- اسلامی و ایجاد مؤسسات تحقیقاتی ویژه لباس اشاره کرد.
ویژه با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیده ایم که رویدادهای این حوزه مثل این گونه جشنواره‌ها را به صورت مشترک برگزار کنیم‌ عنوان کرد: طراحی‌های انجام شده خلاقانه و بی نظیر است که در این مراسم‌ از بهترین طراحان تقدیر خواهد شد.
وی با تأکید بر لزوم پرهیز از بایگانی شدن طرح‌های خلاقانه در حوزه طراحی لباس مطرح کرد: آنچه باید رقم بخورد این است که این طراحی‌ها باید به تولید انبوه برسد تا مردم نیز بتوانند از آن استفاده کنند.
حجت الاسلام الیاس نجاری مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه امروز مجاهدان فرهنگی دور هم جمع شده اند اظهار کرد: ایام، ایام نبرد جبهه حق علیه باطل است، دوره ای که جبهه باطل در همه عرصه‌ها و سایر ابعاد نبرد، مقابل جبهه حق ایستاده است.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در مبارزه با استکبار سربلند است و یقینا با حضور شما هنرمندان نیز در عرصه فرهنگی پیروز خواهد شد گفت: تحقق این مهم نیاز به آموزش و برگزاری چنین جشنواره‌هایی دارد.
مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان ادامه داد: لباس از آن عرصه هایی است که دشمن می‌تواند با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی، در قالب تهاجمات فرهنگی، تغییراتی را در فرهنگ ما ایجاد کند که البته در برخی موارد ایجاد کرده است.
وی با این توضیح که ظرفیت‌های دینی و ملی ایران اسلامی از چنان ابعاد بلندی برخوردار است که می‌تواند به مصاف دشمن در عرصه مد و لباس‌ برود گفت: علاوه بر این ظرفیت، هنرمندان قوی و خوبی نیز در این عرصه وجود دارد.
نجاریان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه لباس یک امر فرعی نیست و اتفاقا از اولویت‌های دشمن، پوشش زنان و مردان ماست مطرح کرد: دشمن نمی‌خواهد فرهنگ ایرانی- اسلامی در جامعه ما مستمر باشد و می‌خواهد لباس را، که یک امر فطری است از دست ما بگیرید.
وی با بیان اینکه شما هنرمندان می‌توانید با استفاده از فرهنگ ایرانی- اسلامی در عرصه مد و لباس‌ بر دشمن غلبه کرده و به عنوان افسر جنگ نرم با رسانه‌های دشمن به مبارزه پرداخته و آنها را شکست دهید افزود: اگر فردی با این نگاه به میدان وارد شده و با طراحی لباس ایرانی- اسلامی با دشمن مبارزه کند مجاهد فی سبیل الله در عرصه فرهنگی است.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان با این توضیح که عرصه نبرد امروز، نبرد فرهنگی بوده و اولویت دشمن نیز اولویت فرهنگی است ادامه داد: هنرمندان استان از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند آنها را پشتیبانی و حمایت کنند، استفاده کرده و طراحی هایی، مطابق با فطرت، دین و ذوق و خلاقیت مخاطبان انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره شروع کار ماست نه پایان کار ما، بیان کرد: ظرفیت‌ها و هنرمندان بسیاری در این عرصه وجود دارد که باید قدر آنها را بدانیم باید به فکر ایجاد کارگاه‌ها، برگزاری دوره‌های تخصصی، ایجاد مراکزی برای فروش محصولات و ایجاد نمایشگاه دائمی برای عرضه این‌ محصولات باشیم‌.
جوادی دبیر جشنواره آمادای نیز در این برنامه اظهار کرد: با انتشار فراخوان ششمین جشنواره مد و لباس‌ آمادای و همچنین جشنواره فردخت، بیش از 200 اثر به دبیرخانه ارسال شد که البته آثار ارسال شده بیش از این عدد بود اما با داوری انجام شده تعداد آنها کاهش یافت‌.
وی بیان کرد: جشنواره آمادای با تأکید بر پوشش عفیفانه، اصیل و آراسته بانو و نوجوان ایرانی طراحی و اجرا شده است همچنین در طراحی پوستر آن نیز از نماد گل و مرغ استفاده کردیم که نماد اصالت و وقار است.
لازم به ذکر است در اختتامیه این جشنواره در بخش اثر از زهره حسینی که هدیه خود را به مردم غزه و شیعیان لبنان تقدیم کرد، فاطمه فریادرس، حمیده منصوری؛ در بخش طرح از محدثه عبداللهی، زهرا اسفندیاری، مهسا آخوندی؛ در بخش تحقیق از زهره سوزنی، مریم بیرامی، سمیرا قادری؛ در بخش اثر دوخت لباس اجتماع بانوان زهرا و زهره جهانگیری، عزیزی، اشرف کاظمی؛ در بخش دوخت لباس نوجوانان ایرانی از فاطمه گودرزی، زهره افشاری، نازنین عباسی؛ بخش طراحی لباس اجتماع بانوان نگار صادقی، آذین چگینی، زهرا حمیدی شعار و همچنین از داوران جشنواره تجلیل به عمل آمد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/65611