کد خبر : 65610
تاریخ : 1403/7/25
گروه خبری : خبر همدان

تکرار وعده فعال‌سازی فرودگاه

استاندار همدان: توسعه صنعت و گردشگری بدون فرودگاه غیرممکن است معاون اقتصادی استاندار: آغاز فصل جدید پروازهای فرودگاه همدان از آبان‌ماه



هگمتانه، گروه خبر همدان: وعده فعال سازی فرودگاه شهدای همدان بار دیگر از سوی مسؤولان استان مطرح شد.
به گزارش هگمتانه، حمید ملانوری‌ استاندار همدان شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی هماهنگی برقراری پروازها از فرودگاه همدان اظهار کرد: فرودگاه یکی از مهم ترین زیرساخت‌های کلیدی است که می‌تواند توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در استان را تقویت کند و با فعال‌سازی آن و برقراری پروازها از مبدا فرودگاه همدان، این ظرفیت به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: حمل و نقل یکی از پایه‌های اصلی پیشرفت و توسعه است و بدون زیرساخت‌های قوی در این حوزه به ویژه فعالیت فرودگاه و برقراری پروازها، جذب سرمایه‌گذاران و توسعه صنعتی و گردشگری تقریباً غیرممکن است.
استاندار همدان گفت: با وجود هزینه‌های بالا، اما حمل و نقل هوایی همچنان به‌صرفه‌ترین و مطمئن‌ترین روش حمل و نقل برای افرادی است که به دنبال امنیت و سرعت در امور روزانه خود هستند.
ملانوری افزود: باید با شرکت‌های هواپیمایی تعامل شود و منافع مشترکی تعریف کنیم تا تمایل آن‌ها برای پروازها از فرودگاه همدان افزایش یابد. بدون ایجاد منافع دو طرفه، برقراری پروازهای پایدار ممکن نیست.
وی ادامه داد: برای توسعه این بخش، باید از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به صنعت هوایی هستند، دعوت کنیم تا با همکاری و مشارکت استان، این صنعت را گسترش دهند.
استاندار همدان اظهار کرد: راه‌اندازی حمل و نقل هوایی همدان که قدمتی 80 ساله دارد، نیاز به پیگیری مستمر و مداوم دارد و باید با تمرکز و جدیت، موانع موجود را برطرف کرد و پروژه‌ها را به نتیجه رساند.
ملانوری افزود: زمان برای سرمایه‌گذاران بسیار ارزشمند است. بنابراین، باید زیرساخت‌های لازم به سرعت آماده شود تا پروژه‌های آن‌ها به‌موقع به بهره‌برداری برسند و برای سرعت بخشیدن به این مهم فعال‌سازی فرودگاه و برقراری پروازها بسیار اهمیت دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان هم از آغاز فصل جدید پروازهای فرودگاه همدان در آبان‌ماه خبر داد و گفت: به‌زودی پرواز همدان به کیش از فرودگاه همدان انجام خواهد شد.
سید مجتبی حسینی اظهار‌ کرد: فرودگاه و پرواز معرف توسعه است و توسعه گردشگری ارتباط مستقیمی با تعداد پرواز فرودگاه دارد، پس باید فرصت‌ها را احیا کرد.
وی صرفه اقتصادی را از ملاک‌های مهم ورود شرکت‌‌های هواپیمایی به فرودگاه همدان دانست و افزود: به علت اینکه پرواز‌های داخلی کوتاه مسیر مانند همدان به تهران برای شرکت‌های هواپیمایی کشور اقتصادی نیست، باید چانه‌زنی بسیاری برای برقراری این پرواز صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تأکید کرد: از نیازهای اساسی ما در فرودگاه همدان تجهیز زیرساختی است که برای شروع اولیه به حدود 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، به عبارت دیگر چون فرودگاه همدان بین‌المللی تلقی می‌شود باید مؤلفه‌های یک فرودگاه بین‌المللی که مهم‌ترین آن زیرساخت‌های به روز و استاندارد است برخوردار باشد، در این صورت است که می‌تواند مورد توجه ایرلاین‌ها قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در کشور حدود 9 فرودگاه بین‌المللی وجود دارد که خوشبختانه یکی از آن‌ها در همدان است، بیان کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی همدان توسعه فرودگاه در استان ما می‌تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان داخلی و خارجی، توسعه آموزش عالی، گردشگری، دسترسی مناسب‌تر به خدمات درمانی و غیره داشته باشد.
حسینی با تأکید بر اینکه ما خواستار ایجاد مسیرهای هوایی داخلی حذف شده هستیم، بیان کرد: پروازهای داخلی به مرکز و جنوب کشور و شهرهایی مانند کیش در گذشته به صورت کوتاه مدت در فرودگاه همدان برقرار بوده و حذف شد که با توجه به مطالبات مردم و فعالان اقتصادی مقرر شده مجدد احیا شود.
وی همچنین افزود: از آنجا که فرودگاه‌ها جایگاه مهمی در توسعه صنعت گردشگری دارند، درصدد هستیم با تکمیل برنامه پروازی و تجهیز زیرساخت‌های فرودگاه همدان ضمن افزایش درآمدها از محل پروازهای عبوری، توان پذیرش فرودگاه همدان را به عنوان محل ورود گردشگران خارجی بیش از پیش توسعه دهیم.
مدیر فرودگاه همدان نیز در ادامه این جلسه، گفت: در حال حاضر چند شرکت خصوصی درخواست راه‌اندازی ایرلاین در همدان را به صورت جدی ارائه کرده‌اند که ما مهمترین شرط ایجاد این ایرلاین‌ها را استقرار در استان همدان عنوان کردیم و در آینده‌ای نزدیک شاهد خبرهای خوبی در این خصوص خواهیم بود.
علی‌اصغر جهانگیری معز ارتقا بخش گردشگری در حوزه هوایی را به عنوان یک هدف مهم برای توسعه و امنیت استان همدان بیان کرد و خواستار همکاری همه جانبه کلیه دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع موانع و مشکلات موجود و ارائه راهکارهای مناسب جهت دستیابی به این مهم شد.
وی با اعلام این خبر که مجوز ایجاد سایت ورزش‌های هوایی در فرودگاه همدان در کمیته دائمی فضایی کشور در دست پیگیری است، عنوان کرد: در حال حاضر بستر و زیرساخت‌های هواپیماهای یو ال فوق سبک آموزشی و تفریحی در فرودگاه همدان فراهم شده که نیازمند جذب سرمایه‌گذار است.
جهانگیری معز با اشاره به اینکه برقراری پرواز زمینه‌های توسعه همه جانبه استان را فراهم می کند، عنوان کرد: پیگیری و مطالبه افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در پروازها به منظور رفاه حال مردم استان و خوشبختانه با احیا و برقراری پروازها به مقصد کیش و مشهد این مطالبه مردمی به خوبی پاسخ داده خواهد شد.
به نقل از تسنیم، جلسه هماهنگی فعال‌سازی فرودگاه همدان و برقراری پروازهای این فرودگاه به ریاست حمید ملانوری‌ استاندار همدان و با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی نایب‌رئیس اول مجلس و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی و امور عمرانی استاندار و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/65610