کد خبر : 65304
تاریخ : 1403/7/17
گروه خبری : فرهنگی

آسیب فرهنگی تعطیلی رواق

لزوم ورود شورای فرهنگ عمومی برای حل مشکل / تنها مرکز فروش محصولات فرهنگی انقلاب اسلامی همدان تعطیل شد



هگمتانه، گروه فرهنگی: کتاب فروشی رواق، یکی از مهمترین مرکز‌های فرهنگی همدان و یکی از مهمترین کتاب فروشی‌های شهر که کتب‌ مؤثر سبک زندگی ایرانی اسلامی و اندیشه‌های بزرگان و اثرگذاران انقلاب اسلامی را عرضه می‌کرد به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت نهادهای مسؤول در این حوزه به تعطیلی کشیده شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، چند سالی است خیابان مهدیه همدان به جای اینکه به سبب قرارگیری یکی از مهمترین دانشگاه‌های ایران در این خیابان، به محل اجتماع ناشران و کتاب فروشان تبدیل شود، به خیابان غذا شهره شده است و حالا یکی دیگر از کتاب فروشی‌های مستقر در این خیابان در جنب دانشگاه بوعلی سینا به تعطیلی کشیده شد.
با توجه به اینکه نیاز داریم سرانه مطالعه را افزایش دهیم و از سویی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن به مقرهای فرهنگی از نوع کتاب فروشی رواق که کتاب‌هایی با محتوای سبک زندگی ایرانی اسلامی را عرضه می کنند نیازمندیم تعطیلی این کتاب فروشی آسیب فرهنگی بسیار بزرگ برای همدان محسوب می‌شود.
بی تردید اگر غفلت نهادهای فرهنگی مسؤول در این باره نبود، سرنوشت رواق به تعطیلی نمی‌رسید و باید از مسؤولان فرهنگی همدان سؤال کرد با توجه به خلأ اماکن عرضه محصولات فرهنگی متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی، چطور می توانند آسیب این تعطیلی را جبران کنند و جواب گوی قشری که مخاطب این مقر فرهنگی بوده‌اند باشند.
بازگشت رواق به بازار فرهنگی همدان مطالبه همدانی‌ها از نهادهای فرهنگی مسؤول در این زمینه و شورای فرهنگ عمومی است و امیدواریم مشکل این کتاب فروشی با تدابیر مسؤولان استان به سرعت مرتفع شود.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/65304