کد خبر : 64647
تاریخ : 1403/6/28
گروه خبری : خبر همدان

تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس؛ چهار مهر ماه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بر نقش برجسته رزمندگان استان همدان در انسداد و ممانعت از حرکت دشمن تأکید کرد و گفت: تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس؛ چهار مهر ماه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، سردار مهدی ظفری روز گذشته در نشست خبری، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته تحول و هفته اخلاق است حال باید دید آیا جامعه ما اخلاقی است آیا ما افرادی اخلاقی هستیم؟ آیا ما بنای این را داریم کارهای اخلاقی را رعایت کنیم؟‌ و این مسائلی است که رسانه‌ها باید به این مباحث مهم توجه داشته و آن را مطالبه کنند، در واقع این رسالتی سنگین بر دوش ماست.
وی با بیان اینکه نباید بگذارید حقیقت محو و محجور شود گفت: ما وارث تاریخ هستیم و نباید بگذاریم حقیت از بین برود، ما وارث امام حسین(ع) و تاریخ انبیا و اولیا هستیم و باید این تاریخ را توسعه دهیم، باید بپذیریم و این جرات را بکنیم که بگوییم سرباز امام زمان (عج) هستیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به سربازان می‌گفت اینها سربازان امام زمان (عج) هستند اضافه کرد: مسؤولیت سنگین است بنابراین شما به عنوان رسانه که با هر نگرشی قلم‌می‌زنید، باید به این مسأله‌ توجه داشته باشید.
وی با اشاره به شخصیت ممتاز و مسؤولیت پذیر شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: باید برای خدا تحولی در این نگاه تکراری داشته باشیم، جامعه نیاز به تهمت و بدگویی ندارد، امروز اگر منِ سرباز این جرات را داشتم که سر کلاس دانش‌آموزان با همین ظاهر امروزی بروم و بگویم که این لباس، لباس فرد است که فدایی شماست، شک نکنید آن فرد دانش اموز و جوان نیز حرف مرا می‌پذیرد اما متأسفانه یک شکاف رخ داده است.
ظفری خطاب به رسانه‌ها با این توضیح که شما اصحاب رسانه باید این شجاعت را داشته باشید و به من یاد دهید تا در این حوزه ورود کنم مطرح کرد: ما غفلت کردیم و حالا باید این مرز بندی‌ها را بشکنیم و شما اصحاب رسانه میتوانید این کار را انجام دهید.
وی همچنین از ثبت ملی یادمان قراویز خبر داد و بیان کرد: دفاع مقدس یک واحد کل است ما یک قطعه از تاریخ جنگ را در جبهه میانی سرپل ذهاب داشتیم که در آن منطقه نقش بچه‌های استان همدان در انسداد و ممانعت از حرکت دشمن، برجسته است. مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تشریح اتفاقات دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان استان همدان اضافه کرد: نقش استان همدان در ممانعت از حرکت دشمن نقشی تاریخی است و اگر این را از دفاع مقدس جدا کنیم مانند یک لکه مبهمی‌در تاریخ این دوران خواهند ماند.
وی با این توضیح که ما در آن منطقه فرمانده و سربازان شهیدی را تقدیم کردیم و عملیات 11 شهریور، کوره موش و تنگ حاجیان و... را نیز رزمندگان استان در همین منطقه انجام دادند اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته قرار است یادبودی در منطقه ایجاد شود تا اینگونه یادمان شهدای همدان در گوشه ای از تاریخ ثبت گردد.
ظفری درباره برنامه تجلیل از پیشکسوتان نیز ادامه داد:پیشکسوتان دفاع مقدس پیشکسوتان تاریخ انقلاب هستند و این جنس از پیشکسوتان با دیگر پیشکسوتان دیگر حوزه متفاوت اند چرا که او کسی است که منطقه ای مانند شلمچه و شهادت و زخمی‌شدن رزمندگان را دیده است.
وی بیان کرد: پیشکسوت دوران دفاع مقدس کسی است که در آن شرایط سخت جنگ نیز مراقب رعایت حدود الهی بوده و امروز نیز اگر اتفاقی رخ دهد در میدان حادثه حاضر می‌شود.
ظفری با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان در این هفته به صورت سراسری برگزار میشود و افراد مستمع سخنان رهبر انقلاب خواهند بود ادامه داد: هفته دفاع مقدس جشن اعتقادی و عرفانِ عملی ماست که اگر این نبود رزمندگان نمی‌توانستند در شلمچه چنین حماسه هایی را خلق کنند.

  اجرای 327 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس همدان
دبیر اجرایی هفته دفاع مقدس استان همدان هم گفت: امسال بیش از 327 عنوان برنامه به دبیرخانه ارسال شده که شامل 3100 مورد ریز برنامه می‌شود.
سرهنگ هادی آزادی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار کرد: هفته دفاع مقدس تجلی ایثار و صداقت جامعه ایمانی ایران عزیز بود اتفاقی که در طول آن حتی یک وجب از خاک را به دشمن ندادیم.
وی با اشاره به اینکه این هفته به شعار "در راه فتح قله‌ایم" که بر گرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب است، مزین شده است افزود: در این دوره از بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای اجرای برنامه‌ها رویدادهایی مانند هفته وحدت، طوفان الاقصی و وعده صادق نیز مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر اجرایی هفته دفاع مقدس استان همدان درباره جایگاه زنان در دفاع مقدس نیز گفت: با توجه به در پیش بودن کنگره ملی بزرگداشت خواهر دباغ، برنامه‌های این هفته نیز رنگ و بویی با موضوع توجه به نقش زنان در دفاع مقدس به خود گرفته و 50 درصد از شرکت کنندگان مراسم تجلیل از ایثارگران نیز زنان خواهند بود.
وی با اعلام ثبت ملی یادبود شهدای قراویز در سر پل ذهاب به تشریح دیگر برنامه‌های این هفته پرداخت و عنوان کرد: اتفاقی که امسال در ساختار برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس ایجاد شده این است که جلساتی با حضور بخشداران و دهیاران نیز برگزار شده است تا برنامه‌های متنوعی نیز از سوی آنها برگزار شود.
آزادی با این توضیح که هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز شده و تا 7 مهرماه ادامه می‌یابد مطرح کرد: امسال رژه نیروهای مسلح استان با مدیریت ارشد آجا در استان برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی همدان برگزار خواهد شد و در واقع این اولین بار است که مکان رژه از میدان باباطاهر به جایی دیگر منتقل می‌شود.
وی گفت: امسال بیش از 327 عنوان برنامه به دبیرخانه ارسال شده که شامل 3100 مورد ریز برنامه می‌شود که از جمله می‌توان به رونمایی از540 تمبر یادبود شهدای مدافع حرم کشور، اجرای آبنمای موزیکال به مدت 5 شب، بازدید رایگان مردم از باغ موزه دفاع مقدس، بزرگداشت عملیات اولین پاسخ یعنی کمان 99، صبحگاه مشترک با عنوان عهد سربازی، بزرگداشت فرماندهان شهید، مصاحبه با فرماندهان دفاع مقدس و خانواده شهدای شاخص، پیاده روی خانوادگی، رژه خودرویی بسیجیان، تجلیل از ورزشکاران، مسابقه کتاب‌خوانی خواهر دباغ، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، همایش راویان دفاع مقدس، آزادی زندانیان زن، تجلیل از بازاریان خوشنام دوران دفاع مقدس، کلنگ زنی یابود شهدای شرکت کننده در نماز جمعه ورزشگاه قدس، صعود به ارتفاعات الوند، مسابقات ورزشی و.. اشاره کرد.
لازم به ذکر است امسال طرح سراسری تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز چهار مهر ماه در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی استان‌ هم‌زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد. امسال سهمیه استان در بخش تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس 27 هزار است که در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با مقام معظم رهبری 2450 نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع‌مقدس استان حضور خواهند داشت.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/64647